Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@23:37:04 GMT

رشد نژادپرستی در اروپای شمالی

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۴۲۳۹۰

رشد نژادپرستی در اروپای شمالی

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از یورونیوز، نقش بستن نشان یک گروه نئونازی نروژی بر روی پیراهن‌های تیم ملی اسکی این کشور دردسر ساز شد.

گروه نئونازی «جنبش مقاومت شمالی» مدت‌هاست نشان موسوم به «تیر» (TYR) را روی پرچم خود دارد، اما نخستین بار است که این نشان، که یک فلش رو به بالاست، روی ژاکت‌های بافتنی اعضای تیم ملی نروژ ظاهر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس امنیت ملی نروژ بلافاصله هشدار داد با این رویداد احتمال تحریک گروه تندروی «جنبش مقاومت شمالی» وجود دارد. این گروه کوچک که به لحاظ سیاسی مهم بوده و پیشتر به خشونت نیز متوسل شده است، گرایش‌های نژادپرستانه داشته و سال گذشته با شعار «دیگر بس است» در میادین چند شهر و مقابل چند کنیسه در نروژ و سوئد راهپیمایی کرده بود.

بازگشت به فرهنگ باستانی وایکینگ‌ها، نیاکان ساکنان شمال اروپا، اخیرا در نروژ رو به رُشد بوده است. شعار امسال تیم ملی اسکی این کشور نیز «وایکینگ مهاجم» بود و طراحان می‌خواستند از نشان باستانی «تیر» که در اساطیر شمال اروپا خدای نبرد و پیروزی است، برای رساندن این منظور بهره ببرند.

کریستین لیزدال، سخنگوی تیم ملی نروژ در واکنش به اعتراض برخی گروه‌ها گفت که خودش این ژاکت‌ها را نبافته و اعضای این تیم دیگر آنها را نخواهند پوشید.

تولید و فروش ژاکت‌های پشمی تیم ملی در نروژ سنتی قدیمی است. این پیراهن‌های پشمی را هر سال یک طراح معروف طراحی می‌کند و این کار اهمیتی نمادین برای پشتیبانی از ورزشکاران دارد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۴۲۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی از ترافیک نیمه شب جاده شمالی خبرساز شد

به گزارش خبرآنلاین از کانال چند ثانیه، عکسی از ترافیک سنگین جاده هراز در مسیر جنوب به شمال، محدوده آب‌اسک، گویای سنگینی ترافیک امشب است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901946

دیگر خبرها

  • عکسی از ترافیک نیمه شب جاده شمالی خبرساز شد
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران به سایر کشور‌ها
  • ادعای حامیان رژیم اسرائیل: جورج سوروس پول اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا را می‌دهد!
  • اروپایی‌ها چقدر برای بازنشستگی خود پس‌انداز می‌کنند؟
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • زیبایی خیره کننده جزایر ناهموار و منحصر به فرد لوفوتن در نروژ (فیلم)
  • اسب‌های خراسان شمالی در کورس گنبد کاووس خوش درخشیدند
  • نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد
  • توانایی ایران در وصل شدن گذر جنوب شرق به اروپای شرقی
  • جدول کفش طلای 24-2023؛ همان همیشگی!