Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - استاندار خراسان جنوبي، در ديدار با اعضاي شوراي اسلامي استان، با بيان اين مطلب، افزود: اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا، به دليل اينکه مورد وثوق مردم هستند، به عنوان حلقه واسط مردم و حکومت نقش بسيار تعيين کننده اي دارند.
به گزارش خبرگزاري آريا ؛ استاندار خراسان جنوبي، با اشاره به جايگاه شوراها در قانون اساسي تصريح کرد: شوراها علاوه مردم محوربودن با توجه به جايگاه قانوني و اختيارتشان به حاکميت نيز مرتبط هستند که اين ظرفيت، فرصت مناسبي را براي خدمت بيشتر فراهم آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مروج الشريعه؛ با اشاره به وضعيت شاخص هاي فرهنگي در استان اظهار داشت: بزرگترين وظيفه شوراهاي اسلامي، جامع نگري و بررسي مشکلات و معضلات مدرم در تمامي زمينه ها و در تمامي نقاط استان است.
مقام عالي دولت در استان؛ با انتقاد از مديريت هاي بسته و سنتي تصريح کرد: شوراهاي اسلامي با هم افزايي و تقويت نظارت مردم بر تصميم گيري ها و روند اجرايي برنامه ها توسط سازمانها و نهادهاي مختلف، مي توانند بخشي از نواقص امور را بر طرف کنند.
وي با بيان اينکه مهمترين تفاوت شوراهاي اسلامي با سازمان هاي مردم نهاد و ساير تشکل هاي مردم محور در اين است که تشکل هاي حزبي در موضع نقد قرار دارند ولي شوراها محل رجوع مستقيم مردم هستندچون منتخب مردم هستند لذا خواسته مردم را از طريق اهرم هاي قانوني که در اختيار دارد پيگيري و مي توانند اجرايي کنند.
استاندار خراسان جنوبي در بخش ديگري از سخنان خود با تاکيد بر اينکه قانون اساسي ظرفيت بسيار بالايي جهت ارائه خدمت به شوراها داده است، ادامه داد : با وجود اين ظرفيت، در تبيين وظايف و جايگاه شوراها هنوز امکان ارتقاء اختيارات و جايگاه ويژه مديريتي و نظارتي وجود دارد.
استاندار خراسان جنوبي ، با اشاره به خشکسالي هاي چندين ساله در استان و مساله تامين آب و وابستگي شاخص هاي توسعه اي و اقتصادي به وجود زيرساخت هاي اساسي همچون شريان هاي ارتباطي و راه ها، راه آهن، و وضعيت پروازهاي استان عنوان کرد: وقتي بنيان هاي اقتصادي در استان تضعيف مي شود، مسائل اجتماعي و اقتصادي در جامعه در فضاهاي ديگرياي قرار مي گيرد که در صورت عدم تدبير، قطعاً مشکل آفريني مي کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۴۵۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال مفهوم کرامت به مردم ضروری است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، نماینده ولی فقیه در استان در نشست تشکیل ستاد دهه کرامت خراسان جنوبی گفت: سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) که مصادیق بارز کرامت هستند به عنوان نمادین دهه کرامت نامگذاری شده و یک تابلو است که باید همه اقدامات و بزرگداشت‌ها با هدف پررنگ نگهداشتن این تابلو برای بشر انجام شود.


آیت الله عبادی افزود: دنیا از نعمت‌های الهی است و برای بشر خلق شده که باید انسان بهره را از آن داشته باشد و کرامت، انسان را به سعادت و بهره مندی از نعمات الهی سوق می‌دهد.


وی گفت: مشکلی که امروز و هر روز در تاریخ با انواع جنایت‌ها و خیانت‌ها وجود داشته به دلیل عدم ترویج فرهنگ کرامت و گرایش انسان‌ها به مادیات به وجود آمده است.


نماینده ولی فقیه در استان، مکتب پرافتخار انبیا، اولیا و امامان را نماد کرامت و عزت معرفی کرد.


در این نشست، حضور خادمیاران رضوی، برگزاری جشن‌ها در بقاع و مساجد، اعزام زائر اولی‌ها و ۲۰۰ زوج به مشهد مقدس، همایش‌ها و جشنواره کتابخوانی رضوی از برنامه‌های دهه‌ی کرامت در خراسان جنوبی اعلام شد.


امسال دهه کرامت از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت است.

دیگر خبرها

  • برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق
  • انتقال مفهوم کرامت به مردم ضروری است
  • دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای حضور مردم در راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه
  • خراسان جنوبی در جایگاه چهارم طرح مسطورا
  • وضعیت شناسی دقیق حلقه مفقوده در فعالیت‌های فرهنگی تخصصی است
  • جامعه آزمایشگاهی حلقه واسط میان تلاشگران عرصه سلامت است
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران جلودار خدمت رسانی به مردم است
  • نقش و جایگاه ارتش تبیین و اطلاع‌رسانی شود
  • پیام استاندار خراسان جنوبی و رئیس شورای تأمین استان به مناسبت "روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی ایران"
  • سقوط امپراتوری رسانه‌ای شیطان