Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اقتصاد دیجیتال به زودی بر کشور حاکم خواهد شد و بر فرهنگ، سیاست و تمام ابعاد جامعه اثر خواهد گذاشت لذا اگر امروز منفعل باشیم فردا محکوم به تبعیت خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد جواد آذری جهرمی شامگاه (16 بهمن) در نشست صمیمی با نخبگان، جوانان، دانشگاهیان و فعالان حوزه فناوری خراسان جنوبی با اشاره به اظهارات برخی از اعضای جلسه گفت: این سخنان شما نشان می دهد که هنوز سیستم کاری خودتان را هم به خوبی نمی شناسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی نیروی انسانی تحصیل کرده و کارآمد وجود دارد، ولی اعضای جلسه دانش لازم برای حوزه فناوری اطلاعات را ندارند، گفت: نیروهایی که در دانشگاه تحصیل می کنند شرط لازم را برای حوزه فناوری اطلاعات دارند اما کافی نیست.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه چرخه بین آموزش و تربیت نیرو در مراکز رشد و شتابدهی و مراکز توانمندسازی در خراسان جنوبی خوب کار نمی کند، اظهارداشت: این چرخه باید خوب کار کند، لذا مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان این موضوع را پیگیری و مشکل را حل کند.

 

آذری جهرمی گفت: در این زمینه لازم است که پارک علم و فناوری، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، دانشگاهها و مراکزکسب و کار جلساتی برگزار شود و مشکلات چرخه کار را حل کنید و بررسی کنید که کجای کار مشکل دارد و موضوع را آخر سال به ما گزارش دهید.

 

وی با بیان اینکه با اشاره به اینکه ورود و خروج شرکت ها به پارک های علم و فناوری باید مشخص و معین شود و شرکتی که 20 نیرو دارد باید خارج از پارک علم و فناوری برای خود دفتر بگیرد و کار کند، گفت: پارک علم و فناوری مطابق با قوانین مالیات ندارد.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به درخواست یکی از اعضای جلسه مبنی بر تسهیل روند ارتباط بیشتر با کشور همسایه افغانستان برای فروش محصولات نرم افزاری، گفت: هماهنگ می کنیم که بروید در افغانستان محصولات خود را ارائه کنید.

 

روزی چند دقیقه مطالعه کنید!
آذری جهرمی با تاکید بر مطالعه هر چه بیشتر در روز، گفت: مدیران باید مطالعه کنند، بنده هفته ای یک کتاب در صفحه اجتماعی خود در حوزه فرهنگ معرفی می کنم.

 

وی با بیان اینکه دادن تسهیلات به استارتاپ ها در مراحل اولیه کمک به آنها برای راه اندازی است، گفت: یکی از شیوه های راه اندازی کسب و کارهای نوپا دادن وام و تسهیلات کم بهره به آنها است و اینکه همه کارها را متوقف کنیم و بگوییم ما به آنها وام دادیم این هم خوب نیست لذا باید حمایت ها در همه زمینه ها باشد.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور تحول به وجود خواهد آمد، گفت: اگر امروز در کشور با مشکلاتی مواجه هستیم، چون تکنولوژی این رسانه ها 10 سال قبل آمده و ما امروز در جریان آن قرار گرفته ایم.

 

آذری جهرمی گفت: اقتصاد دیجیتال بزودی بر کشور حاکم خواهد شد و بر فرهنگ، سیاست و تمام ابعاد جامعه اثر خواهد گذاشت و لذا اگر امروز منفعل باشیم فردا محکوم به تبعیت خواهیم بود.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خطاب به مسئولان و اعضای شرکت های دانش بنیان گفت: حتما در روزی چند دقیقه مطالعه می کرده باشید، دانش خود را بالا ببرید تا دانش شما سطحی نباشد.

 

آذری جهرمی گفت: خود بنده در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی حتی در جلسات شورای معاونین کتاب می آوریم و هر بخش را یکی از معاونین باید توضیح دهد.

 

 

 

 

پایان پیام/404

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۳۸۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید نیمه هادی‌ها با استفاده از دوقلو‌های دیجیتال

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از تک کرانچ، دولت جو بایدن به دنبال تأمین بودجه‌ای است که با استفاده از دوقلو‌های دیجیتالی، تولید نیمه هادی‌ها را بهبود می‌بخشد.

دوقلو‌های دیجیتال مدل‌های مجازی هستند که برای آزمایش و بهینه سازی اشیاء و سیستم‌های فیزیکی استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، خودروسازان به دنبال استفاده از دوقلو‌های دیجیتالی کارخانه‌های خود هستند تا فرآیند‌های جدید تولید را بدون ایجاد اختلال در تولید آزمایش کنند.

دولت بایدن اعلام کرد درخواست‌هایی را برای آنچه که پیش بینی می‌کند در مجموع ۲۸۵ میلیون دلار هزینه ببرد برای کار‌هایی که شامل تحقیق در زمینه توسعه دوقلو دیجیتال نیمه هادی، ساخت و پشتیبانی از امکانات ترکیبی فیزیکی/دیجیتالی، پروژه‌های نمایشی صنعت، آموزش نیروی کار و بهره برداری از مؤسسه جدید ساخت تراشه آمریکا است، بپذیرد.

لوری ای. لوکاسیو، معاون وزیر بازرگانی برای استاندارد‌ها و فناوری و مدیر مؤسسه ملی استاندارد و فناوری روز یکشنبه در یک نشست مطبوعاتی گفت که دوقلو‌های دیجیتال می‌توانند هزینه‌های توسعه و ساخت تراشه را کاهش دهند، در حالی که فرآیند‌های مشارکتی بیشتری را در مورد طراحی و توسعه تراشه ممکن می‌سازند.

لوکاسیو گفت: در حال حاضر، هیچ کشوری در مقیاس مورد نیاز سرمایه‌گذاری نکرده به موفقیت توانسته است صنعت را به گونه‌ای یکپارچه کند که پتانسیل عظیم فناوری دوقلو‌های دیجیتال را برای کشف‌های نوآورانه آزاد کند.

این تأمین مالی بخشی از قانون تراشه و علم ۲۰۲۲ (CHIPS and Science Act of ۲۰۲۲) است. این قانون یک لایحه ۲۸۰ میلیارد دلاری دارد که شامل ۵۲.۷ میلیارد دلار برای افزایش تولید داخلی نیمه‌رسانا‌هاست. در آن زمان، بایدن
خاطرنشان کرد که ایالات متحده از تولید ۴۰ درصد نیمه هادی‌ها در سراسر جهان به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲ دستور کار کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال دولت
  • حمایت سازمان فناوری اطلاعات از سکو‌ها و کسب و کار‌های اقتصاد دیجیتال
  • اعطای وام به کسب و کارهای فعال در سکوهای داخلی
  • اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • افزایش تولید نیمه هادی‌ها با استفاده از دوقلو‌های دیجیتال
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است