Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-05@20:49:20 GMT

آیا اروپا و آمریکادر آستانه جنگ اقتصادی هستند؟

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۳۸۸۰۹

آیا اروپا و آمریکادر آستانه جنگ اقتصادی هستند؟

به گزارش جهان نيوز،  بعد از اعلام ترامپ برای قراردادن تعرفه گمرکی بالا برای کالاهای اروپایی حالا کمیسیون اروپایی هم به این تهدیدها واکنش نشان داده است. البته در بروکسل هیچ کس خواهان جنگ اقتصادی با آمریکا نیست؛ اما ظاهرا این جنگ در آستانه شکل گیری است.


حالا بروکسل به اظهارات خشن ترامپ پیام روشنی را ارسال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیسیون اتحادیه اروپا به آمریکایی ها گفته است که با روشی مناسب و سریع به آمریکا واکنش نشان خواهد داد اگر واشنگتن در را بر روی تولیدات اروپایی ببندد. البته کمیسیون اروپایی هنوز لیست آماده ای از تولیدات آمریکایی که در واکنش به سیاست های خصمانه آمریکا در قبال تولیدات اروپایی می خواهد در لیست تعرفه گمرکی خود قرار دهد ارائه نداده است.

حالا کارشناسان بخش تجاری اروپا باید ده ها هزار مورد از محصولات آمریکایی را مورد ارزیابی قرار دهند تا ببینند در کجا می توانند ضربه دردناکی به آمریکا بزنند بدون اینکه اقتصاد اروپا صدمه ببیند. هنوز در بروکسل این کار انجام نشده است. البته در گذشته هم اروپاییان این گونه تهدیدات را علیه آمریکا به کار برده اند. وقتی که در سال 2002 رئیس جمهور وقت آمریکا جورج بوش تعرفه ها بر فولاد اروپا را تا 30 درصد افزایش داد اتحادیه اروپا هم تهدید بر اعمال تحریم علیه آب پرتقال های آمریکایی کرد. در آن زمان دولت آمریا کوتاه آمد.

کمیسر تجارت اتحادیه اروپا در این باره هشدار داده است که یک جنگ تجاری بین اروپا و آمریکا برای تمام جهان بسیار تاسف بار خواهد بود.

پیر دفرین، کمیسر اسبق تجارت اتحادیه اروپا نیز این طور استدلال می کند که در یک جنگ تجاری کسی نمی تواند پیروز شود. این جنگ مانند جنگ جهانی اول است که هر کسی شکاف هایی ایجاد می کند و بنابراین از حرکت باز می ایستد.

دفرین تصریح کرد که تا زمانی که آمریکا سیستم اجتماعی مناسبی نداشته باشد این کشور همواره به سوی اقتصاد حمایتی گرایش خواهد داشت. وی خواستار تغییر سیستم در آمریکا شده و البته در زمان قابل پیش بینی آن را واقع بینانه ندانست.

"ویرتشافتز ووخه" آلمان در ادامه به اتکای اروپا در این شرایط بر تجارت آزاد با کشورهای مختلف اشاره کرده و نوشت: در روز سه شنبه کمیسر تجاری اتحادیه اروپا با همکاران خود از کشورهای برزیل، آرژانتین، پاراگوئه و اوروگوئه دیدار می کند تا شرایط برای عقد قرارداد تجارت آزاد را فراهم کند. مذاکرات اتحادیه اروپا برای عقد قراردادهای تجارت آزاد با دیگر کشورها این روزها بی سابقه است؛ چرا که اروپاییان می دانند از بازارهای جهانی باز سود می برند.

رویکرد اروپا در قبال مسئله تجارت بر خلاف رویکرد ترامپ با شعار اول آمریکا و تنها توجه به منافع اقتصادی خود است.

کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا بر این عقیده است که تمام دنیا نگران این مسئله هستند که ایالات متحده از عرصه تجارت جهانی خارج شود. در بروکسل و همچنین در ژنو و در سازمان تجارت جهانی کارشناسان با نگرانی به این مسئله می نگرند که آمریکا معماری تجاری سابق را تضعیف می کند.

در این میان اقتصاد آلمان هم با دیده شک وتردید بیشتری به سیاست های اقتصادی ترامپ می نگرد.

روزنامه ویرتشافتز ووخه آلمان در بخش پایانی این گزارش خود می نویسد که خطر تشدید تنش ها بین آمریکا و اروپا در عرصه اقتصادی واقعی است.

منبع: تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۳۸۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا

جوزپ بورل، کمیسر سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که نظم بین المللی پس از جنگ سرد دیگر وجود ندارد و آمریکا موقعیت مسلط خود را از دست داده است. 

براساس گزارش المیادین، بورل در جریان سخنرانی در انگلیس گفت: نظم جهانی که پس از سال ۱۹۴۵ پدیدار شد، در حال از دست دادن سرعت خود است، زیرا ما شاهد ظهور چین و تبدیل آن به یک ابرقدرت هستیم.

این مقام اروپایی همچنین معتقد است که این موضوع برای غربخوب نیست و در این زمینه باید نقش اتحادیه اروپا و انگلیس مشخص شود. او اعزود: اما این بستگی به این دارد که ما چگونه به تهدیدات فزاینده پاسخ دهیم و این از اهمیت فوری برخوردار است. همانطور که ما هشدار‌هایی را می‌شنویم که اروپا ممکن است (در یک جنگ) پایین یابد. 

بورل همچنین اعلام کرد که هیچ اتحادی بین کشور‌های اتحادیه اروپا در مورد سیاست در قبال روسیه وجود ندارد و برخی آن را دوست خوبی می‌دانند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اختلال در عملیات دریای سرخ اتحادیه اروپا
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • سفر هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان به افغانستان
  • تجارت ۸۵۰ میلیون یورویی ایران و اتحادیه اروپا در ۲ ماه
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا
  • پیش‌بینی آغاز تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده