Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مطالعات پژوهشگران نشان می‌دهد که ترکیبات شیمیایی موجود در سیب‌زمینی‌های سرخ‌شده فوری می‌تواند برای درمان ریزش مو و طاسی مفید باشد. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،  تیمی از پژوهشگران ژاپنی در مطالعات خود موفق شده‌اند ریشه فولیکول مو را که به‌اختصار «HFGS» نامیده می‌شود، در موش‌های آزمایشگاهی طاس مجددا رشد دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران در این آزمایش از مواد شیمیایی موجود در سیب‌زمینی‌های سرخ‌شده صنعتی و مشابه آنچه در فست‌فود‌ها استفاده می‌شود، بهره بردند.

در این مطالعات، پژوهشگران از ماده شیمیایی دی‌متیل پلی‌سیلوکسان (dimethylpolysiloxane) برای درمان کچلی در موش‌ها استفاده کرده‌اند. این ماده شیمیایی در سیب‌زمینی‌های نیمه‌آماده مورداستفاده در فست‌فود‌ها به کار می‌رود و از ماسیدن روغن روی آن‌ها جلوگیری می‌کند. به باور پژوهشگران، دلیل کاربردی بودن این ماده شیمیایی و تأثیر بسیار مفید آن در رویش دوباره مو‌های ریخته، قابلیت عبور آسان اکسیژن از این ترکیب است.

جونجی فوکودا (Junji Fukuda) استاد دانشگاه ملی یوکوهاما در توضیح این مسئله اعلام کرد: «کلید رویش دوباره مو و ریشه فولیکول آن، انتخاب این مواد پایه برای مخزن کشت در آزمایشگاه بود. ما از ماده شیمیایی دی‌متیل‌پلی‌سیلوکسان که قابلیت نفوذپذیری بالایی در برابر اکسیژن دارد؛ در کف ظروف کشت استفاده کردیم و این موضوع نتیجه‌ای عالی در پی داشت.»

در ادامه پژوهشگران ریشه فولیکول مو (HFGS) را به زیر پوست قسمت‌های کچل‌شده موش‌ها تزریق کردند و دریافتند که در این مناطق مو‌های سیاه و جدید شروع به رویش کردند. به نظر می‌رسد این روش در انسان‌ها نیز کاربرد دارد و نتایج مؤثری به بار خواهد آورد. این مسئله ازآن‌جهت دارای اهمیت است که همه‌ساله در سراسر جهان، میلیارد‌ها دلار برای درمان ریزش مو هزینه می‌شود و روش‌های درمانی رویش مجدد مو به‌تازگی به‌عنوان راه‌حلی درمانی ارائه شده‌اند. متأسفانه مهم‌ترین چالش پیش‌رو در روش درمانی فوق، تولید و ساخت دوباره حجم وسیع فولیکول ریشه مو است. دکتر فوکودا در این مورد می‌گوید: «ما بسیار امیدواریم که تکنیک جدید مورداستفاده در این پژوهش، باعث رویش دوباره مو‌های انسان شود و برای درمان طاسی و ریزش مو و به‌ویژه ریزش موی سر مردان که منجر به طاسی می‌شود (androgenic alopecia) مورداستفاده قرار گیرد.»

وی در ادامه توضیحات خود افزود: «درواقع، ما داده‌های اولیه‌ای داریم که نشان می‌دهد شکل‌گیری ریشه فولیکول انسانی با استفاده از کراتینوسیت‌های (keratinocytes) انسانی و سلول‌های پاپیلای پوست (dermal papilla) امکان‌پذیر است.»

در این تحقیقات دانشمندان از ترکیب سلول‌های پوست موش‌ها با سلول‌های بنیادی موش و انسان استفاده می‌کنند و آن‌ها را در حفره‌های کوچکی روی تراشه‌ای ویژه قرار می‌دهند. پس از سه روز، سلول‌ها با فاصله از یکدیگر و به‌صورت مجزا رشد می‌کنند و از خود خواص فولیکول ریشه مو را بروز می‌دهند. این روش بسیار ساده و درعین‌حال قدرتمند و امیدبخش است.

منبع:سینا پرس

انتهای پیام/   خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۴۶۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۴ میلیاردی برای متخلفی دراصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس شعبه پنجم تعزیرات حکومتی اصفهان گفت: پرونده نگهداری کود‌های شیمیایی به وزن ۳۱ هزار و ۵۰۰ کیلو گرم خارج از ضوابط تعیینی دولت به ارزش ۲ میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال به عنوان قاچاق در شعبه پنجم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان اصفهان رسیدگی شد.
دانش پناه افزود: شعبه پس از بررسی پرونده، تخلف نگهداری ۶۳۰ کیسه کود شیمیایی خارج از ضوابط تعیینی را محرز و متهم را به پرداخت ۴ میلیارد و ۸۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.
وی گفت: رای صادره شعبه بدوی پس از قطعیت اجرا و جریمه وصول شد.

دیگر خبرها

  • محکومیت ۴ میلیاردی برای متخلفی دراصفهان
  • آیا طب سنتی ریشه در غریزه انسان و دیگر انسان‌تباران دارد؟
  • (ویدئو) قدرت باورنکردنی یک فیل در کندن یک درخت از ریشه
  • ریشه‌های نارضایتی‌ها پرستاران؛ اضافه‌کار اجباری بر خلاف قانون
  • چرا رتیل‌ها مودار هستند؟
  • مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم و جو مازندران
  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • یکی از ریشه‌های کاهش نرخ باروری در کشور ما حاصل یک نگاه مالتوسی بود
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد