Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری روز سه شنبه در مراسم آغازین کارگاه تخصصی آموزش کارشناسان با اشاره به لزوم ارائه آخرین تکنیک ها و فنون تخصصی در همه رشته های کارشناسی گفت: در دنیای علم و دانش و ارتباطات به روز کردن آموزش ها و تخصص ها بیش از پیش ضروری است.
عباس رنجبر ادامه داد: علاوه بر یادگیری علوم و فنون به روز، استفاده از تجارب پیشکسوتان و اساتید دانشگاه ها نیز بسیار حیاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به حضور صاحب نظران و مدرسان در کارگاه آموزشی اظهار کرد: با تشکیل کارگروه های تخصصی آموزشی در همه رشته ها بدنبال نیازسنجی آموزشی هستیم که کمیته آموزش پس از جمع بندی مسئول برپایی این کارگاه های آموزشی است.
یکی از متخصصان و پیشکسوتان کانون کارشناسان آذربایجان شرقی با اشاره به بهینه سازی تهیه گزارش کارشناسی گفت: مطالعه دقیق پرونده های ارسالی از مراکز قضایی، ارتباط با طرفین پرونده و استنباط و کشف حقیقت باید مدنظر همه کارشناسان باشد.
حبیب الله عجمی با بیان اینکه کارشناسان رسمی دادگستری هم امین دستگاه قضایی و هم مورد اعتماد افراد جامعه هستند،افزود: گزارش کارشناسی باید دقیق، بی طرفانه، به موقع ، شفاف و به دور از هر گونه ابهام نوشته شود تا به محاکم قضایی برای کشف حقایق کمک کند.
وی از کارشناسان خواست که در معاینه و بازدید از محل تمام جوانب را در نظر بگیرند و در بررسی اسناد و اطلاعات صبور و دقیق باشند.
استاد گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تبریز نیز شیوه های صحیح گزارش نویسی و رعایت نکات سجاوندی را یادآور شد و گفت: در گزارش های کارشناسی نباید درهم ریختگی و عدم انسجام به چشم بخورد و روان نویسی، درست نویسی و محتوای کارشناسی باید در ارائه گزارش های کارشناسی مدنظر قرار گیرد.
دکتر رنجبر با بررسی حدود 10 گزارش کارشناسی ارائه شده به محاکم قضایی نکات مبهم و اشکالات جزئی و کلی را یادآور شد.
رئیس کمیته آموزش کانون کارشناسان رسمی دادگستری نیز گفت: با توجه به نقش و اهمیت کارشناسان در امر قضاوت استفاده از دانش روز و کشف حقیقت، تشکیل دوره های آموزشی برای کارشناسان جوان و کمک به ارتقای صلاحیت های آنان ضروری است.
تشکیل دوره های بهینه سازی تهیه گزارش کارشناسی و مبانی حقوقی در تهیه گزارش های کارشناسی از جمله اهداف برگزاری کارگاه آموزشی است.
خبرنگار: نعمت مرادپور ** انتشار: رستگار
6132/6183
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۴۴۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف زمین خواری میلیاردی در زاهدان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف ۲۰ هزار متر مربع زمین‌خواری در اراضی شهرستان مرکز استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سردار دوستعلی جلیلیان، اظهار داشت: در پی خبری مبنی بر تصرف غیرمجاز اراضی ملی واقع در یکی از محلات شهرستان مرکز استان ماموران امنیت اقتصادی بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی‌های لازم قضایی، در معیت کارشناسان اداره کل منابع طبیعی استان از زمین تصرف شده بازدید و پس از تایید تصرف غیرمجاز زمین مذکور، 2 هکتار را شناسایی و رفع تصرف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش اراضی مورد تصرف را بیش از 36 میلیارد ریال برآورد کردند که در این راستا یک نفر شناسایی و پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

جلیلیان در خاتمه از هموطنان خواست: در صورت مشاهده هر گونه زمین‌خواری (تصرف اراضی ملی و شهری) موضوع را از طریق فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هوای آذربایجان شرقی بارانی می‌شود
  • کشف زمین خواری میلیاردی در زاهدان
  • وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد
  • صدور ۳۱ حکم جایگزین حبس در آذربایجان غربی در حمایت از محیط زیست
  • آزادی نزدیک به سه هزار زندانی در آذربایجان غربی در سال گذشته
  • صدور ۳۱ حکم سبز در سال ۱۴۰۲ در مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • صدور ۳۱ حکم سبز در مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • ۱۰ مصدوم بر اثر انفجار گاز در آخمقیه تبریز + فیلم
  • طرح‌های شهری با دید کارشناسی اجرا شوند
  • خدمت رسانی به بیش از ۶ هزار بیمار در بیمارستان خلیلی شیراز