Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-29@12:29:10 GMT

در برابر امثال شما احساس کوچکی می‌کنم

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۴۴۴۶۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از  پایگاه خبری سوره مهر، آنها که بیشتر با تاریخ انقلاب آشنا هستند نامش را زیاد شنیده‌اند اما همچون نامش، شخصیت‌اش هم «خاص» است؛ از «احمد احمد» سخن می‌گوییم، کسی که خیلی‌ها با دیدن کتاب خاطراتش تصور می‌کنند یک مبارز «عرب» است اما در همین حوالی تهران به دنیا آمده. 78 سال قبل در بهار 1318 در روستای ایرین اسلامشهر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 
زندگی‌اش فراز و فرودهای زیادی داشته است، کتاب خاطراتش که بازتابی از همین زندگی پر فراز و نشیب است هر خواننده‌ای را میخکوب می‌کند و مخاطب را تا «عمق تاریخ» می‌برد، از مبارزات با شاه تا شدیدترین شکنجه‌های ساواک و درگیری با منافقین. 
 
شب یک روز زمستانی است که دکتر سعید جلیلی نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی وارد منزل احمد احمد می‌شود و پس از سلام و علیک با فرزندان و همسرش، وارد یک اتاق کوچک می‌شود. احمد روی تخت نشسته و نمی‌تواند راه برود، به خاطر همان تیری است که در درگیری خیابانی 40 سال قبل با منافقین، به پایش اصابت کرده. پسرانش زیر بغلش را می‌گیرند و با کمک ویلچر به قسمت پذیرایی منزل می‌رویم و تازه صحبت‌ها شروع می‌شود... 
 
با ذوق و شوق خاطره دیدار پارسالش با آقا را تعریف می‌کند. می‌گوید پارسال همین روزها بود که از بیت رهبری تماس گرفتند و  بعد هم خودشان آمدند دنبالم و رفتیم پیش آقا. بعد از نماز مغرب و عشا تقریبا 20 نفری می‌شدیم که جلسه‌مان با آقا شروع شد، جلسه جمعی از مبارزان قبل از انقلاب و نخبگان با آقا. 
 
ادامه می‌دهد که همان ابتدا آقا گفت نکند منتظرید برایتان سخنرانی کنم؟! می‌خواهم امشب با هم باشیم. بعد هم خیلی خودمانی با تک تک مان احوال پرسی کرد و خاطرات آن روزها را مرور کردیم. 
 
حلاوت دیدارش با آقا در خاطرش مانده و در طول صحبت‌هایش چندبار به آن دیدار اشاره می کند، حتی جایی می‌گوید ای کاش دوباره امسال هم آن جلسه تکرار شود و در نهایت به دکتر جلیلی می‌گوید اگرمی‌توانید فیلم آن جلسه را به دستم برسانید تا به عنوان یک خاطره شیرین آن را مرور کنم... 
 
دختر احمد احمد نیز می‌گوید ما زمان امام بزرگترین آرزویمان این بود که از نزدیک ایشان را ببینیم و حالا بزرگترین آرزویمان این است که آقا را زیارت کنیم. 
 
احمد صحبت‌هایش را با ذکر خاطراتش ادامه می‌دهد. از شکنجه‌های وحشیانه ساواک می‌گوید؛ همان خاطراتی که مفصل‌ترش را در کتاب خاطراتش توضیح داده و هر مخاطبی را میخکوب می‌کند. 
 
چند دقیقه ای گذشته که دکتر خطاب به او می گوید که از چند سال قبل وقتی کتاب خاطرات شما را خواندم ارادتم به شما بیشتر شد چون مصداق آیه «إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا» هستید. خیلی وقت بود مشتاق دیدار از نزدیک با شما بودم تا اینکه امشب این توفیق نصیبم شد. شماها یاران صادق حضرت امام (ره) بودید که علیرغم همه سختی‌ها و شکنجه‌ها به یاری ایشان برخاستید. 
 
دکتر در بخش دیگری از صحبتهایش تاکید می‌کند ارزش کار شما دو چندان است چون هم مقابل «استبداد» مجاهدت کردید و هم در برابر «نفاق». از هر دو جبهه ضربه خوردید و همزمان با شاه و منافقین درگیر شدید. 
 
احمد نیز خطاب به دکتر جلیلی می گوید: ما حتی یک لحظه فکر نمی‌کردیم انقلاب پیروز شود و صرفا به دنبال انجام وظیفه خودمان بودیم. 
 
همینجا دکتر خاطره‌ای تعریف می‌کند و می گوید: همین است که اخلاص شما را ثابت می کند چون حتی فکر نمی‌کردید انقلاب پیروز شود ولی بازهم مقاومت کردید. یک بار از حاج حسین شریعتمداری که در زمان شاه به حبس ابد محکوم شده بود پرسیدم آن زمان تصور می کردید انقلاب پیروز شود؟ ایشان گفت چنین تصوری نداشتیم و منتظر بودیم تا آخر عمرمان در زندان سپری شود! اما آنچه وظیفه مان بود را انجام دادیم تا اینکه انقلاب هم پیروز شد. 
 
دکتر جلیلی ادامه می دهدِ: نسل ما خیلی در حق شما کوتاهی کرده، یک بعدش کوتاهی در معرفی شما به سایرین است. صادقانه می گویم که امثال شما باید در مجاهدت و اخلاص و مقاومت و زهد و ...الگوی نسل امروز باشید. کارنامه بعد از انقلاب شما هم مثل کارنامه قبل انقلابتان درخشان است چون با این همه مجاهدت هیچ انتظاری از انقلاب و نظام نداشته اید و امثال ما در برابر شما احساس کوچکی می کنیم. 
 
در پایان دکتر خطاب به احمد می گوید حاج آقا! ما را نصیحت کنید تا مثل شما عاقبت به خیر شویم. 
 
احمد بدون درنگ می گوید: ای کاش مسئولین یک مقدار از این تشریفات خارج شوند. مثل مردم باشند. کشور ما از خیلی کشورهای دیگر امن‌تر است اما چرا بین برخی مسئولین با مردم اینقدر فاصله است؟ تنها خواسته ام از خدا نیز این است که عاقبت بخیر شویم و در راه خدا بمانیم. خدا خیلی ما را دوست داشته که در یک کشور مسلمان آن هم در کشور شیعه و امام رضا به دنیا آمده ایم... 
 
گفتنی است کتاب «احمد احمد» نوشته محسن کاظمی در 574 صفحه، قطع رقعی  تا کنون از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ هجدهم رسیده است. 
 
برای خرید نسخه الکترونیک کتاب لطفا اینجا  را کلیک کنید.
 
برای خرید نسخه چاپی کتاب لطفا اینجا  را کلیک کنید.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۴۴۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید

فراروـ  امروزه خوردن غذا‌های دریایی از طرف متخصصان تغذیه بسیار توصیه می‌شود. غذا‌های دریایی مانند ماهی، میگو و... دارای خواص بسیار زیادی نسبت به گوشت قرمز هستند. غذا‌های دریایی مانند ماهی منبع بزرگ ویتامین دی و و مواد معدنی هستند؛ بنابراین بهتر است حداقل هفته‌ای یکبار مصرف آن‌ها را در برنامه غذایی‌تان قرار بدهید. پخت ماهی معمولا روش‌های متفاوتی دارد. برخی ماهی را داخل روغن سرخ می‌کنند، برخی ماهی را به صورت کبابی و برخی به صورت سوخاری یا پفکی میل می‌کنند. پخت ماهی در فر روش مناسبتری برای تهیه ماهی است، چون خواص ماهی بهتر حفظ می‌شود. ما در این مطلب می‌خواهیم یک روش بی‌نظیر برای پخت ماهی در فر را همراه با یک سس ویژه به شما آموزش بدهیم. شک نکنید که اگر یکبار این روش پخت ماهی را امتحان کنید، هرگز دست از سرش برنخواهید داشت و طعمش را فراموش نخواهید کرد. اگر دوست دارید این ماهی کبابی جذاب را در منزل با روشی آسان تهیه کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

ماهی: ۱ عدد
پیاز: ۱ عدد
سیر: ۴ حبه
گشنیز خرد شده: ۳ قاشق غذاخوری
لیموی تازه: ۱ عدد
رب فلفل یا سس کچاب تند: ۱ قاشق غذاخوری سرپر
نمک: به میزان لازم
روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای درست کردن این ماهی کبابی خوشمزه ابتدا ماهی را خوب بشویید و و با چاقو شکم ماهی را باز کنید. برای درست کردن این غذا باید ماهی را به اصطلاح سفره کنید. کف سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و یا کف سینی را کمی چرب کنید و ماهی سفره شده را روی سینی بگذارید طوری که قسمت پشت ماهی روی کف سینی باشد و شکم بازشده ماهی رو باشد. مقداری نمک روی ماهی بریزید و با دست شکم ماهی را ماساژ بدهید تا نمک به خورد ماهی برود.

