Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@23:11:06 GMT

روابط اربیل و بغداد بهتر از قبل شده است

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۴۲۹۶۳

روابط اربیل و بغداد بهتر از قبل شده است

سخنگوی دولت عراق ضمن تأکید بر اینکه بغداد هیچ مسئولیتی در قبال قراردادهای نفتی پیشین اربیل ندارد گفت: کمیته‌های فنی از سوی بغداد و اربیل برای حل مسأله صادرات نفت تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه الصباح الجدید، «سعد الحدیثی» سخنگوی دولت عراق اعلام کرد که بغداد هیچ مسئولیتی در قبال قراردادهای امضا شده به وسیله اقلیم کردستان عراق و شرکت‌های خارجی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعلام کرد در دیدار اخیری که بین «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق و«نچیروان بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان صورت گرفته بود بر پاره‌ای مسائل از جمله لزوم رفع اختلافات و مشکلات موجود میان بغداد و اربیل تأکید شده است.

الحدیثی گفت که یکی از مهم ترین موضوعات در این گفتگو مسأله صادرات نفت اقلیم کردستان بوده که بر اهمیت حل آن تأکید شده است.

وی یادآور شد که پرونده صادرات نفت یک مساله ملی است که باید قراردادها به وسیله شرکت ملی نفت عراق وابسته به وزارت نفت این کشور انجام شود و هر قراردادی که به وسیله اربیل با شرکت‌های خارجی در زمینه صادرات نفت انجام شده مسئولیت آن بر عهده دولت اقلیم کردستان عراق است و آنها به تنهایی پاسخگو خواهند بود.

سخنگوی دولت عراق گفت: کمیته‌های فنی و تخصصی از سوی شرکت ملی نفت عراق و برخی مسئولان در اقلیم کردستان تشکیل شده‌ است تا در مرحله پیش‌رو مسئولیت اجرایی کردن توافق‌های صورت گرفته میان اربیل و بغداد در زمینه صادرات نفت را برعهده داشته باشد.

وی همچنین اعلام کرد که روابط بغداد و اربیل در زمان فعلی خیلی بهتر از روابط حتی پیش از برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان بوده است. وی پایبندی و احترام اربیل به حکم دادگاه عالی فدرال عراق در باطل بودن همه پرسی اقلیم کردستان را گامی مثبت توصیف کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۴۲۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق پنج سال دیگر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق به مدت پنج سال، امروز (چهارشنبه، هشتم فروردین‌ماه) بین مجید چگنی، مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران و زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق در بغداد امضا شد.

کد خبر 6063851 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • فیلم/ تمدید صادرات گاز ایران به عراق
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق پنج سال دیگر
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • رشد ۱۵ درصدی صادرات کردستان در سال گذشته
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند
  • غرب‌گرا‌ها علاقه ندارند روابط ما با روسیه بهتر شود