Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شوش - ايرنا - مدير جهاد کشاورزي شوش گفت:از ابتداي امسال تاکنون در سطح يک هزار و 200 هکتار از مزارع کشاورزي اين شهرستان طرح آبياري تحت فشار اجرا شده است.

عليرضا ملک زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود:با اجراي اين طرح ها علاوه بر تجهيز زمين هاي کشاورزي مذکور به سامانه نوين آبياري براي 245 نفر شغل ايجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اعتبار هزينه شده براي اجراي طرح آبياري تحت فشار در سطح يکهزار و 200 هکتار را 80 ميليارد ريال عنوان کرد و بيان داشت: حدود 60 ميليارد ريال تسهيلات بلاعوض و مابقي هزينه صرف شده سهم آورده کشاورزان بوده است.
وي همچنين به افتتاح 2 طرح آبياري تحت فشار در بخش شاوور شهرستان شوش به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامي اشاره کرد و افزود:براي اجراي سامانه نوين آبياري در منطقه شاوور پنج ميليارد ريال هزينه است که حدود 3،2 ميليارد ريال آن سهم دولت به صورت کمک بلاعوض بوده است.
ملک زاده از مزاياي اجراي اين 2 طرح را جلوگيري از هدر رفت آب استحصال شده،افزايش راندمان آبياري در بخش کشاورزي،سهولت در آبياري مزرعه ،افزايش سطح زيرکشت و تسهيل درحمل ونقل ادوات کشاورزي بين مزارع عنوان کرد.
سالانه حدود 2 ميليون تن انواع محصولات کشاورزي در شهرستان شوش توليد مي شود.
7280/6068
خبرنگار:مجتبي پناهي**انتشار:محمدعلي فريدپناه
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۴۳۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به سطح زیر کشت زعفران در استان، گفت:سطح زیر کشت زعفران حدود ۸۰۰ هکتار است و سالانه بیش از ۳ تن و ۲۰۰ کیلو زعفران از مزارع استان برداشت می‌شود.

 محمد حسن کیانی فر افزود: بر اساس تقسیمات اقلیمی از ۱۳ اقلیم ۱۱ اقلیم در استان تفکیک شده است که لرستان به دلیل تنوع اقلیمی از لحاظ تنوع گونه‌های دارویی غنی است.

وی گفت:یکی از این گیاهان دارویی زعفران است وتوسعه گیاه دارویی زعفران درآمد زا است و به لحاظ اقتصادی برای کشاورز سودمند است.

کیانی فر افزود: زعفران به دلیل صادرات محور بودن برای کشور و استان ارز آور است،همین امر موجب شده است توسعه کشت زعفران در دستور سازمان جهاد کشاورزی قرار بگیرد‌.

وی متوسط عملکرد زعفران را چهار کیلو در هکتار عنوان کرد و افزود: زعفران لرستان طلای بی نظیری است که با توجه به آزمایشات انجام شده بر روی آن از لحاظ کیفیت در بالاترین رتبه‌ها قرار می‌گیرد.

 

 

دیگر خبرها

  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین