Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از موافقت مسئولان ارشد شهرستانی، خبر تدفین دو شهید خوشنام در سیمرغ رسماً اعلام شد اما مصوبه عجیب شورای شهر در جلسه فوری که به این منظور تشکیل شد، جای سوال دارد. به گزارش بلاغ، تشییع شهدای گمنام با توجه به میزان تأثیرگذاری آن‌ها در افزایش بار فرهنگی و مذهبی جامعه، آرزوی هر ایرانی و البته هر مسئولی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است که میزان تأثیرگذاری شهدای گمنام حاضر در مناطق مختلف کشور بر عمران، آبادانی و افزایش برنامه‌های فرهنگی یکی از دلایل این ترغیب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ولی صرف‌نظر از این نگاه اینکه برای صاحبان اصلی این نظام و مملکت شرط و شروطی پیش آید، همانند این است که میزبان را به خانه‌اش راه ندهید که این موضوع غیرقابل‌تحمل و گذشت است.

در شهرستان سیمرغ از دیرباز متولیان امر پیگیر موضوع بودند و بنا بر رایزنی‌های صورت گرفته در جلسات متعدد و همچنین اعلام رسمی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با تشییع و تدفین شهید گمنام در شهرستان سیمرغ موافقت شد که با توجه به بازدید میدانی صورت گرفته از مناطق مختلف ازجمله پیاده‌رو کنار دفتر امام‌جمعه، محیط داخل پارک شهر و چند نقطه دیگر شهر، مکانی در پارک شهر مناسب محل تدفین شهدای گمنام تشخیص داده شد.

در ادامه ماجرا پس از موافقت مسئولان ارشد شهرستانی و در پی آن نیز با تصویب کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، خبر تدفین دو شهید خوشنام در سیمرغ رسماً اعلام شد.

اما دیری نپایید که خبر تشکیل جلسه توسط اعضای شورای شهر و شهردار، مبنی بر عدم موافقت آن‌ها با این تصمیم تصویب‌شده در کانال‌های شهرستانی منتشر گشت.

محمد برمر فرمانده سپاه سیمرغ در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: فرمانده سپاه شهرستان به‌عنوان نماینده رسمی، سلسله‌مراتب فرماندهی نیروهای مسلح در حوزه عملیات و آیین تحویل و تدفین پیکرهای مطهر شهدای گمنام در شهرستان، تدفین پیکرهای شهدای گمنام را صرفاً در پارک شهر کیاکلا مجاز عنوان کرده و هرگونه اظهارنظر در رابطه با زمان و مکان آیین تدفین شهدا از هر فردی در شهرستان فاقد وجاهت است.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت مستقیم تحویل پیکرهای مطهر شهدا و تدفین در جانمایی مورد تأیید کشور و استان جزو تعهدات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان سیمرغ بوده، نه نهاد دیگری در شهرستان، تصریح کرد: سپاه شهرستان در این زمینه امانت‌دار ساحت قدسی، حرم و حریم شهدای مظلوم و عزیزمان بوده، هستیم و خواهیم بود و در هیچ شرایطی اجازه اعمال سلیقه افراد غیرمتخصص را به ورود در این مقوله نخواهیم داد.

برمر در پاسخ به مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر کیاکلا نیز اعلام کرد که این مصوبه به دلیل عدم تطبیق با ضوابط و دستورالعمل‌های تدفین شهدای گمنام که توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح و همچنین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تدوین‌شده است، فاقد وجاهت بوده و در همان جلسات چند ماه پیش نیز این پیشنهاد مورد انتقاد جدی تعدادی دیگر از مسئولان شهرستان، استان و کشور واقع‌شده بود.

این مسئول با بیان اینکه اعضای شورای شهر در ماه‌های گذشته حتی در جلسه رسمی تصمیم‌گیری جانمایی تدفین شهدا که با حضور سردار ملکی مدیرکل محترم حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران و به دعوت رسمی امام‌جمعه شهرستان تشکیل‌شده بود غایب بوده‌اند و از شهرداری و شورای شهر هیچ نماینده‌ای به جلسه اعزام نشده بود، اظهار کرد: اکنون در اقدامی شتاب‌زده و البته با تأخیر چندساله و چندماهه سال جاری به‌طور دستپاچه تشکیل جلسه اضطراری داده و پیشنهاد رد شده پیاده‌رو را بعد از تأیید پارک شهر توسط مقام مسئول کشور و استان مجدداً مطرح می‌کنند.

وی افزود: این موضوع متأسفانه نشان‌دهنده عدم آگاهی فنی و تخصصی در مقوله مواجهه با امر تدفین شهدای گمنام است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سیمرغ با اشاره به اینکه تدفین شهدا در پارک دارای پشتیبانی شرعی، تأیید علما مراجع و پشتیبانی قانونی ضوابط و دستورالعمل‌های ستاد کل نیروهای مسلح است، تأکید کرد: سؤال این است که اظهارنظر سطحی و کاملاً غیر کارشناسی تدفین شهدا در پیاده‌رو توسط شورای شهر کیاکلا که منتج به وهن به ساحت مقدس شهدای مظلوم خواهد بود دارای چه پشتیبانی است؟ کدام‌یک از مراجع، علما، مسئولان حکومت اسلامی و عقل سلیم و وجدان بیداری می‌پذیرد که پیکر مطهر شهید در پیاده‌رو دفن شود؟

وی در پایان گفت: سپاه پاسداران شهرستان سیمرغ به‌عنوان امانت‌دار شهدای گمنام، به مردم عزیز سیمرغ تعهد خواهد داد که تدارک آیین تحویل، شب وداع و تدفین پیکرهای مطهر شهدا را در زمان مقرر و در تنها مکان مورد تأیید یعنی پارک شهر کیاکلا و باشکوه و حماسه حضور مردم عزیز و شهیدپرور سیمرغ انجام خواهد شد.

به گزارش سیمرغ ما، فارغ از هرگونه تحلیل، خوب است بدانیم، در استان مازندران یادمان مطهر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در بسیاری از پارک‌های شهرها واقع‌شده است که در پی آن محیط سالمی برای حضور خانواده‌ها در این فضاها ایجاد کرد که قطعاً همهٔ این یادمان‌ها به‌صورت کاملاً کارشناسی توسط متولی اصلی این موضوع یعنی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح انجام‌شده است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۴۴۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس پوریانی با بیان اینکه آلودگی‌های ناشی از پسماند و دفع غیر اصولی زباله، معضلات زیست محیطی را موجب خواهد شد، افزود: بر اساس تصمیم اتخاذ شده در جلسه حفظ حقوق بیت المال دادگستری شهرستان در هفته گذشته، با پیگیری مستمر دادستان شهرستان بهشهر، مقرر شد مکان دفن زباله بصورت دائمی از محل فعلی به مکان دیگری در مجاورت کمپوست شهرداری بهشهر منتقل شود.

پوریانی با اشاره به این مطلب که از امروز کوچکترین زباله ای به مکان کنونی دفن زباله بهشهر منتقل نخواهد شد، افزود: به صورت نمادین چند درخت با حضور مسئولان شهرستانی در این محل غرس شد و پس از خاکریزی و نهال کاری کامل، این مکان به فضای سبز تبدیل خواهد شد.

رییس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: حفظ منابع طبیعی و محیط زیست در استان از مسائل مهمی است که در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد.

وی افزود: شهرستان بهشهر از نظر گردشگری و همچنین محیط زیست مورد توجه است و باید با برنامه ریزی مناسب برای بهره مندی درست از این مواهب خدادادی ارزشمند تلاش شود.

کد خبر 6093175

دیگر خبرها

  • پایتخت مقاومت اسلامی معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان مشهد
  • گور‌های جمعی، مکان‌هایی که ابعاد نقض حقوق شهدای غزه را افشا می‌کند
  • ادای احترام رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به شهدای گمنام ایلام
  • دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام
  • از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که ... | ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام