Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک سال و اندی بعد از آنکه سایت اینترنتی معماری نیوز اقدام به انتشار نامه محرمانه سازمان بازرسی کل کشور درباره برخی املاک شهرداری نمود، فردا قرار است حکم نهایی این پرونده اعلام شود. به گواه تحلیلگران پرونده املاک شهرداری برای سرپوش گذاشتن بر پرونده افتضاح حقوق های نجومی برخی مقامات اجرایی مطرح شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛یک سال و اندی بعد از آنکه سایت اینترنتی معماری نیوز اقدام به انتشار نامه محرمانه سازمان بازرسی کل کشور درباره برخی املاک شهرداری نمود، فردا قرار است حکم نهایی این پرونده اعلام شود. به گواه تحلیلگران پرونده املاک شهرداری برای سرپوش گذاشتن بر پرونده افتضاح حقوق های نجومی برخی مقامات اجرایی مطرح شده بود.

 

درنامه محرمانه سازمان بازرسی کل کشور به شهرداری تهران درباره صحت برخی اطلاعات موجود در نامه سوالاتی پرسیده شده بود اما سایت معماری نیوز که مدیریت آن با یاشار سلطانی بود، این نامه را نظر قطعی سازمان بازرسی کل کشور دانسته بود. بعد از آن جنجال رسانه ای گسترده ای با همراهی رسانه های ضدانقلاب و جریان تندروی اصلاح طلب به راه افتاد. در جعلی بودن اتهامات وارده به افراد همین بس که بسیاری از کسانی که از سوی یاشار سلطانی به عنوان دریافت کننده املاک معرفی شده بودند از سوی شهردار فعلی تهران به سمت های مختلفی گمارده شدند.

 

احمد حکیمی پور عضو اصلاح طلب شورای قبلی میاندار ماجرا و پروژه تخریب محمدباقر قالیباف بود و آنگونه که بارها اعلام شد وی نامه محرمانه سازمان بازرسی کل کشور را پیش از آنکه دفتر شهردار قبلی تهران پاسخی به آن بدهد، برای انتشار و جنجال سازی در اختیار یاشار سلطانی قرار داده بود. حکیمی پور با افشای ماجرا نقش خود را از اساس تکذیب کرد و یاشار سلطانی را تنها گذاشت.

 

غلامرضا انصاری یکی دیگراز اعضای اصلاح طلب شورای شهر هم دیگر آتش به یار معرکه ساختگی جریان تندروی اصلاح طلب بود که در جلسه شورای شهر از مهدی چمران وقت صحبت گرفت و گفت: این نهاد تعدادی خانه و ملک خود را که جزو اموال عمومی است با تخفیف‌ها و تقسیط‌های بسیار زیاد به برخی از افراد خاص واگذار کرده است.

 

در پرونده املاک شهرداری تهران، یاشار سلطانی تنها آلت بروز جرم بود و گرنه با گذشت یکسال و نیم از آن روزها و در حالی که امروز آنگونه که اعلام شده حکم نهایی پرونده دروغگویی و متهم کردن افراد بیگناه اعلام می شود، مشخص شده پرونده از اساس نقطه مبهمی نداشته است.

 

محمدباقر قالیباف از اولین روزی که این اتهام مطرح شد به ابهامات مطرح شده توسط برخی اعضای اصلاح طلب شورای شهر پاسخ داد.  وی در ۷ شهریور ۱۳۹۵ گفت تخفیف به اعضای تعاونی‌های مسکنی که در شهرداری ثبت نام کرده‌اند مطابق قانون است. خبرگزاری ایلنا به نقل از شهردار وقت تهران نوشت که در حال حاضر نزدیک به ۳۰ هزار نفر در بیش از ۱۰۰ تعاونی شهرداری تهران ثبت نام کرده‌اند و قوانین به مجموعه شهرداری تهران اختیار داده است که در حوزه پروانه و املاک «مشکل مسکن کارکنان خود را حل کند».

 

رئیس، نایب رئیس و چند عضو شورای شهر تهران هم طرح پرونده املاک را دارای اهداف سیاسی و با هدف اثرگذاری بر انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر عنوان کرده بودند. در این زمینه مهدی چمران، رئیس وقت شورای شهر تهران از دستگاه قضایی خواسته بود تا به چنین دروغ پردازی‌هایی رسیدگی کند.

 

برخی پیش بینی ها حاکی از آمادگی تندروهای اصلاح طلب برای اعتراض به حکم دادگاه در صورت مغایرت با نظر آنها دارد. یاشار سلطانی خواسته یا نخواسته آلت ارتکاب جرم و بلندپروازی های کسانی شد که به فکر تسویه حساب سیاسی با محمدباقر قالیباف بودند. حکم امروز دادگاه هرچه که باشد باید مورد پذیرش همه طرف ها باشد.

انتهای پیام/ن

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۳۷۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای جدید: الکل یا ماده سمی علت مرگ مارادوناست!

به گزارش "ورزش سه"، در هفته‌ای که گذشت نتیجه یک آزمایش پزشکی توسط وکلای خانواده لئوپولدو پوکه، جراح مغز و اعصاب و یکی از متهمان پرونده مرگ مارادونا، اعلام شد. این بررسی و آزمایش نشان داد که وجود الکل یا ماده سمی در خون مارادونا در هنگام مرگ را نمی‌توان رد کرد.

با این حال دالما مارادونا با پستی در اکس (توییتر سابق) به نتایج این آزمایش واکنش تندی داشت. او گفت: «نمی‌دانم با وجود این اخبار غلط چرا در این محیطی که نامش توییتر است مانده‌ام. فقط می‌خواهم به احمق‌ها بگویم که خبر مرگ پدرم به دلیل مصرف الکل یا هر ماده دیگری صحیح نیست.»

البته در سمت دیگر، این نتایج یک دستاورد بزرگ است. وکیل یکی از متهمان پرونده در رابطه با نتیجه آزمایش اخیر می‌گوید: «این به ما نشان می‌دهد که موکل من در این پرونده تقصیری ندارد. دو علت برای مرگ وجود دارد، یا دلیل طبیعی و یا دیگری که ناشی از مصرف یک ماده خارج از داروهایی که موکل من تجویز کرده است.»

با اینکه دالما مارادونا در شبکه‌های اجتماعی به این ادعا پاسخ داد، اما به‌نظر می‌رسد او یک واقعیت را فراموش کرده‌. این آزمایش نتیجه یک بررسی تخصصی است که در اختیار دادگاه قرار گرفته، نه یک ادعای مبتنی بر حدس و گمان که روزنامه‌ها منتشر کرده باشند.

با این وجود دادگاه برگزار خواهد شد. با اینکه وکیل یکی دیگر از متهمان در مصاحبه‌ای اعلام کرد که «درک نمی‌کند چرا با وجود این مدرک دادگاه باید برگزار شود» اما بزودی قرار است دادگاهی برای رسیدگی به ادعاهای دو طرف تشکیل شود.

دیگر خبرها

  • زاکانی به حواشی قرارداد چینی واکنش نشان داد/ شکایت می‌کنیم
  • افزایش تعرفه‌های امکان ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳
  • واکنش زاکانی به حواشی قرارداد چینی: شکایت می‌کنیم
  • رد شایعه برای مدیریت پرسپولیس توسط شهرداری
  • واکنش شهرداری تهران به حمایت از باشگاه پرسپولیس
  • ادعای جدید: الکل یا ماده سمی علت مرگ مارادوناست!
  • مشهد با کمبود ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس مواجه است
  • مهدی نصیری; زیر تیغ اصلاح‌طلبان و اصولگرایان/ توهم یا شوخی یا پروژه هدفمند؟! +جدول
  • رئیس شورای اسلامی شهر سمنان : اداره کل زندان‌ها از حساب شهرداری ۹۰۰ میلیون برداشت با آنکه به شهرداری بدهکار است
  • توهین جنجالی مجری تندرو صداوسیما به اصلاح طلبان و اصولگرایان /حسام الدین آشنا: بی ادب نباشید؛ چه برای سیدخندان و چه برای پاورقی