Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

او دیروز گفت که عمان انتخاب اول تیم‌های استقلال و تراکتور بوده است، ادعایی که تنها با مرور صحبت‌های چند روز اخیر مدیران دو باشگاه استقلال و تراکتور، خلاف آن ثابت می‌شود!

مهدی تاج و فدراسیون فوتبال این روزها بیشتر از گذشته در مظان اتهام اهمال و کم‌کاری در گرفتن حق میزبانی تیم‌های ایرانی مقابل نمایندگان سعودی در لیگ قهرمانان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این انتقادها با خبری که چند روز پیش رسانه‌های عربی منتشر کردند، شدت گرفته است. به خصوص که علاوه بر اینکه تیم‌های ایرانی از حق میزبانی از سعودی‌ها در تهران محروم شده‌اند، حق انتخاب کشور ثالث را به عنوان میزبان ندارند و این در حالی است که استقلال و تراکتورکشور قطر را برای میزبانی از نمایندگان عربستان انتخاب کرده بودند، اما  با تصمیم AFC که با اعمال نفوذ سعودی‌ها اتخاذ شده، این دو تیم باید در عمان به میدان بروند، بدعتی عجیب که خیلی‌ها آن را مربوط به دیپلماسی ضعیف فدراسیون فوتبال می‌دانند و می‌گویند تاج و همکارانش در این زمینه نتوانسته‌اند از منافع ملی کشور دفاع کنند. 

پس از چند روز سکوت، مهدی تاج دیروز در واکنش به اینکه تیم‌های ایرانی، قطر را به عنوان میزبان انتخاب کرده‌اند، اما  AFC عمان را برای نمایندگان ایران در نظر گرفته است در ادعایی قابل تامل گفت، عمان انتخاب اول تیم‌های ایرانی بوده است. تاج در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا در این‌باره می‌گوید: «قبلاً ما عمان را به عنوان میزبان انتخاب کرده بودیم، اما مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور در زمان مشخص جواب ما را ندادند و بعد از آن  AFC با عمان رایزنی کرد که میزبانی ما را قبول کند، ولی عمان هنوز هم جواب ما را نداده و فقط به  AFC نامه نوشته است.»

 صحبت‌های تاج در ادامه جالب‌تر هم می‌شود: «وقتی دو باشگاه ما، عمان را برای میزبانی انتخاب کردند عمان جوابی نداد و ما به  AFC نامه زدیم که قطر را می‌خواهیم. شخصاً با شیخ احمد، رئیس فدراسیون فوتبال قطر صحبت کردم. یک روز بعد از نامه ما، قطر با درخواست‌مان موافقت کرد، اما موافقت آنها یک روز دیرتر از موافقت عمان بود. AFC  با عمان رایزنی کرده بود و عمان نیز پذیرفته بود که میزبان ایران باشد.» 

تناقض‌گویی در صحبت‌های تاج وقتی آشکارتر می‌شود که او در این مصاحبه از اعتراض ایران به انتخاب عمان برای میزبانی برابر تیم‌های عربستانی خبر می‌دهد، آن هم در شرایطی که وی در چند خط بالا در گفته‌هایش عنوان کرده که عمان انتخاب اول باشگاه‌های ایرانی بوده است، ادعایی که اگر صحت داشته باشد، جای اعتراضی به تصمیم جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا باقی نمی‌گذارد. با این حال تاج عنوان می‌کند: «AFC در ابلاغیه‌ای عمان را به عنوان میزبان تیم‌های ایرانی اعلام کرده است، موضوعی که اعتراض خودمان را نسبت به آن اعلام کرده‌ایم.»
  
