Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: حال محیط زیست کشور به شدت خراب است و دانشگاهیان باید به کمک بیایند.

دکتر سعید نمکی روز سه شنبه در نخستین همایش بین المللی دانشگاه سبز در مشهد افزود: امروز همراهی دانشگاه، مدیریت و اقتصاد سبز را به عنوان رویه درست در اداره یک کشور می دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه فشارهای توسعه در یک کشور باید متناسب با بضاعت های اقلیمی و زیست محیطی آن کشور باشد، اظهار کرد: محاسبات نشان می دهد هم اکنون 50 درصد فراتر از ظرفیت های زمین از آن بهره برداری می شود.
وی گفت: ایجاد دانشگاه سبز را در حفاظت منابع و محیط زیست کشور به عنوان یک حرکت بسیار موثر می دانیم اما کشوری موفق است که در کنار دانشگاه سبز، مدرسه سبز نیز داشته باشد.
نمکی افزود: رفتارهای زیست محیطی باید از کودکی آغاز شود و باید در این مسیر حرکت کرد.
وی با اشاره به انتظاراتی که از دانشگاه وجود دارد، اظهار کرد: خلق ثروت یکی از انتظارات مهم و اساسی از دانشگاه است.
وی گفت: دو برابر شدن دانش آموختگان دوره دکترا پس از چهار یا پنج سال باید آثار خود را در تولید ناخالص داخلی نشان دهد حال آنکه این اتفاق در کشور نیفتاده است.
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزود: در حوزه محیط زیست کشور مشکلات فراوان وجود دارد و به عنوان مثال شمار گونه قوچ و میش در جنگل گلستان قبل از انقلاب 18 هزار و 500 راس بود که امروز به 2500 راس کاهش یافته است.
وی اظهار کرد: دانشگاه باید در کنار دولت قرار گیرد و گره های نظام ارزیابی را باز کند تا مشکلات سهل تر مدیریت و حل شوند.
وی گفت: دانشگاه باید وارد عرصه شود و برای بهبود تن تب دار سرزمین راه حل ارائه کند.
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7496 / 6053

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۴۶۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت

قهرمان رمزدان رئیس اداره حفاظت محیط زیست گتوند ضمن تشریح وضعیت پسماند شهرستان، ساماندهی محل دفن پسماند در کوتاه مدت، تفکیک از مبدأ، استقرار دستگاه بازیافت را ضروری دانست و به اجرای آن تأکید کرد. 

او خواستار اجرای الزامات از قبیل جانمایی، اخذ مجوز زیست‌محیطی محل دفن در برنامه دراز مدت از شهرداری‌ها شد.

رمردان ادامه داد: علی رغم پیگیری‌های که برای رفع مشکلات موجود از طریق مسئولان صورت می‌گیرد، شهرداران می‌بایست نگاه مدیریتی خودشان را در رابطه با حل مسائل پسماند شهری و رفع امورات حوزه مسئولیتی خود تغییر دهند تا شاهد یک اتفاق و اقدام خوب برای شهروندان عزیز در منطقه باشیم. 

به گفته او موضوعاتی همچون نخاله‌های ساختمانی، سگ‌های ولگرد، انباشت مصالح در خیابان‌ها و معابر شهری و مدیریت پسماند، از مهمترین مسائل محیط زیستی شهرستان گتوند است که می‌تواند نارضایتی عموم را بیشتر کند و نیاز است شهرداران با جدیت بیشتر و تلاش دوچندان نسبت به انجام وظایف خود اقدامات نتیجه بخشی نشان دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گتوند به لزوم ساماندهی پسماند شهری و جایگاه دفع پسماند به عنوان یکی از مصوبات مهم شهرستان اعلام کرد و گفت: جمع آوری مصالح انباشته شده در سطح شهر و جمع آوری نخاله‌های انباشت شده در معابر و خیابان‌های شهری، لزوم افزایش تعداد باکس‌های پسماند در سطح شهر‌ها و... از جمله مهمترین مصوبات مورد مطرح و تصویب شده در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها
  • هر فرد می تواند سفیر محیط زیست باشد/ اعمال فرهنگ‌سازی راه حلی برای حفظ محیط‌زیست
  • نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود
  •  اجرای طرح از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده در سال جاری
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت