Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-28@09:50:38 GMT

فساد گسترده در عملیات حج و عمره توسط آل سعود

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۴۱۳۳۶

فساد گسترده در عملیات حج و عمره توسط آل سعود

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، در این گزارش ماهانه به بارز ترین موارد نقض حقوق مسلمانان در انجام آزادانه عبادات خود و ناتوانی عربستان در اداره اماکن مقدس اشاره شده است.


این گزارش به باج خواهی های سیاسی دولت عربستان در برگزاری مراسم حج و عمره ، استفاده از منابر برای اهداف سیاسی ، تغییر مکان نماز در مسجد النبی (ص) ، دستگیری عمره گزاران و بازگرداندن آنان به روش های غیر قانونی ، دریافت مالیات برای انجام عمره و جلوگیری از فعالیت های سازمان هانظارتی بر روند انجام عمره اشاره دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گزارش هیات بین المللی نظارت بر اماکن مقدس همچنین به برخی شکایات عمره گزاران با تابعیت های مختلف به ویژه مصری ها ، اردنی ها و افریقایی تبارها از نحوه برخورد مقام های سعودی با آنها اشاره کرده است.

هیات نظارت بر حرمین شریفین به فعالیت های خود در ماه ژآنویه ازجمله برگزاری کنگره بین المللی اندونزی با شعار «مراکز اسلامی مقدس در عربستان و نقش دولت های اسلامی در اداره و توسعه آن» و صدور بیانیه بین المللی علیه ناتوانی عربستان در اداره اماکن مقدس و نابودی اماکن تاریخی و اسلامی و تبدیل آن به شهرهای مدرنی که نشانی از مظاهرا اسلامی ندارد ، اشاره می کند.

هیات نظارت بین المللی بر چگونگی اداره حرمین شریفین اوایل سال 2018 در کشور مالزی اعلام موجودیت و در اولین بیانیه خود تصریح کرد که تلاش می کند از بکارگیری اراضی مقدس ومناسک حج برای اهداف سیاسی جلوگیری کند. 

این هیات همچنین تلاش می کند جلوی تک روی عربستان در مدیریت اماکن مقدس را بگیرد به گونه ای که بر سلامت حجاج و عمره گزاران تاثیر منفی نگذارد. 

 

 

ایرنا

106

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۴۱۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول

هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست «مهدی زاهدی» در پنجمین کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس که با حضور ۸۰ هیات پارلمانی از قاره های مختلف در استانبول ترکیه در حال برگزاری است،شرکت کرد.

به گزارش ایسنا، نماینده جمهوری اسلامی ایران در این نشست، ضمن اشاره به جنایات وحشیانه و غیر قابل تصور رژیم جنایتکار صهیونیستی علیه مردم غزه و فلسطین، مکانیسم های غیر عادلانه  و تلاشهای مزورانه مدعیان حقوق بشر، دموکراسی و حامیان ارزشهای بین المللی غرب را به شدت مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد  که این اقدامات دولتهای غربی و در راس آن امریکا، یک رسوایی بزرگ برای بنیادهای فکری حقوق بشر ادعایی غرب و زوال سیاسی برای تمدنی است که الان نقاب آن برداشته شده و چهره واقعی خود را عریان ساخته و  موجب موج بیداری مردم غرب شده است که فلسفه وجودی تمدن غرب را با چالش جدی مواجه کرده است.

حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول

نایب رئیس کمیته فلسطین در مجمع مجالس آسیایی در سخنرانی خود، خواستار ایجاد جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی و اقدام عملی و واقعی جدی در حمایت از غزه  و محاکمه سران جنایتکار صهیونیستی در دادگاه های بین المللی با شدیدترین وجه و توقف فعالیتها و روابط  دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی و تعطیلی سفارتخانه ها شد.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • حمله به رفح برای اسرائیل فاجعه‌بار خواهد بود
  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • اعزام هزار و ۵۰۰ زائر در سه روز اول عملیات حج عمره
  • ۱۵۰۰ زائر توسط «هما» در ۳ روز اول عملیات حج عمره اعزام شدند