Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: هر چند که بازرگان همچون سایر روشنفکران دینی در ابتدا به دنبال یافتن نقشه راه بود اما بعدها در اواخر عمر دریافت که نقشه راهی وجود ندارد.

به گزارش گروه سیاسی رکنا، دکتر حاتم قادری استاد علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس در نشست "بازرگان و انقلاب اسلامی" که 16بهمن ماه به همت انجمن اندیشه و قلم در مسجد الرحمن برگزار شد، بحثی را با عنوان "اندر مستی و خماری جست و جوی نقشه راه" ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سخنرانی خود را بیشتر به کتاب "راه طی شده" بازرگان معطوف کرد و تاکید داشت که این کتاب از جمله آثار خوانده شده در سال های نزدیک به انقلاب است. اما با این حال، این اثر شوربختانه، در خدمت رادیکالیسم سیاسی و ایدئولوژیک قرار گرفت. این در حالی است که بازرگان از جمله متفکران آری گو به غرب است. آری گو به این معنا که غرب را اساسا گمراه کننده نمی داند و بر دستاوردهای آن مهر تائید می زند.

به زعم او، بازرگان از آن جمله روشنفکران دینی ای بود که به یافتن یا حداقل ساختن نقشه راه باور داشت. نقشه ای که بگوید اقتصاد، سیاست، جامعه، فرهنگ، مناسبات اسلامی چیست؟

اما در نهایت و در اوخر عمر به این باور می رسد که نقشه راهی وجود ندارد و ما صدها سال است دنبال چیزی می گردیم که موجودیتی ندارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۴۵۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد

غفوریان  با اشاره به اینکه در مجموع ۱۴ هکتار از اراضی سرخه زیر کشت گوجه سبز است، گفت: برداشت این محصول از اواخر فروردین آغاز شد و تا اواخر اردیبهشت ادامه دارد و میانگین عملکرد این محصول در شهرستان بیش از ۱۰ تن در هکتار است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد باغ‌های گوجه سبز در این شهرستان مجهز به سامانه آبیاری نوین است، افزود: هفت هکتار از باغ‌های گوجه سبز غیربارور و بقیه بارور است که بیشترین ارقام آن اصلاح شده شامل برغانی و شهریار است.

رییس جهاد کشاورزی سرخه با تأکید بر اینکه این محصول شرایط و ویژگی منحصر به فردی در زمینه زودرس بودن محصول، زمان مناسب جهت برداشت و عرضه به بازار، نوبرانه بودن و طعم و مزه خاص با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه دارد، گفت: بر این اساس بیشترین سطح زیر کشت این محصول در روستای لاسجرد است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی معابر ایلام در پی بارش باران + فیلم
  • تداوم وقوع رگبار و تندباد در خوزستان
  • تداوم بارش‌ها در خوزستان
  • سری جدید برنامه «هفت» از امشب در قاب تلویزیون
  • باران امروز هم میهمان ایلام است
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!
  • کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان (فیلم)
  • مرکز مازندران بر مدار توسعه گردشگری قرار گرفت
  • کارکنان عقیدتی سیاسی مسئول تقویت هدایت و معنویت هستند