Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون عمراني استانداري آذربايجان غربي گفت: تا پايان امسال راه‌آهن مراغه - اروميه از مسير مياندوآب، مهاباد و نقده افتتاح خواهد شد که طرح مهمي محسوب مي‌شود و اهداف حمل بار و مسافر دارد.
تقي کهوريان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سياسي خبرگزاري ميزان، درباره پروژه‌ها و طرح‌هاي مهم عمراني استان آذربايجان غربي گفت: از زمان حضورم در اين پست، «پتروشيمي مهاباد» براي توليد خط اتيلن کشور به بهره‌برداري رسيد که طرح تأثيرگذار و مهمي در استان محسوب مي‌شود زيرا صنايع پايين دستي پتروشيمي را شکل خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: «سد سردشت» هم از جمله طرح‌هاي مهم ديگر افتتاح شده در استان در چند ماهه اخير است که توسط چيت‌چيان (وزير نيرو) آبگيري اوليه‌اش انجام شد؛ اين سد براي تأمين آب شرب، صنعتي و کشاورزي سردست افتتاح شد که از شهرستان‌هاي محروم استان آذربايجان غربي است که 150 مگاوات برق هم توليد کرد و براي کنترل آب‌هاي مرزي افتتاح شده است.
معاون عمراني استانداري آذربايجان غربي اضافه کرد: امسال همچنين سد سيلوه به بهره‌برداري و آبگيري رسيد که در پيرانشهر قرار دارد و با اهداف مختلفي همچون تأمين آب کشاورزي و شرب افتتاح شده است و 95 ميليون متر مکعب آب در خود جاي مي‌دهد. هدف اين پروژه، انتقال آب به حوضه درياچه اروميه جهت احياي درياچه اروميه هم هست.
کهوريان خاطرنشان کرد: تا پايان امسال نيز افتتاح راه‌آهن مراغه تا اروميه را از مسير مياندوآب، مهاباد ونقده خواهيم داشت که طرح مهمي محسوب مي‌شود و اهداف حمل بار و مسافر دارد.
معاون عمراني استانداري آذربايجان غربي خاطرنشان کرد: از جمله طرح‌هاي مهمي که در استان آذربايجان غربي مورد توجه قرار مي‌گيرد، احياي درياچه اروميه است که ذيل راهکار‌هاي چندگانه، اين پروژه‌ها در حال انجام است و از سال 94 دولت بالاي 2 هزار ميليارد براي آن هزينه کرده است که اميدواريم تا 10 سال آينده درياچه به تراز اکولوژيک خود برسد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۴۱۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی گفت: موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است و اگر وظایف اصلی آنها در پارلمان محلی به درستی انجام شود می‌توانند کمک حال خوبی برای دولت باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، نقی کریمی در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی ضمن تشکر از حمایت‌های ویژه از مدیریت شهری در مواقع مختلف که قابل توجه است، اظهار کرد: من چهار سال در دوره اول شورا شهردار ارومیه بودم، در آن زمان به ندرت جلسات کمیسیون ماده ۵ تشکیل می‌شد اما با مدیریت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری این کمیسیون در سال ۱۴۰۲ و در جهت رفع موانع و مشکلات شهری بیش از ۱۷ جلسه برگزار کرده که واقعاً قابل توجه بوده است و جای تقدیر و تشکر دارد و این نشان از حمایت و نگاه ویژه مقام عالی استان به موضوع مدیریت شهری است.

وی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی شهر توان بالایی برای کمک به مأموریت دولت دارند، گفت: امروز در تهران نگاه‌ها به شوراهای شهر نگاه تمرکزگرایی است تا تمرکز زدایی و از این رو از شخص استاندار آذربایجان‌غربی انتظار می‌رود تا پیگیر این موضوع و پیاده‌سازی آن در استان باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شوراهای اسلامی به نحو احسن در تمام زمینه‌ها استفاده کرد، یادآور شد: موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است و اگر وظایف اصلی آنها در پارلمان محلی به درستی انجام شود، می‌توانند کمک حال خوبی برای دولت باشند.

کد خبر 748634

دیگر خبرها

  • افتتاح دوره دوم کارآموزی قضایی در دادگستری استان آذربایجان غربی با ۳۹ نفر 
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است