رد ادعای تاج توسط استقلال و تراکتور

اثبات خلاف‌گویی رئیس فدراسیون فوتبال درباره انتخاب عمان به عنوان اولویت اول نمایندگان کشورمان در آسیا زیاد سخت نیست، کافی است صحبت‌های چند روز گذشته مسئولان باشگاه‌های استقلال و تراکتور را مرور کنیم، صحبت‌هایی که نشان می‌دهد برخلاف ادعای تاج، قطر اولویت تیم‌های ایرانی بوده نه عمان. پس از مصائبی که تیم‌های ایرانی سال گذشته در عمان برای میزبانی از تیم‌های عربستانی داشتند، آنها تصمیم گرفتند برای فصل 2018 این گزینه را از بین اولویت‌هایشان خط بزنند. منصوریان که فصل گذشته با استقلال در آسیا حضور داشت، در این باره گفته بود: «باید آسیای میانه یا آسیای بالا را به عنوان میزبانی بازی‌هایمان انتخاب می‌کردیم و فضا را برای تیم‌های عربستانی می‌بستیم تا رفت و آمد آنها هم سخت شود. همان دلهره‌ای را که پرسپولیس در عمان داشت، ما هم داشتیم، چراکه کل ورزشگاه تیم الهلال را تشویق می‌کردند، چون مرز بین عمان و عربستان بسیار نزدیک است. الان نمی‌دانم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد، اما در عمان دمای هوا 50 درجه بالای صفر و رطوبت 80 درصد است. بنابراین تیم‌های ایرانی آمادگی بازی در عمان را ندارند، به هر حال انتخاب عمان به عنوان کشور ثالث توسط ایران اشتباه بزرگی بود.»

افتخاری، مدیرعامل باشگاه استقلال هم پس از انتخاب عمان به عنوان میزبان بازی با الهلال عنوان کرده بود: «ما نخواستیم عمان و مسقط را به عنوان کشور ثالث انتخاب کنیم، چون برای حضور هوادارانمان دشوار بود، برای همین قطر را قطعی کردیم تا آنجا میزبانی کنیم. البته عربستانی‌ها شیطنت می‌کنند، اما ما زیر بار نخواهیم رفت.» 

تراکتور هم که در فصل جدید با تیم‌های عربستانی همگروه شده در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال از انتخاب عمان انتقاد کرد. در بخشی از این نامه با انتقاد از انتخاب عمان آمده بود: «بر موضع باشگاه تراکتورسازی جهت میزبانی از تیم الاهلی عربستان در شهر دوحه قطر تاکید می‌گردد.» با رد صحبت‌های تاج درباره انتخاب عمان به عنوان اولویت اول استقلال و تراکتور به نظر می‌رسد وی قصد دارد ناکارآمدی دیپلماسی فوتبال را در مواجهه با اعراب با طرح یک مسئله نادرست توجیه کند، توجیهی که خیلی زود عدم صدق آن آشکار شد. 
 منبع: روزنامه جوان

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۴۱۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میزبانی هیجان‌انگیز در انتظار والیبال ایران

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه شهداب یزد که در این فصل نتوانست عنوان قهرمانی لیگ را به دست بیاورد حالا با تدابیر مدیریت این باشگاه در آستانه گرفتن میزبانی جام باشگاه های آسیا است.

به همین منظور میلاد تقوی و وحید مرادی رییس و نایب رئیس فدراسیون والیبال سه شنبه به یزد سفر خواهند کرد تا در دیدار با استاندار یزد و امیر شرافت مدیرعامل باشگاه شهداب یزد درباره میزبانی جام باشگاه های آسیا صحبت کنند.

احتمالا سه شنبه پس از جلسه فدراسیون با مسئولان یزد خبر میزبانی این شهر اعلام خواهد شد تا باشگاه شهداب یزد برای سومین سال پیاپی و این بار به عنوان میزبان در جام باشگاه های آسیا شرکت کند.

این میزبانی می تواند بهترین خبر برای هواداران تیم شهداب یزد باشد که پس از دو سال ناکامی بالاخره عنوان قهرمانی این تورنمنت را به دست بیاورند و یکی از اهداف بلند مدت خود از زمان تشکیل این باشگاه برسند و هم انتقام فینال لیگ برتر را از فولاد سیرجان ایرانیان بگیرند. البته در این مسیر تیم ناگویا ژاپن نیز حضور دارد که احتمالا تا شهریور ماه که آغاز این جام است انتقال نیمیر عبدالعزیز هلندی را قطعی کرده است.

دیگر خبرها

  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • یک میزبانی هیجان‌انگیز در انتظار والیبال ایران
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • تیر و کمان در زمین‌های تنیس شیرودی! / فدراسیون تماشاگر حراج کورت‌های تنیس
  • وقتی باشگاه های فوتبال از برنامه های دوستیابی برای انتخاب سرمربی جدید خود استفاده می کنند / انیمیشن بلیچر ریپورت
  • جلسه فوتسال و فوتبال ساحلی AFC با ریاست مهدی تاج
  • تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می شود/ میزبانی اهواز از جام تختی خوب بود
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