Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@01:02:04 GMT

کلینیک مددکاری اجتماعی راه نور سمنان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۴۱۸۸۶

کلینیک مددکاری اجتماعی راه نور سمنان افتتاح شد

خبرگزاری شبستان: همزمان با ایام الله دهه فجر کلینیک مددکاری اجتماعی راه نور سمنان افتتاح شد.

مدیر کلینیک مددکاری اجتماعی راه نور سمنان درحاشیه افتتاح این کلینک درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان سمنان با بیان اینکه مددکار اجتماعی می تواند در پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه افرادی که در معرض این نوع آسیب هستندنقش محوری داشته باشد گفت: کلینیک مددکاری اجتماعی راه نوربا هدف کمک به بازتوانی افراد،گروه ها وجوامع آسیب دیده ودر معرض آسیب، ارائه خدمات مددکاری فردی، گروهی وجامعه ای، انجام پژوهش ها وتحقیقات مختلف در زمینه اجتماعی، ظرفیت سازی وارائه خدمات آموزشی(درمانی،مشاوره ومددکاری)، توانمند سازی زنان سرپرست خانوار واجرای طرح های مددکاری،جامعه ای در مناطق شهری وروستایی تاسیس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منیره عزالدین ارتقاء سطح سلامت اجتماعی و توانمندسازی افراد و خانواده ها را مهمترین رسالت این مرکز عنوان کردوافزود: مددکاری اجتماعی خدمتی بوده که بر دانش, مهارت و ارزش های خاص, به منظور کمک به افراد, گروه ها و جامعه قرار دارد تا آنها قادر شوند استقلال شخصی و اجتماعی و رضایت خاطر خود را از زندگی به دست آورند.

 

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت مددکاران اجتماعی و مشاوران در راستای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه گفت: زنان سرپرست خانوار، زنان خود سرپرست، کودکان بی سرپرست، کودکان بد سرپرست، سالمندان، معلولان، بیماران عادی، بیماران خاص، بیماران مبتلا به ایدز، زوجهای متقاضی طلاق، خانواده های نیازمند، معلولان، متکدیان، کودکان خیابانی، زنان آسیب دیده اجتماعی، معتادان، بزهکاران، دانش آموزان، دانشجویان، کارگران، کارمندان و... از گروه های هدف در مددکار اجتماعی محسوب می شوند.

 

عزالدین پذیرش، رازداری، رابطه حرفه ای، مشارکت و خودشناسی را از اصول مدد کاری برشمرد و ادامه داد: فردی در این زمینه حرفه ای است که ضمن رعایت اصول حرفه ای خود با افراد، گروه ها و جامع کمک کند تا با تکیه بر توانایی ها و امکانات موجود در راستای حل مشکلات یا رفع نیاز هایشان گام بردارند و از این راه با استقلال نسبی برسند. 

 

مدیر کلینیک مددکاری اجتماعی راه نور سمنان حفظ آرامش و خونسردی را مهمترین وظیفه مددکار دانست و عنوان کرد: یک مدد کار در تمام زمینه ها مانند، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، عاطفی و مشاوره و ... فعالیت می کند.

 

وی، رضای خدا و گشایش در کار مراجعه کنندگان و رضایتمندی و خشنودی پس از رفع مشکل مراجعه کنندگان را از مهمترین انگیزه خود برای فعالیت در این حوزه عنوان کرد.

 

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۴۱۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی

احمد احمدی صدر در این باره گفت: در طرح مشارکتی بین سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و سازمان پسماند شهرداری تهران مقرر شده معتادان متجاهر بهبود یافته و افراد آسیب دیده با هدف خروج از چرخه آسیب و بازگشت به خانواده و جامعه در حوزه پاکبانی فعالیت کنند که در این راستا بخشی از این افراد جامعه پذیر مشغول به کار شدند و بخش دیگر در حال ثبت نام و ارزیابی قرار دارند.

به گزارش مهر، او افزود: عوامل این سازمان و سازمان پسماند به شکل دوره‌ای در تمامی ۲۰ مددسرا حضور پیدا می‌کنند و پس از تمایل این افراد و نام نویسی مورد پایش قرار می‌گیرند و در یک بازه زمانی کوتاه مشغول به کار می‌شوند.

احمدی صدر ادامه داد: حقوق و مزایای این افراد مطابق با قانون وزارت کار است که از سوی پیمانکاران سازمان پسماند با نظارت مدیریت شهری پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • جلسه ساماندهی و طرد اتباع غیر مجاز در سمنان
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار