Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، بررسی شاخصهای اقتصادی در سالهای میانه دهه 50 با اواسط دهه 90 شمسی نشان می دهد در اکثر حوزه‌های مرتبط با معیشت خانوار رشد قابل ملاحظه ایجاد شده است.
  بر این اساس در بخش هزینه و درآمد خانوار، در حالی که درامد خانوار روستایی در سال 55 حدود 120 هزار ریال و هزینه کل حدود 152 هزار ریال بوده این شاخصها در سال 94 به ترتیب به 161میلیون ریال و 146میلیون ریال و به این ترتیب در سالهای بعد از انقلاب درامدها از هزینه ها خانوار روستایی پیشی گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امار نشان می‌دهد در جمهوری اسلامی توجه ویژه‌ای به  معیشت خانوار روستایی صورت گرفته است.

گفتنی است، در بخش هزینه و درامد خانوار شهری در حالی که در سال 1356 درامد کل حدود 448هزار ریال و هزینه کل 438 هزار ریال بوده این ارقام در سال 94 به 278 میلیون ریال و 263 میلیون ریال رسیده است. به این ترتیب در سال 94 نیز مجموع درامد خانوار شخهری از مجموع هزینه آنها بیشتر بوده است.

در سال 54 میزان استفاده خانوار شهری از آب لوله کشی حدود 79 درصد بوده که در سال 94 این شاخص به حدود 99.6درصد رسیده است. همچنین در شاخص استفاده از تلفن از 13 درصد به 79 درصد بالغ شده است. میزان استفاده از اتومبیل شخصی نیز از 10.5 درصد به 46.5 درصد در سال 94 افزایش یافته است.

بر این اساس قسمت مهم افزایش رفاه درخانوارهای روستایی ایجاد شده و درصد خانوارهای نمونه استفاده کننده از لوازم عمده زندگی دچار تحول اساسی شده است. به این ترتیب در سال 54 میزان استفاده خانوار روستایی از آب لوله کشی حدود 8.5درصد بوده که در سال 94 این شاخص به حدود 94.5درصد رسیده است. میزان استفاده از برق خانگی  از 13.5 به 99درصد افزایش یافته است. همچنین شاخص استفاده از تلفن از 0.21 درصد به 52 درصد بالغ شده است. میزان استفاده از اتومبیل شخصی نیز از 0.6 درصد به 25.16 درصد در سال 94 افزایش یافته است. میزان استفاده از یخچال در خانوارهای روستایی  از 4.6 درصد در سال 54 به 61 درصد در سال 94 رشد پیدا کرده است.

 در سال 54 در حالی که مجموع ارزش افزوده فعالیتهای اقتصادی از جمله کشاورزی، معدن، صنعت گاز، ساختمان ، بهداشت، آموزش و ...حدود 2389میلیارد ریال بوده این شاخص در سال 93 به 11438919 میلیارد ریال رسیده است.

منبع:تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۴۱۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد

صنعت واردات خودرو از چین به دلیل بسته شدن بنادر اسرائیل فلج شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه اقتصادی گلوبس در گزارشی نوشت، شرایط فعلی در اسرائیل باعث شده است تا صادرات خودرو از چین به اسرائیل در سه ماهه اول از سال 2024 به شکل قابل توجهی فلج شود.

براساس گزارش‌های منابع رسمی، صادارت خودروهای هیبردی چینی به اسرائیل در سه ماهه اول از سال جاری میلادی 51 درصد کاهش یافته است، که در آمار صادارت گمرک چین به آن اشاره شده است.

براساس آمار منتشر شده، صادرات خودروهای هیبریدی از چین به اسرائیل در ماه مارس 33 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن کاهش یافت.

گفتنی است رسانه‌های عبری زبان، تاکنون بیش از یک گزارش از تاثیر اقدامات نیروهای مسلح یمن در فلج کردن اقتصاد اسرائیل منتشر کرده‌اند.

هنیه:یمن اقتصاد اسرائیل را متلاشی کرد/حمایت قدرتمندانه ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • پاسخ خبرگزاری مجلس به گزارش‌ها درباره مرکز پژوهش‌ها
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟
  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد
  • سفر از سبد خانوارهای ایرانی حذف شده است؟ | توضیح مرکز پژوهش‌ها درباره یک ادعا
  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره
  • کاهش سرقت در اردبیل