Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حمید واحدی زاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل در خصوص برنامه های این نهاد افزود: حمایت از مناظره های سیاسی که از طرف تشکل های فرهنگی و سیاسی در خواست می شود، حمایت از جلسات پرسش و پاسخ و تریبون های آزاد نیز از جمله برنامه های نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه برای ایجاد فضای مناسب و توسعه زمینه و بستر پرسشگری و آزاد اندیشی در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اگر ما به دنبال پیشرفت و توسعه هستیم باید از آزاداندیشی، تقابل اندیشه‌ها و تضارب آرا در دانشگاه ها حمایت و از مراسم‌ها و مناسبت‌هایی که آن را تقویت می‌کنند نیز استقبال ‌کنیم.
حجت الاسلام واحدی زاده اظهار کرد: در برگزاری کرسی های آزاد اندیشی نباید نهادهای غیر علمی در آن دخالت کنند. ما با تمام احترامی که برای نهادهای امنیتی قائل هستیم، باید بگوییم که حیطه کار آنها غیر مباحث آزاداندیشی است.
وی یادآور شد: کسی که در کرسی آزاداندیشی شرکت می کند و نظریاتی مخالف با دین و ضروریات با استدلال مطرح می کند، نباید با برخوردهای امنیتی مواجه شود. اگر کرسی در جمع علمی و تخصصی باشد و بحثها نیز تخصصی و منصفانه باشد، حادترین موضوعات نیز اگر بحث شود حتی از نظر دین بلامانع نیز خواهد بود.
واحدی زاده ادامه داد: در همین باره امام صادق(ع) با ماتریالیست‌های زمان خودشان به بحث مشغول می شدند، طوری که آنها خدا را انکار می کردند و امام صادق(ع) به اثبات وجود پروردگار می پرداختند. بنابراین اگر موضوع نهادینه کردن روحیه پرسشگری، برگزاری کرسی ها در جمع های تخصصی و وجود احساس امنیت در جلسات آزاد اندیشی وجود داشته باشد، می توان به سمت توسعه چنین جلساتی امید داشت.
حجت الاسلام واحدی زاده در خصوص ازدواج های دانشجویی، دیدگاه های اسلام در خصوص ازدواج افزود: ازدواج نخستین سنگ بنای تشکیل خانواده و جامعه است و ارائه آثار و نتایج بسیاری است، از جمله ارضای غریزه جنسی، بقای نسل، تکمیل و تکامل انسان، آرامش و سکون، پاک دامنی و عفاف و نتایج متعدد دیگر که در میزان پیشرفت یا انحطاط و صعود یا سقوط جامعه تاثیرفراوانی دارد.
وی گفت: دین مبین اسلام آن را نه تنها کاری محبوب و مقدس دانسته، بلکه جوانان را بدان توصیه کرده است. ازدواج از این نظر که عاملی برای نجات از آلودگی، موجبی برای نجات از تنهایی و سببی برای بقای نسل است، خودداری از آن همیشه سبب ایجاد بی تعادلی، نابهنجاری رفتاری و زمانی هم فساد شخصیت و حتی بیماری جسمی می گردد. بنابراین، بهترین و بالاترین نعمت ها برای هر زن و مرد از نظر اسلام تشکیل خانواده است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۴۶۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت به همت پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.

در این نشست مسعود اسماعیلی، محمدرضا سنگری، مهدی جمشیدی، ابوالفضل اقبالی، محسن ردادی، مهدی جهان و محمدمهدی جهان پرور به ایراد سخنرانی می‌پردازند و دبیر علمی نشست بر عهده سیدحسین فخرزارع است.

زمان برگزاری یکشنبه ۹ اردیبشهت ماه ۱۴۰۳، ساعت ۹ صبح در محل تهران، سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است.

علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی و از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6090082 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش هوش مصنوعی و طلا و جواهر در یزد
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • هم اندیشی مسئله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • ماراتُن علمی متقاضیان آزمون سراسری برای تصاحب صندلی‌های دانشگاه‌ها
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال