Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@01:14:52 GMT

مردم رم به حضور اردوغان در ایتالیا اعتراض کردند

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۴۴۲۴۹

مردم رم به حضور اردوغان در ایتالیا اعتراض کردند

به رغم آنکه واتیکان یک ممنوعیت ۲۴ ساعته برای برگزاری هرگونه تظاهرات در مرکز این شهر اعمال کرده بود حدود ۲۰۰ تظاهر کننده کرد و حامیان کردها در نزدیکی بنای "کاستل سنت انجلو" در کرانه رودخانه "تیبر" تجمع کرده و یک تحصن اعتراضی برگزار کردند.

بعد از آنکه این معترضان تلاش کردند تا به مقر واتیکان نزدیک‌تر شوند تظاهرات آنها به خشونت کشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با این اعتراضات اردوغان و پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در مقر واتیکان با یکدیگر دیدار کردند.

برخی از معترضان تلاش کردند از موانع پلیس عبور کرده و صدایشان را در محوطه واتیکان بلند کنند که این اقدام منجر به دستگیری دو تن شد.

یک گروه فعال حامی کردها نیز تلاش داشت از خط امنیتی پلیس عبور کند که با مقاومت افسران پلیس مواجه شد.

گروهی از معترضان خطاب به افسران پلیس ضد شورش فریاد می‌زدند "شرم کنید شرم کنید".

دست‌کم یک تظاهرکننده در این درگیری‌ها مجروح شد و تصاویر مربوط به این خشونت‌ها نشان می‌داد که یکی از تظاهرکنندگان مرد از ناحیه سر مجروح شده و روی زمین افتاده است.

پیش از آن واتیکان در فاصله دورتر از این درگیری‌ها مجوز یک تظاهرات را داده بود و بالغ بر ۳۵۰۰ افسر پلیس نیز در تدارک برای سفر رسمی اردوغان به شهر رم به این شهر فرستاده شدند.

پاپ فرانسیس تدابیر امنیتی در شهر واتیکان سیتی برقرار کرده بود تا جا به جایی ایمن کاروان خودروهای اردوغان را تضمین کند.

این اعتراضات در حالی اتفاق افتاد که مقام‌های ایتالیا اقدام به ممنوع کردن تظاهرات برای دست‌کم یک روز در داخل "مناطق سبز" که شامل مقر واتیکان، هتل اردوغان و کاخ‌های ایتالیایی نیز می‌شد، کرده بودند.

اردوغان این سفر را در پاسخ به سفر سال ۲۰۱۴ پاپ فرانسیس به ترکیه انجام داد.

این اولین سفر یک رئیس‌جمهور ترکیه به واتیکان در ۵۹ سال اخیر محسوب می‌شود.

پاپ و اردوغان حدود ۵۰ دقیقه نشست خصوصی داشتند و در این نشست به بحث درباره وضعیت خاورمیانه و اشاره خاص به وضعیت شهر قدس پرداختند و بر لزوم پیشبرد صلح و ثبات در منطقه تاکید کردند و در عین حال وضعیت کاتولیک‌ها در ترکیه و پذیرش پناهجویان از سوی آنکارا را مورد بحث قرار دادند.

در خاتمه این نشست پاپ فرانسیس یک مدال برنز به اردوغان هدیه کرد که روی آن شمایل "فرشته صلحی که با شیطان جنگ می‌جنگد" ترسیم شده بود.

این سفر اردوغان به ایتالیا در حالی صورت گرفته که ارتش ترکیه همچنان به کمپین نظامی خود علیه منطقه کردنشین عفرین در شمال سوریه که موجی از اعتراضات کردها را در پی داشته ادامه می‌یابد.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۴۴۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدند

امروز شنبه بار دیگر هزاران مهاجر صهیونیست در نقاط مختلف فلسطین اشغالی از جمله در تل‌آویو و قدس اشغالی در اعتراض به سیاست‌های نتانیاهو دست به تظاهرات زده و خواهان امضای فوری توافق آزادی اسرا و برگزاری انتخابات زودرس شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، یدیعوت آحارانوت در خبری در این رابطه اعلام کرد حدود 10 هزار معترض در خیابان بگین منتهی به کریا وزارت جنگ اسرائیل تظاهرات کرده و خواستار امضای توافق مبادله اسرا و برگزاری انخابات زودرس شدند.

به نوشته این رسانه عبری زبان، تظاهرات در تل‌آویو که با حضور یائیر لاپید رهبر مخالفان برگزار شد، منجر به درگیری بین پلیس و تظاهر کنندگان شده است.

 

.

 

برخی از معترضین نیز با حضور در داخل خیابان ایالون آن را به نشانه اعتراض بستند.

کان هم در این رابطه تاکید کرد علاوه بر تل‌آویو تظاهرات مشابهی در نقاط مختلف (فلسطین اشغالی) هم در حال انجام است.

این تظاهرات با حضور خانواده اسرای صهیونیست که در غزه در اسارت مقاومت قرار دارند، در حال انجام است و نمایندگانی از آنها در جمع معترضین به ایراد سخنرانی پرداختند.

خانواده اسرای صهیونیست در بیانیه‌ای که از همان ساعات اولیه امروز شنبه منتشر شد، تاکید کردند وقت آن فرا رسیده سات که با توافق مبادله اسرا موافقت شود، وقت آن فرا رسیده است تا با عمل نشان دهید که اولویت با ربوده شدگان است، این کار را با موافقت با توافق بازگشت همه آنها به اثبات برسانید، اتفاق نظر وسیعی در رابطه با امضای این توافق وجود دارد که در میان تمام ارکان جامعه به وجود آمده است.

 

.

 

در قیصریه مقر اقامت نخست وزیر (رژیم صهیونیستی) نیز تظاهرات معترضین با ورود پلیس به خشونت کشیده شد، در آنجا نیز معترضین خواهان برکناری فوری نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودرس شدند.

صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدندعربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاههنظرسنجی| افزایش رویگردانی از نتانیاهو در آمریکایی‌هاادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اخراج سفیر ایتالیا از نمایشگاه کتاب به دلیل اعتراض به جنگ غزه
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • کنعانی: صدای خرد شدن استخوان‌های صهیونیسم به گوش می‌رسد
  • شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدند
  • (ویدئو) اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • تعلیق دانشجویان جورج واشنگتن به دلیل اصرار به حضور در اعتراضات
  • گسترش اعتراضات حامیان فلسطین در اروپا
  •  بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا