Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@20:45:55 GMT

گروه «نغمه رود» در سه شهر اروپا کنسرت می دهد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۴۳۴۲۶

گروه «نغمه رود» در سه شهر اروپا کنسرت می دهد

گروه موسیقی «نغمه رود» به خوانندگی محمود صالحی با هدف معرفی موسیقی اصیلی ایرانی در سه شهر اروپایی مجموعه کنسرت هایی را برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، گروه موسیقی «نغمه رود» به خوانندگی محمود صالحی با هدف معرفی موسیقی اصیلی ایرانی روزهای ۱۸، ۲۰ و ۲۱ بهمن ماه در سه شهر اروپایی مجموعه کنسرت هایی را برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین خوش‌چهره آهنگساز، نوازنده و مدرس نی و از اعضای گروه موسیقی «نغمه‌ی رود» در مورد این سلسله‌ کنسرت‌ها گفت: قطعات اجرایی در سلسله کنسرت‌های پیشِ روی این گروه با هدف معرفی و شناساندن موسیقی ایرانی و با بهره‌مندی از آثار شاخص رپرتوار موسیقی کلاسیک ایرانی که بیانگر اصالت و فرهنگ موسیقی خاورزمین و خاصه موسیقی ایرانی است انتخاب شده‌اند. اشعار منتخب نیز بر اساس سروده‌های شاعران کهن پارسی‌گوی از قبیل رودکی، مولانا، سعدی و سنایی است.

گروه «نغمه‌ رود» متشکل از محمود صالحی خواننده، فرزاد محمدنژاد نوازنده تار، حسین خوش‌چهره نوازنده نی، حسین شهمیری نوازنده تمبک، بندیر و دف، روز ۱۸ بهمن در شهر فرانکفورت آلمان، روز ۲۰ بهمن در شهر صوفیه بلغارستان و روز ۲۱ بهمن در شهر پلودیِف بلغارستان به اجرای برنامه می پردازد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۴۳۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجراهای متنوع گروه‌های موسیقی محیطی در خانه هنرمندان ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی خانه هنرمندان ایران، از سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ خانه هنرمندان ایران از به‌صورت هفتگی میزبان اجراهای متنوع گروه‌های موسیقی محیطی در لابی طبقه همکف خواهد بود.

این مکان از سه‌شنبه با سلسله برنامه‌های اجرای موسیقی زنده و محیطی که «دلکوک» نام دارد، میزبان دانشجویان، استادان، دست‌اندرکاران، نوازندگان، آهنگسازان و فعالان عرصه موسیقی در قالب‌های اجرایی؛ تجربی، کلاسیک، تک‌نوازی، دو نوازی، سه‌نوازی، گروهی، تلفیقی، ترکیبی، اقوام، بینارشته‌ای و ... خواهد بود.

تماشای اجرای آثار در ساعت‌های اعلامی هر برنامه، برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

کد خبر 6095592 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود/ معرفی مدیر هماهنگی
  • اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید
  • برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه
  • وداع مردم خراسان شمالی با پیکر مرحوم عیسی بخشی
  • راهیابی دو گروه سرود از چهارمحال و بختیار به جشنواره نغمه‌های روشن فردا
  • راه یافتن گروه سرود چهارمحال و بختیار به جشنواره «نغمه‌های روشن فردا»
  • شنیدن ملودی‌های شریف روی نُت «رعنا»/ موسیقی خوب برای سریال خوب است
  • اجراهای متنوع گروه‌های موسیقی محیطی در خانه هنرمندان ایران
  • کنسرت سامان احتشامی دو شب دیگر تمدید شد/ پنج شب اجرا در تالار رودکی
  • شنیدن ملودی های شریف روی نُت «رعنا»/ موسیقی خوب برای سریال خوب