Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار اسبق اصفهان با اشاره به مهم ترین چالشهای پیش روی انقلاب گفت: آقای روحانی خواستار انجام فعالیت های مثبت است، اما عده ای چوب لای چرخش می گذارند.

فضل الله صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت:  استقلال، مهم ترین دستاورد انقلاب است؛ البته ممکن است از این استقلال ضربه هایی خورده باشیم، اما قطعا منافع بیشتری تحصیل کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دستاورد دوم انقلاب این بود که در برابر مخالفان، خودی نشان دادیم، به عنوان مثال در جنگ هشت ساله جلوی تمام دنیا مقاومت کردیم و کمتر کشوری توان این مقاومت را داشت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب سومین دستاورد انقلاب را خودکفایی دانست و گفت: تا قبل از انقلاب، بیشتر نیازهای کشور از طریق واردات از کشورهای خارجی تامین می‌شد، اما امروزه در عرصه نظامی به جایی رسیده ایم که موشک بالستیک تولید می کنیم.

صلواتی تصریح کرد: امروزه ایران به عنوان نیرویی قدرتمند شناخته می شود.

انقلاب به زنان ایرانی شخصیت داد

وی با اشاره به چهارمین دستاورد انقلاب اضافه کرد: شخصیت یافتن بانوان موضوع مهمی بود که تا پیش از این آنها به عنوان "عروسک" استفاده می‌شدند، اما امروزه بانوان سرفراز شدند و تصمیمات را، خودشان می‌گیرند، البته ممکن است این موضوع آفت هایی نیز داشته باشد.

این فعال سیاسی افزود: در دوران فعلی فعالیت‌های بانوان در عرصه‌های علمی به قدری افزایش داشته که نزدیک به نیم بیشتری از دانشگاهیان را بانوان تشکیل می‌دهند و این افراد از نظر سیاسی، نویسندگی و ... رشد خوبی داشته اند، اما تا قبل از انقلاب بانوان حضور چشمگیری در جامعه نداشتند.

صلواتی با اشاره به پنجمین دستاورد انقلاب گفت: آزادی، دستاورد مهمی است که امروزه به طور وسیعی نمود پیدا کرده است، مردم از صحبت کردن نمی‌ترسند و دیدگاه‌های خودشان را بیان می‌کنند، حتی فردی که روسری خودش را بر می‌دارد ترسی ندارد، گرچه با این موضوع مخالفم.

داعش برای ایران تشکیل شده بود

وی با اشاره به نابودی داعش تصریح کرد: یقینا داعش برای ایران تشکیل شده بود، اما ما توانستیم این جنگ را در خارج از مرز کنترل کنیم و این کار مثبتی بود، اگرچه از فعالیت داعش ضررهایی نیز به ایران وارد شده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: اگر قرار بود این مبارزه در تهران صورت گیرد، ویرانی های زیادی مانند سوریه را مشاهده می‌کردیم، متاسفانه اخیرا هم داعش به مرزهای افغانستان کشیده شده است. البته هنوز اعلام نیاز به کمک از سوی افغانستان مطرح نشدهه، اما ایران از این موضوع نگران است؛ هر چند برنامه‌ای در این باره ندارد.

صلواتی اذعان کرد: اینها دستاوردهای ایران بود گرچه ممکن است در راه تحصیل این دستاوردها «پلو مرغ» مان گران شده باشد.

عده ای چوب لای چرخ دولت می گذارند

وی در رابطه بامشکل عمده ایکه می تواند انقلاب را با چالش مواجه کند، گفت: طبیعی است که هر نظامی با مشکلاتی روبرو باشد، اما مشکلات اقتصادی ممکن است چالش بزرگی را ایجاد کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: علاوه بر این، دخالت های فرهنگی و کارشکنی ها ممکن است مشکلاتی ایجاد کند، همچنین دخالت نهادهای مختلف در فعالیت های آقای روحانی ممکن است چالش هایی به همراه داشته باشد.

صلواتی اذعان کرد: آقای روحانی خواستار انجام فعالیت های مثبت است، اما عده ای چوب لای چرخش می گذارند، به عنوان مثال اگر معلمی هم در کلاس باشد و بخواهد درس بدهد، اما شاگردان نگذارند او نیز نمی تواند تدریس کند.

وی تاکید کرد: نباید دولتهای درسایه وجود داشته باشند و این موضوع باید به تدریج اصلاح شود، همچنین نظارت های استصوابی نیز باید از بین برود، این خودش اهانت به ملت ایران است.

صلواتی اضافه کرد: در نهایت باید برای بیکاری و تورم چاره ای اندیشیده شود.

به گزارش ایمنا، فضل الله صلواتی از مبارزین دوران انقلاب است که در پیروزی انقلاب و آگاه سازی مردم به ویژه مردم اصفهان نقش مهمی داشته است. وی اولین فرماندار بعد از انقلاب بوده و نزدیک به ۱۶ سال در حوزه فرهنگی شهرداری اصفهان مشغول فعالیت بوده و تالیفات بسیاری نیز داشته است.  آخرین کتاب وی با نام «عوامل سقوط شاه» از سوی انتشارات اطلاعات منتشر شده است. 

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۴۲۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم

طالبان در بیانیه‌ای به مناسبت 8 ثور/اردیبهشت، سالروز پیروزی مجاهدین بر حکومت کمونیستی در افغانستان نوشت «سی و دومین سال پیش در چنین روزی، پس از 14 سال مبارزه پدیده شوم کمونیسم و در کنار آن شوروی در کشور ما شکست خورد و ملت مجاهد افغان توانست آخرین اداره کمونیستی را سرنگون و کشور را به گونه کامل آزاد سازد».

این بیانیه افزود: «هشتم ثور 1371 هـ ش روز کامیابی و آزادی مردم افغانستان است که قربانی‌های ملت مجاهد نتیجه داد و مردم و کشور ما از شر هیولای کمونیسم نجات یافتند». 

طالبان همچنین در این بیانیه کودتای کمونیستی 7 ثور در سال 1357 را نیز روز سیاه افغانستان نامید و تأکید کرد: «کشور ما پس از 20 سال جهاد از یک اشغال دیگر نیز آزاد شد و نظام اسلامی برقرار گردید، بنابراین طالبان با تمام توان تلاش می‌کند تا ثمره قربانی‌ها و مبارزات چندین ساله ملت ما یکبار دیگر ضایع نگردد و نظام اسلامی را که آرمان شهدا است، به گونه کامل نافذ می‌کند».

کودتای هفتم اردیبهشت توسط حزب دموکراتیک خلق افغانستان منجر به روی کار آمدن حکومت کمونیستی در این کشور شد. حکومت کمونیستی که برای تحمیل عقاید الحادی و مارکسیستی بر مردم افغانستان تلاش می‌کرد، اما با واکنش جدی مردم روبه‌رو شد و رفته‌رفته قیام‌های مردمی در این کشور شکل گرفت.

وقتی نظام «داوود خان» براثر کودتای کمونیستی سقوط کرد و چپی‌ها به قدرت رسیدند، با شکل‌گیری آهسته‌آهسته مقاومت در برابر آن‌ها، سربازان روس برای حمایت از نظام دست‌نشانده‌شان وارد افغانستان شدند.

در نهایت مردم متدین افغانستان پس از 14 سال جنگ و مقاومت، حکومت کمونیستی و ابرقدرت تا دندان مسلح را شکست دادند و هشتم ثور سال 1371 نیروهای مجاهدین آخرین سنگر حکومت کمونیستی در کابل را تصرف کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی طرح بوم در اردبیل
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • ویدیو/ دستاوردهای هوافضای کشور در ۱۴۰۲ را بشناسید