Web Analytics Made Easy - Statcounter


کارگردان نمایش «در مه بخوان» عنوان کرد این اثر نمایشی که نوشته اکبر رادی است فضایی گروتسک دارد و مخاطب را شوکه خواهد کرد.

مسعود طیبی کارگردان «در مه بخوان» درباره اجرای این اثر نمایشی به امتداد نیوز گفت: نمایشنامه «در مه بخوان» نوشته زنده یاد اکبر رادی است که تا امروز اجرای صحنه ای نداشته و تنها چند بار نمایشنامه خوانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اثر نمایشی قرار است برای اولین بار از ۱۹ بهمن ماه در تماشاخانه سنگلج به صحنه برود.

وی درباره موضوع نمایشنامه توضیح داد: «در مه بخوان» داستان چند معلم سپاه دانش در دهه ۵۰ را روایت می کند که علی رغم اینکه فارغ التحصیل آموزش و پرورش هستند افراد بی فرهنگی به حساب می آیند. این چند معلم آنقدر مردم ده را به استثمار می کشانند که در نهایت باعث می شوند یکی از اهالی روستا که پدرِ دختری است که آنها به او نظر سوء دارند، خودکشی کند.

این کارگردان تئاتر متذکر شد: پایان نامه کارشناسی و کارشناسی ارشد من در ارتباط با اکبر رادی بود بنابراین شناخت درستی نسبت به او و آثارش دارم همچنین «در مه بخوان» ششمین نمایشی است که از آثار رادی به صحنه می برم. این نمایشنامه گروتسک متنی دقیق دارد و یکی از متفاوت ترین آثار اکبر رادی به حساب می آید به این ترتیب نمایش در فضایی طنز و کمیک جلو می رود اما ناگهان مخاطب را شوکه می کند. برای اجرای «در مه بخوان» تغییرات در متن دادم و حتی روند اتفاقات را تغییر داده و برخی صحنه ها را کم یا زیاد کردم تا نمایش قابلیت اجرا در زمان حال را داشته باشد.

طیبی در پایان درباره دلایل اجرا در تماشاخانه سنگلج گفت: تاکنون در تماشاخانه سنگلج اجراهای زیادی از آثار زنده یاد رادی به صحنه رفته و هنرمندان بزرگی آثار او را اجرا کرده اند به همین دلیل علاقه مند بودم این اتفاق نوستالژیک را مجددا یادآوری کنم و از طرف دیگر تماشاخانه سنگلج از لحاظ امکانات تکنیکی و تیم مدیریتی جزو بهترین تماشاخانه های تهران به حساب می آید.

محمدرضا آزادفرد، محمد صادقی، رضا بهرامی، بهروز پناهنده، کهبد تاراج، سهیل ساعی، الهه شه پرست، امیر عدل پرور، علیرضا قیدری، بهروز کاظمی بازیگران نمایش «در مه بخوان» هستند که از ۱۹ بهمن ماه ساعت ۲۰ در تماشاخانه سنگلج میزبان علاقه مندان به تئاتر خواهد بود.

همچنین علی پویا قاسمی طراح صحنه، الهام شعبانی طراح لباس و بتسابه نعیمایی طراح گریم این اثر نمایشی هستند.

true برچسب ها : اکبر رادی تماشاخانه سنگلج مسعود طیبی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۴۰۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنسرت سامان احتشامی دو شب دیگر تمدید شد/ پنج شب اجرا در تالار رودکی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سامان احتشامی آهنگساز و نوازنده پیانو گفت: کنسرت من و عمران فروزش به دلیل استقبال خوب مخاطبان دو شب دیگر تمدید شد. قرار بود ۱۹ اردیبهشت در تالار رودکی به صحنه رویم که به دلیل استقبال مخاطبان این کنسرت برای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت تمدید شد.

این هنرمند تاکید کرد: با شروع بلیت فروشی در مدت زمان کوتاه مجدد تمامی بلیت های این کنسرت فروش رفت در نتیجه تصمیم گرفتیم دو شب دیگر این کنسرت را تمدید کنیم.

این نوازنده پیانو در ادامه بیان کرد: با همکاری و همراهی بنیاد رودکی قرار است ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ساعت ۲۱ نیز به صحنه رویم در نتیجه به مدت پنج شب به اجرای برنامه می پردازیم.

این هنرمند در در پایان گفت: در این کنسرت ها به همراه عمران فروزش نوازنده تنبک به صحنه می رویم و قطعاتی از همایون خرم که مخاطبان با آن خاطره دارند اجرا می شود. بخشی از این کنسرت ها نیز به اجرای قطعاتی از یوهان باخ و آثار خودم اختصاص دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنسرت سامان احتشامی دو شب دیگر تمدید شد/ پنج شب اجرا در تالار رودکی
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • «شب نغمه‌های اذان ایرانی» روی صحنه می‌رود
  • بازگویی مشکلات و دغدغه‌های روز جامعه اولویتم در اجرای نمایش است
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود
  • قصه سنگلج به کجا رسید؟
  • بیش از ۵۰ حافظ در شهرستان بوشهر فعال است
  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»
  • نمایش قهرمان اسکیت ایران به مناسبت روز خلیج فارس