Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری «فرایتاگ» در گزارشی با عنوان کسی که جنگ را می‌پروراند، باعث می‌شود که این واقعه تبدیل به اپیدمی شود به ناآرامی‌های خاورمیانه با محوریت جنگ یمن پرداخت.

در این گزارش آمده است که بومرنگ همواره به محل پرتاب باز می‌گردد. یمن که به دلیل جنگ تضعیف شده است و بیمارهای بیشتری به صورت اپیدمی گسترش می‌یابند که شامل وبا، دیفتیری و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. می‌شوند. باید گفت: «کسی که جنگ می‌کارد، تروریسم برداشت می‌کند» این همان چیزی است که در خاورمیانه به وقوع پیوسته است. تهدید تروریسم که در 15 تا 20 سال گذشته در این منطقه گسترش داشته است، نه تنها تهدیدی برای تمامی منطقه محسوب می‌شود بلکه غرب هم از اهداف آن است.

جنگی که غرب در منطقه به راه انداخته است، در ابعاد گسترده‌ای توسعه می‌یابد و از آن سود میلیاردی ناشی از معاملات تسلیحاتی به دست می‌آید. اما این فقط یک بعد ماجراست در واقع این جنگ از لیبی، سوریه، یمن، عراق تا افغانستان امتداد داشته است. مشکلات همه این جنگ‌ها فقط دامن‌گیر کشورهای یاد شده نیست بلکه جهان را برای غرب ناامن کرده است.

تهدید دیگری که متوجه جهان غرب است، مسایل بهداشتی و درمانی است. و این وضعیت زمانی به وقوع می‌پیوندد که ساختار درمانی در این کشورها از جمله در یمن که فقط نیمی از قابلیت‌های بهداشتی و درمانی این کشور قابل به کارگیری است، آسیب ببینند. وقتی به دلیل محاصره مردم به دارو دسترسی نداشته باشند و مردم به دلیل کمبود موادغذایی آسیب می‌بینند.
در یمن بزرگترین اپیدمی بیماری وبا همه‌گیر شده است، دیفتیری، هاری ( به دلیل وجد سگ‌های ولگرد) و ...دیگر بیماری‌های شایع در این کشور هستند و همه این موارد به ندرت در غرب به اطلاع مردم می‌رسند و فقط برای سازمان‌های امدادی مهم است و برای بقیه اهمیت ندارد و به ندرت در صفحه نخست روزنامه‌ها انعکاس می‌یابد.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است که تا زمانی که غرب به عربستان و محاصره یمن کمک می کند در این صورت نمی‌تواند از آنچه در یمن به وقوع می پیوندد، جلوگیری کند. آنفلونزای پرندگان در یمن شیوع پیدا کرده و 5 استان این کشور از جمله در صنعا به عنوان پایتخت این کشور هم این بیماری مشاهده شده است. تاکنون 6 مورد مرگ به وقوع پیوسته و 20 مورد دیگر هم گزارش شده است و همه اینها در شرایطی است که شرایطی برای مقابله با این بیماری وجود ندارد. همچنین حملات هوایی سعودی‌ها مزارع و مرغداری‌ها از بین رفته‌اند و همین باعث شده تا در تامین مواد غذایی مردم مشکل ایجاد شود که می‌توان از آن با عنوان جنایت جنگی یاد کرد. این موضوع را می‌توان اینطور هم نگاه کرد که یمن در مسیر عبور پرندگان مهاجر قرار دارد و این پرندگان بیمار امکان دارد به اروپا برسند.

در پایان این مطلب آمده است که جنگ بحرانی است که انسان ایجاد کرده است و پیامدهایی دارد که به مراتب بیشتر از آسیب‌های واقعی جنگ است و بسیاری از این موارد را هرگز نمی‌توان پیش‌بینی کرد. این موارد می‌توانند به راحتی منافع دیگر کشورها را تحت‌الشعاع قرار دهند و به عبارتی مانند بومرنگ به همانهایی برگردندند که آنها را ایجاد کرده‌اند.

انتهای‌پیام/م

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۴۰۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت در مدار رشد؟

روز جمعه قیمت نفت افزایشی شد. برنت به ۸۹دلار و ۵۳سنت و WTI آمریکا به ۸۴دلار و ۱۲سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش دنیای اقتصاد، رشد تولید ناخالص داخلی، کاهش تورم و عدم کاهش نرخ بهره آمریکا در کنار نگرانی از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، از عوامل اصلی رشد قیمت نفت بوده‌اند. ترس از استمرار تنش‌های ژئوپلیتیک در منطقه خاورمیانه، همچنان بر نگرانی بازار جهانی انرژی نسبت به عرضه پایدار نفت افزوده است و از قیمت این کالای استراتژیک حمایت می‌کند.

قیمت جهانی نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه مورخ ۷ اردیبهشت ماه، روند افزایشی در پیش گرفت. طبق اعلام وزارت خزانه داری ایالات متحده، چشم انداز اقتصادی این کشور در شرایط باثبات تری در مقایسه با سه‌ماهه اول سال‌جاری میلادی قرار دارد.

 از طرف دیگر نگرانی فعالان بازار انرژی در مورد عرضه جهانی نفت به واسطه استمرار منازعات در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه کماکان پابرجاست. روز گذشته و در لحظه تنظیم این گزارش، قیمت هر بشکه نفت‌برنت دریای شمال با ۴۱‌سنت افزایش به ۸۹ دلار و ۵۳‌سنت رسید. شاخص دیگر یعنی وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۳۶‌سنت افزایش در رقم ۸۴ دلار و ۱۲‌سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

در همین رابطه، وزیر خزانه‌داری آمریکا، اعلام کرد منحنی رشد اقتصاد این کشور از آنچه که پیش‌بینی‌ها از انتظار رشد برای سه‌ماهه اول سال‌جاری میلادی نشان می‌دادند، در شرایط بهتری قرار دارد.

وی افزود: تولید ناخالص داخلی در ایالات متحده در سه‌ماهه اول سال‌۲۰۲۴ افزایش داشته، ضمن آنکه تورم این کشور تا سطح قابل قبولی پایین آمده‌است. این در حالی است که تا پیش از اظهارات جنت یلن، شواهد حاکی از افزایش تورم در این کشور بود که به نوبه خود بر بازار نفت تاثیر می‌گذاشت، چرا که پیش‌بینی سرمایه‌گذاران نفتی حاکی از آن است که فدرال‌رزرو نرخ بهره را حداقل تا پیش از ماه سپتامبر کاهش نخواهد داد. واقعیت این است که ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در منطقه خاورمیانه همچنان بر نگرانی فعالان بازار و سرمایه‌گذاران نسبت به عرضه نفت، افزوده و از قیمت این کالای استراتژیک حمایت می‌کند.

دیگر خبرها

  • نفت در مدار رشد؟
  • وضعیت عجیب پارکینگ خودروهای لوکس در سیل بم!
  • سیل بم در پارکینگ خودرو | خودروهای لجن کش در حال کارند
  • پایگاه خبری اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه
  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • حذف الهلال دامن خواننده کویتی را گرفت! (عکس)
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان