Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، سیداصغر مطهری، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در آئین انعقاد این تفاهم نامه گفت: با توجه به ظرفیت های خوبی که در جهاد دانشگاهی در سطوح مختلف علمی، فرهنگی، پژوهشی و آموزشی وجود دارد مقرر شد از پتانسیل‌های این واحد برای اشاعه فرهنگ محیط زیست و ارتقای آگاهی افراد در این زمینه بهره گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از سوی دیگر جهاد دانشگاهی دارای ظرفیت های دیگری همچون آزمایشگاه است که می توان از این امکانات برای پایش آلایندگی استفاده کرد .

وی به وجود دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا در این نهاد اشاره کرد و گفت: می توان از توان این رسانه‌ها برای ارتقای آگاهی‌های زیست محیطی بهره برد .

دکتر رضا شاهین فر رئیس جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی نیز در ادامه اظهار کرد: خراسان شمالی به واسطه تاخیری که در تاسیس استان شدن خود داشته دچار کمبودهایی است که برای توسعه هر چه سریع‌تر خود نیازمند میانبرهایی است .

وی گفت: اگر در امور مدیریتی و اجرایی دارای یک پشتوانه علمی نیز باشیم می‌توان آن میانبر را به وجود آورد و فاصله را به حداقل رساند و این میانبرها زمانی اتفاق می افتد که ادارات و سازمان‌ها، نهادهایی همچون جهاد دانشگاهی را همراه خود بدانند و از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی آن‌ها استفاده کنند .

وی به مسئولیت‌های واگذار شده به بخش خصوصی توسط ادارات و سازمان ها اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند در این رابطه همکار بسیار خوبی باشد .

بنا به این گزارش هدف تفاهم‌نامه منعقده میان جهاددانشگاهی خراسان شمالی و اداره کل حفاظت محیط زیست استانف تسهیل در روند توسعه پایدار استان و بسترسازی مناسب برای تحقق حفاظت و بهره‌مندی مطلوب از محیط زیست، توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی سبز، ارتقای دانش و فرهنگ محیط زیستی و راهکارهای اجرایی آن درجامعه، با استفاده از توانایی‌های اجرایی، علمی، آموزشی، تحقیقاتی و فناوری جهاددانشگاهی و ظرفیت‌های مدیریتی، علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی موجود در استان در راستای سند چشم انداز کشور عنوان شده است .

اجرای طرح روستای سبز، انجام طرح‌های مشترک اجرایی، تحقیقاتی و مطالعاتی، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کارکنان و متقاضیان معرفی شده از سوی اداره کل محیط زیست، ترویج و توسعه فرهنگ محیط زیستی، پوشش خبری فعالیتهای اداره کل محیط زیست از طریق خبرگزاری ایسنای خراسان شمالی، بهره‌مندی از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی طرفین تفاهم نامه و برگزاری همایش‌های علمی و کارگاههای آموزشی تخصصی در سطح ملی و بین‌المللی از زمینه‌های همکاری مشترک این تفاهم‌نامه است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۴۶۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد

مهدی اله پور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این پایش‌های نظارتی در حوزه‌های مختلف آب و فاضلاب، خاک، هوا و پسماند استان خراسان رضوی انجام شده است.

او افزود: از این تعداد پایش نظارتی محیط زیستی انجام شده در خراسان رضوی، چهار هزار و ۷۵ بازدید، از سوی کارشناسان حفاظت محیط زیست استان و سه هزار و ۷۲۶ نوبت بازدید در قالب برنامه خود اظهاری از آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست، صورت گرفته است.

مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: این بازدید‌ها منتج به صدور ۲ هزار و ۱۸۰ فقره اخطاریه محیط زیستی برای منابع و صنایع آلاینده در جهت رفع آلودگی شده است، که طبق آن پارسال هزار و ۴۳۴ مرکز آلاینده شناسایی و در فهرست مراکز آلاینده استان قرار داده شده است.

اله پور بیان کرد: از عمده دلایل افزایش شناسایی منابع آلاینده و صدور اخطاریه‌ها، هدفمند‌تر شدن بازدید‌ها با اولویت منابع دارای آلایندگی، تشدید نظارتها، توجه به حفظ کیفیت منابع آبی، توجه به پایش واحد‌های خدماتی، معدنی و تغییرات دستورالعمل اجرایی ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • هشدار به شکارچیان؛ از منطقه کوهسرخ خارج شوید
  • خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه
  • بهره برداری از پاسگاه محیط بانی صیدوا در مهدیشهر
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • مشاهده و ثبت پلنگ برای نخستین بار در شهرستان کوهسرخ
  • کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • دستگاه قضایی شهرستان بوکان حامی حفاظت از محیط زیست است
  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد
  • ۲۰ عنوان برنامه همزمان با هفته محیط زیست در مرکزی اجرا می شود