Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، امیر شجاعان رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک و فناوری اطلاعات وزارت کشور در همایش توسعه دولت الکترونیک سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: ارتقا بهره وری و رضایت مندی شهروندان مهمترین اهداف توسعه دولت الکترونیک است.

شجاعان ادامه داد: از آنجایی که محور توسعه دولت الکترونیک، وزارت کشور و زیرمجموعه آن در استانهاست باید با توجه به تحولات جامعه جهانی این موضوع در اولویت امور قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: دولت الکترونیک نقش مهمی در کاهش بسیاری از معضلات از جمله جلوگیری از فساد اداری دارد.

وی ادامه داد: هدف از دولت الکترونیک بهبود کارایی دولت، مدیریت اطلاعات ارائه شده به شهروندان، ارائه خدمات بهتر به شهروندان و دادن اختیار بیشتر به مردم از طریق در دسترس قراردادن اطلاعات و مشارکت آنان در تصمیم گیری‌های عمومی است.

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک وزارت کشور کاهش ترافیک شهری و آلودگی هوا، افزایش سرعت کارها، صرفه جویی در انرژی مفید شهروندان، ارتقای روحیه مثبت و رفاه و آسایش شهروندان، افزایش سرعت توسعه و پیشرفت، ارتقای متوسط سطح فرهنگی و علمی کشور و توسعه اقتصاد پایدار را از دیگر کارکرد‌های دولت الکترونیک برشمرد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی کشور نیز در این همایش گفت: دولت الکترونیک می‌تواند برای بهره گیری از تکنولوژی‌های جدید و به ثمر نشاندن دستاورد‌های علمی و خدمات رسانی بهتر به مردم پیشتاز باشد.

اشرف بروجردی تسریع در خدمت رسانی به مردم را یکی از اهداف دولت الکترونیک ذکر کرد و افزود: ساختار سازمانی کشور دچار بروکراسی اداری است که کارکنان و مردم به آن مبتلا هستند.

وی ادامه داد: بهینه سازی و استفاده همه جانبه از شیوه‌های نوین فناوری اطلاعات در سیستم اداری از اهداف اصلی دولت الکترونیک است.

وی بیان کرد: آنچه امروز در قالب پایگاه اطلاعاتی دستگاه‌های دولتی تولید و ثبت می‌شود می‌تواند به عنوان یک منبع و سند برای آیندگان مورد استفاده قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این همایش گفت: تلاش برای تحقق دولت الکترونیک در این استان ضروریست.

سکینه اشرفی اظهار داشت: تمامی مدیران فناوری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی و روسای دبیرخانه‌های سیستان و بلوچستان برای تحقق و توسعه دولت الکترونیک تلاش کنند تا این استان به جایگاه واقعی خود در این حوزه برسد.

وی پاسخگویی بهتر به نیاز‌های شهروندان را از مزیت‌های تحقق دولت الکترونیک ذکر کرد.

وی اظهار داشت: از آنجایی که سیستان و بلوچستان دارای مشکلات و نواقصی در زمینه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات است لذا روسای فناوری اطلاعات و دبیرخانه دستگاه‌های اجرایی باید بر هوشمندسازی و استفاده موثر از دولت الکترونیک و نظام پاسخگو متمرکز باشند تا نظام پاسخگویی در این استان نهادینه و مسیر بهره وری هموارتر شود.

انتهای پیام/ع

هدف از دولت الکترونیک بهبود کارایی دولت

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۳۹۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ارتباطات میزبان آخرین جلسه شورای اطلاع رسانی دولت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ بیست و چهارمین جلسه شورای هماهنگی مراکز اطلاع رسانی و روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی به میزبانی وزارت ارتباطات با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت برگزار شد.

در این جلسه که آخرین نشست این شورا در سال ۱۴۰۲ به شمار می‌رفت، گزارشی از دستاوردها و اقدامات وزارت ارتباطات در سال جاری ارائه شد.

همچنین در این جلسه اعضا نسبت به مسائل مطرح شده نظرات خود را مطرح کردند و نسبت به جهاد تبیین و اطلاع رسانی هنرمندانه نکاتی طرح شد.

کد خبر 6056895 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • پذیرش دستورات پیامبر، رکن اساسی تحقق ایمان به پروردگار است/ تکلیف بودن مشارکت سیاسی در اندیشه سیاسی اسلام
  • پذیرش دستورات پیامبر رکن اساسی تحقق ایمان به پروردگار است
  • مردم خواهان تنفس جدید در مجلس هستند
  • اجرای ۷۷۰ برنامه‌ فرهنگی با مشارکت شهروندان و نخبگان در ۱۴۰۲
  • سوریه: آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه با زبان باج‌خواهی علیه دمشق سخن گفتند
  • نگاهی به گزیده‌ای از دستاوردهای جهاددانشگاهی در سالی که گذشت/ گام‌های موثر این نهاد برای رفع نیازهای کشور و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان
  • زیست‌بوم فناوری و نوآوری از پیشران‌های توسعه کشور است/ تأکید بر نگاه تحول‌محور و فرصت‌ساز دولت به اقتصاد دیجیتال
  • معرفی دستاوردهای جهاددانشگاهی در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان
  • نقش موثر پروژه فیبر نوری در توسعه اقتصاد دیجیتال و تحقق عدالت ارتباطی
  • وزارت ارتباطات میزبان آخرین جلسه شورای اطلاع رسانی دولت