Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سومین همایش سلامت دهان و دندان و اپیدمیولوژی؛ دکتر حسین حصاری افزود: این همایش با حضور حدود ۵۰۰ دندانپزشک برجسته کشور در روز‌های دوم تا چهارم اسفند در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار خواهد شد، که در آن، آخرین دستاورد‌های علمی و تحقیقاتی پژوهشگران کشور در حوزه سلامت دهان و دندان مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در حاشیه این همایش برای نخستین بار، جشنواره سلامت دهان با عنوان «دندان سالم، لبخند زیبا» با تمرکز بر گروه کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و از برنامه‌های تدارک دیده شده در این جشنواره می‌توان به برگزاری مسابقات نقاشی، عکاسی و اجرای نمایش‌های مفرح آموزشی اشاره کرد.

حصاری با بیان اینکه این همایش با هدف تعامل بین مسئولان، صاحب نظران و متخصصان دهان و دندان و همچنین آشنایی با آخرین روش‌های پیشگیری از بیماری‌های دهان و کنترل آن‌ها برگزار می‌شود، افزود: برنامه‌های این همایش به خصوص برای آن دسته از دندانپزشکان که به سرنوشت دندانپزشکی و سلامت دهان کشور علاقه‌مند هستند، جذاب و مورد توجه خواهد بود.

وی گفت: برگزاری چنین برنامه‌های تخصصی می‌تواند ضمن تبادل اطلاعات، باعث پدید آوردن ایده‌های جدید در این حوزه باشد، موضوعی که بی شک باعث ارتقای جایگاه علمی ایران در حوزه دندانپزشکی خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری اولین جشنواره سلامت دهان و دندان افزود: آشنایی بیشتر دانش آموزان و خانواده‌ها با بیماری‌های دهان و دندان و راه‌های جلوگیری از پوسیدگی دندان، پیشگیری از بیماری‌های بافت‌های نگهدارنده دندان و معرفی محصولات باکیفیت بهداشت دهان از برنامه‌های این جشنواره است.

حصاری افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، برنامه معاینه و مشاوره دهان و دندان ویژه بازدیدکنندگان توسط استادان و دانشجویان تخصصی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی به صورت رایگان برای مخاطبان این جشنواره نیز انجام خواهد شد.

جشنواره سلامت دهان و اپیدمیولوژی از دوم تا چهارم اسفند در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۴۶۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه جدیدترین دستاورد‌های درمان سرطان‌های دستگاه ادراری

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی زرگر رئیس کمیته اجرایی بیست و هفتمین کنگره سالیانه جامعه اورولوژی ایران از ارائه جدیدترین یافته‌های علمی پژوهشگران در زمینه‌های سرطان‌های دستگاه ادراری، پیوند کلیه، ناباروری مردان و…، با حضور متخصصان ایرانی و نیز استادان جامعه اورولوژی اروپا که قرار است به صورت ویدئو کنفرانس در این کنگره حضور یابند طی روز‌های ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی (ابوریحان) خبر داد.

وی با اشاره به اینکه جامعه اورولوژی ایران متشکل از هفت انجمن علمی تخصصی است، افزود: انجمن یوروآنکولوژی که در زمینه بررسی و تحقیقات سرطان‌های دستگاه ادراری و تناسلی به فعالیت می‌پردازد، انجمن اندویورولوژی و لاپاراسکوپی در حوزه جراحی‌های کم تهاجمی اورولوژی و نیز انجمن پیوند کلیه در این کنگره جدیدترین دستاورد‌های خود را ارائه خواهند کرد.

زرگر ادامه داد: با توجه به اهمیت مسئله ناباروری مردان، انجمن آندرولوژی در این حوزه به تحقیق می‌پردازد که جدیدترین دستاورد‌های آن در کنگره امسال جامعه اورولوژی ایران به متخصصان این رشته ارائه می‌شود.

زرگر با اشاره به اینکه بازسازی آسیب‌های سیستم ادراری بر اثر تصادفات و یا به صورت ناهنجاری‌های مادرزادی در حوزه تخصصی انجمن جراحی ترمیمی اورولوژی است، یادآور شد: از آنجا که با توجه به پیشرفت‌های علمی صورت گرفته در حوزه علوم پزشکی طی سال‌های اخیر رشته‌های پزشکی به زیر شاخه‌های تخصصی متعددی تقسیم شده‌اند، اورولوژی اطفال به صورت مستقل و تحت عنوان انجمنی با همین نام شکل گرفته و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد: همچنین جامعه اورولوژی زنان و فانکشنال یورولوژی که به مباحثی همچون بی اختیاری ادراری در زنان می‌پردازد در کنار سایر انجمن‌های تخصصی در کنگره امسال جامعه اورولوژی به ارائه جدیدترین دستاورد‌های حوزه‌های مربوط به خود خواهند پرداخت.

به گفته رئیس کمیته اجرایی بیست و هفتمین کنگره سالیانه جامعه اورولوژی ایران، در چهارمین روز کنگره فیلم‌های آموزشی تکنیک‌های نوین جراحی در حوزه‌های سرطان‌های دستگاه ادراری، پیوند کلیه، ناباروری مردان، دستگاه‌های ادراری زنان و کودکان و…، به متخصصان ارائه خواهد شد.

وی از برگزاری مسابقه بین رزیدنت‌های رشته اورولوژی همزمان با برپایی کنگره سالانه امسال جامعه اورولوژی ایران خبر داد و اظهار داشت: هدف از برپایی این مسابقه ارتباط دستیاران رشته اورولوژی از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با یکدیگر، تسلط به مباحث روز علمی و ایجاد انگیزه در آنان است و در پایان این مسابقه جوایز نقدی و لوح اهدا خواهد شد.

همزمان با برپایی بیست و هفتمین کنگره سالیانه جامعه اورولوژی ایران، جدیدترین ابزار‌های حوزه اورولوژی در نمایشگاه تجهیزات پزشکی به نمایش در می‌آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • فلوراید تراپی بیش از ۷۶ هزار نفر از دانش آموزان روستایی خوزستان
  • دانش آموزان روستایی خوزستان فلوراید تراپی شدند
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • ارائه آخرین دستاورد‌های علمی در زمینه تولید گندم
  • ارایه جدیدترین دستاورد‌های درمان سرطان‌های دستگاه ادراری
  • آغاز اجرای آزمایشی برنامه ملی سواد سلامت دانش آموزان عشایری در چهارمحال و بختیاری