پیاز و سیر را رنده کنید و با گشنیز خرد شده داخل یک کاسه بریزید. رب فلفل یا سس کچاب تند را همراه با کمی نمک، روغن زیتون و آبلیمو به آن اضافه کنید و با قاشق خوب مواد را هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. حالا سس آماده را روی ماهی بریزید و با دست یا با قاشق خوب مواد را پخش کنید، طوری که سس کاملا روی ماهی را بپوشاند. حالا سینی فر را داخل فر ۱۸۰ درجه که از قبل گرم کرده‌اید، به مدت ۱ ساعت بگذارید تا بپزد. بعد از یک ساعت شعله پایین فر را خاموش کنید و شعله بالای فر را با درجه حرارت ۱۵۰ درجه روشن کنید و ۵ دقیقه زمان بدهید تا ماهی از بالا هم برشته شود. اگر از فر برقی استفاده می‌کنید، حتما ۵ دقیقه آخر پخت، قسمت گریل را روشن کنید تا ماهی از بالا برشته شود. در این مرحله ماهی کبابی خوشمزه شما آماده سرو است، نوش جان و مراقب انگشتانتان باشید.

نکات مهم

۱ ـ برای تهیه این ماهی کبابی می‌توانید به دلخواه از هر نوع ماهی شمال و جنوب که دوست دارید، استفاده کنید.

۲ ـ سعی کنید برای درست کردن هر نوع غذا و سالاد از روغن زیتون مرغوب استفاده کنید. روغن زیتون به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد، در رژیم غذایی بسیاری از افراد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. اما از آنجا که قیمت روغن زیتون خالص بالاست، معمولاً در هنگام عرضه در بازار با روغن‌های معمولی مخلوط می‌شود. درنتیجه از کیفیت آن کاسته می‌شود؛ بنابراین کسانی که به دنبال خرید روغن زیتون هستند، اغلب می‌پرسند که چطور روغن زیتون اصل را تشخیص بدهیم. البته تشخیص خالص بودن روغن زیتون کار چندان ساده‌ای نیست. با این حال کارشناسان برای تشخیص روغن زیتون اصل سه روش را به شرح ذیل ارائه داده‌اند:
ـ برای انتخاب روغن مرغوب بهتر است که اول آن را ببویید. روغن زیتون خوب باید بوی میوه زیتون، سیب یا علف تازه بدهد که مربوط به نوع زیتون یا زمان برداشت آن است؛ بنابراین اگر بوی فلز احساس کردید، بدانید که روغن نامرغوب یا فاسد است.
ـ روش دوم برای تشخیص روغن زیتون اصل این است که آن را بچشید. اگر ۱ قاشق روغن زیتون را در دهان خود بریزید و در دهان بچرخانید و با استشمام هوا آن را فرو بدهید، باید بعد از چند لحظه در گلوی خود تلخی و تندی شدیدی احساس کنید. به نحوی که گلوی شما بسوزد. در بعضی موارد افراد به دلیل تندی بیش از حد روغن به سرفه می‌افتند. درست پس از ۱ دقیقه مزه تلخی و تندی از بین می‌رود و خوشمزه می‌شود. ضمن اینکه فرد با خوردن این روغن در دهان خود احساس چربی نمی‌کند. با خوردن روغن زیتون اصل در ابتدای زبان احساس شیرینی و در انتهای آن احساس تلخی و سوزش خواهید داشت.
ـ روش بعدی برای تشخیص روغن زیتون اصل رنگ آن است. رنگ روغن زیتون باید زرد مایل به سبز باشد. البته رنگ روغن زیتون معیار مناسبی برای تعیین کیفیت روغن نیست؛ زیرا به‌راحتی می‌توان در آن تقلب کرد.

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نداشت
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نگذاشت
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی