Web Analytics Made Easy - Statcounter

خواص ریواس / خاصیت ضد سرطانی ریواس / خواص ریواس در بارداری / سلامت مغز با ریواس / خواص گل ریواس برای پوست / ریواس و دیابت / خواص ریواس برای پوست / فواید ریواس / عکس ریواس / مضرات ریواس

خواص ریواس

ریواس یا ریباس، گیاهی است از تیره ی ترشک ها ( هفت بندها ) و دارای ساقه های هوایی و برگ های آن محتوی مواد ذخیره ای و اسیدی است و به همین جهت مورد استفاده ی خوراکی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریواس هنگام بهار در نواحی گوناگون ایران، دامنه ی کوه ها، کنار رودخانه ها و مناطق برخوردار از آب های راکد می روید و برگ ضخیم و گوشت دار این گیاه مصرف غذایی دارد. تکثیر ریواس معمولاً با کشت در خزانه و انتقال به کشتزار و یا از طریق کشت بذر تازه صورت می گیرد.

ریواس طبیعت سرد دارد و دارای ویتامین ها و املاح معدنی گوناگونی است. برای تمامی اعضای بدن، ماده ی غذایی بسیار ممتازی شمرده می شود و اثر شگفت انگیز و معجزه آسایی دارد. قابض است و برای تقویت 

معده  و کبد مفید می باشد. خوردن ریواس برای بیماران تب  دار و بی اشتها مفید بوده و یرقان  ، وسواس  ، سستی را درمان می نماید. در این گونه موارد می توان 100 گرم از آب ریواس یا رب ریواس را میل کرد. صفرا و دل به هم خوردگی را رفع می کند و برای حصبه  و اسهال گرم صفراوی مفید بوده و کرم کُش است. خوردن ریواس را نباید در برنامه ی غذایی از یاد بُرد. ریواس را برای تهیه ی خورش، کمپوت، مربا و شربت مورد استفاده قرار می دهند. سعی کنید در مصرف ریواس زیاده روی نکنید.

خاصیت ضد سرطانی ریواس

ریواس دارای مقادیر بسیار بالای آنتی‌اکسیدان است. ریواس توانایی مهار رادیکال‌های آزاد که باعث آسیب سلول و درنتیجه سرطان می‌شوند را دارد. ریواس خام، لیکوپن ندارد. لیکوپن آنتی‌اکسیدانی است که به داشتن خواص ضدسرطانی مشهور است. پختن ساقه‌های ریواس، این آنتی‌اکسیدان را فعال‌می‌کند. مصرف منظم ریواس پخته می‌تواند ابتلا به سرطان‌های ریه و سرطان حفره دهانی را در افرادی که از تنباکو و دیگر عوامل سرطان‌زا استفاده‌می‌کنند به تاخیر بیندازد. اما، لطفا به خاطر داشته‌باشید بیماران مبتلا به سرطان‌های حساس به هورمون باید از خوردن ریواس اجتناب‌کنند.

خواص ریواس در بارداری

ارزش تغذیه‌ای ریواس بسیار بالا بوده، ریواس غنی از مواد مغذی است و در ضمن کالری بسیار پایینی دارد. ریواس غنی از فیبر و ویتامین c بوده، در آب آن، پروتئین، قند، کربوهیدرات، کلسیم، ویتامین های A و B، سدیم و پتاسیم وجود دارد و به دلیل همین ارزش غذایی بالا، خوردن ریواس در بارداری البته به مقدار متعادل به تامین نیاز غذایی در دوران بارداری برای مادر و جنین کمک می‌کند. در ضمن به خاطر داشته باشید که ریواس برای پخت تنها به جوش کوتاهی نیاز دارد و اگر این مدت اضافه شود، خراب شده و از ارزش غذایی آن به مقدار قابل توجهی کاسته می‌شود. به همین دلیل بهتر است برای استفاده از خواص ریواس در بارداری در پایان تهیه خورش، به آن اضافه شود.

سلامت مغز با ریواس

یک بدن سالم و همچنین یک مغز سالم، چیزی است که باعث‌می‌شود شما کارهای‌تان را درست انجام‌دهید.

۱۰۰ گرم ساقه ریواس تازه، ۲۹.۳ میکروگرم ویتامین K که حدود ۲۴ درصد RDA است را تامین‌می‌کند. علاوه‌بر محافظت از مغز دربرابر آسیب عصبی، این ویتامین به داشتن نقش اساسی در تسکین افراد مبتلا به آلزایمر نیز معروف است. استفاده منظم از ساقه‌های ریواس، حافظه را تقویت‌کرده و شروع زوال عقل را به تاخیر می‌اندازد.

خواص گل ریواس برای پوست

از این گیاه می توان ماسکی برای پوست تهیه کرد. ماسک ریواس بیشتر در بهبود جوش های سرسیاه و چرکی صورت به کار می رود.
با توجه به اینکه فصل بهار زمان رویش ریواس است می توان با تهیه ریواس از آن به عنوان ماسک در بهبود جوش و کک و مک استفاده کرد. برای پوست های چرب ، ماسک های حاوی خاک رس و ریواس له شده مناسب هستند. برای پوست های خشک و طبیعی بهتر است از ماسک های مرطوب کننده استفاده کنید.در صورتی که پوستتان بسیار حساس و خشک است به جای بخور و ماسک بهتر است از کمپرس استفاده کنید.
ریواس له شده را با مقداری سرکه مخلوط نمایید و روی تمام صورت بمالید این ماسک برای از بین بردن کک و مک و جوش های چرکی و و از بین بردن لک و جای جوش مفید است.
ریواس رنده شده را با آب لیمو مخلوط نمایید و این لوسیون را به پوست خود بمالید این لوسیون موجب از بین رفتن جوش و لک می شود.

ماسک ریواس برای برطرف کردن جوش های چرکی بسیار مفید است.

پودر گل ریواس را با یک قاشق ماست مخلوط کنید و هفته ای سه بار روی پوست صورت بمالید.

ماسک ریواس و عسل نیز یکی از ماسک هایی است که برای برطرف کردن جوش های سرسیاه کاربرد دارد.

یکی از ماسک هایی که مناسب فصل گرماست، ریواس له شده به همراه خیار است. این ماسک موجب شادابی پوست شده و رطوبت بسیاری را جذب پوست می کند که موجب سفتی پوست صورت نیز می شود.

ریواس و دیابت

ریواس یک منبع طبیعی از منگنز است که توانایی تنظیم قندخون را دارد. بنابراین، به افراد دیابتی توصیه‌می‌شود این ساقه قرمزرنگ را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانند تا سطح قندخون‌شان را چک‌کند.

مضرات ریواس

از آنجایی که ریواس دارای مقدار زیادی اکسالیک اسید است (460 میلی گرم در هر 100 گرم)، زیاده‌روی در مصرف آن می‌تواند باعث آسیب به دستگاه گوارش و کلیه‌ها و جلوگیری از جذب کلسیم و منیزیم شود. بنابراین خطر پوکی استخوان را بالا می‌برد. افراد بالغ در روز مجاز به مصرف 10 گرم اکسالیک اسید و کودکان مجاز به مصرف 3 تا 4 گرم از این ماده هستند. البته این میزان اکسالیک اسید از چند کیلوگرم ریواس به دست می‌آید، بنابراین مصرف متعادل این گیاه نه تنها خطری ندارد بلکه خواص بسیار زیادی را هم به بدن می‌رساند. اما مبتلایان به سنگ کلیه، ناراحتی‌های مثانه، درد سینه و سرفه بهتر است قبل از خوردن ریواس با پزشک خود مشورت داشته باشند.

مصرف ریواس توسط مادران شیرده نیز ممکن است باعث ایجاد اسهال در نوزادان شود. مبتلایان به نارسایی‌های قلبی هم نباید در خوردن آن زیاده‌روی کنند زیرا حاوی مقادیر قابل توجهی سدیم است و باعث افزایش احتباس آب در بدن می‌شود. برگ‎ ریواس نیز بهتر است به صورت خوراکی استفاده نشود زیرا حاوی ترکیبات سمی برای بدن است.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۴۳۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین‌، بارداری بعد از ۳۵ سالگی در ردیف بارداری‌های پرخطر محسوب می‌شود، بنابراین لازم است تا مادر قبل از اقدام به بارداری چکاپ‌هایی را انجام دهد. فاطمه عدالت فر کارشناس مامایی، به چند مورد از چکاپ‌های مهم از جمله فشار خون و آزمایش های مربوط به قلب برای مادران بالای ۴۰ سالی که می‌خواهند باردار شوند، اشاره کرده است.

کد خبر 848347 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها سقط جنین خبر مهم بیماری - قلبی زنان - زایمان جنین بیماری - فشار خون مادر

دیگر خبرها

  • تفاوت میلگرد A2 و A3 + نحوه تشخیص آن‌ها
  • فصل گلدهی دشت های غربی پایتخت را از دست ندهید | تماشای ریواس های تالون تا شقایق های اخترآباد
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا (فیلم)
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا + فیلم
  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • خواص ریواس و فواید آب ریواس برای جوانسازی و لاغری + عوارض