Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه ایران گفت که هدف اصلی تغییر ساختار در وزارت خارجه این بود که کارشناس را به مرحله تصمیم سازی نزدیک‌تر کنیم. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو،  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امشب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما به تشریح آخرین تحولات در عرصه سیاست خارجی پرداخت.

وی فرارسیدن دهه فجر را تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ظریف در ادامه گفت: اتفاقاتی که بعد از انقلاب رخ داده یک سربلندی ویژه‌ای است وقتی اتکا به مردم خودتان است و می‌توانید براساس حضو مردم در صحنه و این واقعیت که ما در ایران همه چیزمان به مردم خودمان متکی است. در اطراف ما کشورهایی هستند که همه چیزشان به خارج وابسته است و روی آرامش و امنیت را ندیده‌اند. امن‌ترین و با آرامش ترین کشور منطقه ایران است.

وزیر خارجه همچنین بیان کرد: دو دیدگاه وجود دارد دیدگاهی که می‌خواهد امنیت را از داخل و پای صندوق‌های رای تامین کند و همان حرفی که امام گفتند که مردم ولی نعمت ما هستند و این باید باور ما باشد دیدگاه دیگر که می‌خواهد امنیت را از بیرون تامین کند مثل صدام که با خرید تسلیحاتی این امنیت را تامین کند کشورهای حاشیه خلیج فارس مجموعه 116 میلیارد دلار خرید تسلیحاتی داشتند. ایران به خودش و مردمش اطمینان دارد این سیاست را دنبال کرده که به دنبال تامین امنیت از درون بوده و همواره به دنبال این بودیم که گفت‌وگو مبنا باشد.

ظریف گفت: برخی همسایگان ما بیشترین تلاشی که می‌کنند نشان دهند در خطر هستند چون نگران هستند. شاهد بودید در سال گذشته در دولت اوباما سراسیمه به کمپ دیوید رفتند و الان با رقص شمشیر ذوق می‌کنند اینها براساس تفکری است که برخواسته از اعتماد به نفس و اعتماد به مردمشان نیست. یا امنیت را به بهای پرداخت پول و یا وابستگی به خارج تامین کنند. این دو دیدگاه متفاوت است. دیدگاه مبتنی بر وابستگی ممکن است مورد حمایت قدرتمندان قرار بگیرد ولی هیچ احترامی برای آنها قائل نیستند.

وی افزود: یک نماینده جمهوری اسلامی هر جا حضور یابد درست است برخی با آن برخورد کنند ولی به دیده احترام نگاه می‌کنند.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: ما در ابتدا با لباسی که دوستان دیگر می پوشند میآمدیم تا دکتر ولایتی این یقه را اختراع کردند من آن زمان نیویورک بودم و آن زمان مثل الان نبود که در فروشگاه‌ها موجود باشد همسرم لطف کردند یقه پیراهنم را در آوردند و آن زمان به سازمان ملل رفتم که یک دیپلمات هندی به من گفت امروز شما با یک قیافه مرتب آمدید و این نظمی که در لباس شما هست باعث می‌شود با احترام بیشتری با شما برخورد شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه به تغییرات جدید در وزارت خارجه پرداخت و گفت: ما دو تغییر در وزارت خارجه داشتیم این شاید بزرگترین ساختار وزارت خارجه از زمان انقلاب است. ما هم در سطح معاونت ها تغییر دادیم هم در لایه‌های مدیریتی. سابقا وزارت خارجه براساس معاونت‌های منطقه‌ای بود الان معاونت سیاسی و اقتصادی داریم و هشت دستیار وزیر در حوزه منطقه‌ای که تجربه کامل جدید است که امکان را فراهم کند دیپلماسی در خدمت اهداف اقتصادی کشور و اقتصاد مقاومتی باشد.

به گزارش فارس، وزیر خارجه گفت: در دیپلماسی اقتصادی سه دفتر است شامل دفتر پایش روابط دوجانبه، دیپلماسی مقاومتی و همکاری‌های بین‌المللی.

وی افزود: این کار را در لایه‌های مدیریتی وزارت خارجه ایجاد شد اما هدف تغییر اصلی ساختاری این بود که کارشناس را به مرحله تصمیم سازی نزدیک‌تر کنیم. در گذشته برای انتقال نظرات کارشناسان و برعکس باید از چندین لایه عبور می‌کرد ما دو لایه را حذف کردیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۳۹۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت متخصص در علوم مختلف و ساختار سازی شیعه از مهم‌ترین اقدامات امام صادق علیه السلام بود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حجت الاسلام منصور امامی شامگاه جمعه در مراسم شب شهادت امام صادق علیه السلام که در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: از جمله واجباتی که بر ما لازم است شناخت درست اهل بیت و تبعیت از آنهاست و لذا مجالس اهل بیت مقدمه واجب است.   وی افزود: از مهم‌ترین شئون پیامبر و اهل بیت تبیین بود و لذا باید به تک تک حضرات معصومین به دید سیره تبیین نگاه کنیم. لازمه نگاه به سیره تبیینی امام صادق علیه السلام شناخت دقیق زمان امام است.   مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: از جمله خلفای عصر امام باقر علیه السلام، عبدالملک بن مروان بود که به فتح و کشورگشایی روی آورد و اقطار زیادی را زیر حکومت خود در آورد، وقتی مرز‌های جغرافیایی گسترش یافت اتفاقاتی افتاد که از جمله آن‌ها آشنایی دیگر مردمان با اسلام و ایمان آوردن آنها بود و باید امام صادق علیه السلام برای مدیریت فرهنگی آن عصر برنامه طراحی می‌کرد.   وی ادامه‌داد: دومین اتفاقی که افتاد آشنایی مسلمانان با حوزه تمدنی و فرهنگی ایران و هند و. بود و مسلمانانی که در معارف قرآن آن اندازه عمیق نبودند با فرهنگ جدیدی آشنا شدند و در نتیجه آن، برخی مسلمانانِ ضعیف متزلزل شدند و بخشی از این مسلمان‌ها به ایجاد افکار التقاطی روی آوردند و محافلی تشکیل دادند و فرقه‌های مختلفی نیز در این عصر به وجود آمد به نام اسلام که سخنان مخالفین اسلام را می‌گفتند و انحراف فکری داشتند و امام صادق باید این‌ها را هم مدیریت می‌کرد.   حجت‌الاسلام امامی تصریح کرد: انتقال حکومت از بنی امیه به عباس اتفاق افتاد و قرار بود حکومت به دست اهل بیت بیفتد و برخی اصحاب سر امام، اسرار را افشا کردند و انحراف اتفاق افتاد و حکومت به دست بنی العباس افتاد و بنی عباس سال‌ها اهل بیت را برای مبارزه با اهل بیت همراهی کرده بودند و شگرد مبارزه اهل بیت را می‌دانستند و لذا از این جهت مبارزه با بنی العباس سخت‌تر بود.     وی گفت: عده‌ای از گسترش فرهنگ‌ها و مرز‌های سیاسی برای قدرت سازی علیه اسلام استفاده کردند، امروز هم فضای مجازی و رسانه مرز‌ها را گسترش داده و کشور‌ها در مرز‌های شیشه‌ای زندگی می‌کنند و تفکرات مختلف دست به دست می‌شوند شاید برخی فکر‌ها سال‌ها نمی‌توانستند تفکرات خود را گسترش دهند امروز از رسانه برای ترویج افکار خود استفاده می‌کند و لذا لازم است سیره پژوهشی کنیم و روش اهل بیت در این زمینه الگو قرار دهیم.

دیگر خبرها

  • تصمیم نهایی وزارت کار درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • مصر: جنگ طلبی اسرائیل امنیت کل منطقه را تهدید می کند
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • تربیت متخصص در علوم مختلف و ساختار سازی شیعه از مهم‌ترین اقدامات امام صادق علیه السلام بود
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • وزارت رفاه: تا هفته آینده، برنامه دولت برای نحوه تداوم طرح کالابرگ اعلام می‌شود