Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@03:02:29 GMT

افتتاح هتلي فناورانه توسط شرکت نيسان

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۴۷۶۹۸

افتتاح هتلي فناورانه توسط شرکت نيسان

خبرگزاري آريا - ژاپن درحال حاضر از پيشرفته‌ترين فناوري‌هاي خانگي و فردي جهان برخوردار است و شرکت نيسان به تازگي تعداد اين فناوري‌ها را افزايش داده‌است.
براساس گزارش CNN، شركت نيسان، پس از آنكه در سال 2016 با رونمايي از صندلي‌هاي خود‌راني كه مي‌توانستند با كمك حسگر و دوربين در كنار يكديگر حركت كنند شگفتي همگان را برانگيخت، اكنون اجسام روزانه و مهمان‌نوازي سنتي ژاپني را هدف پروژه جديد خود قرار داده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با الهام از فناوري پارك خودكار خودروي ليف نيسان، هتل-مهمان‌پذير ProPILOT Park به فناوري‌هاي خودكار زيادي مجهز شده‌است. اين هتل قرار نيست هتلي دائمي باشد و در واقع تنها براي يك شب، در 24 مارس 2018 افتتاح خواهد شد و طي اين يك شب برندگان رقابتي آنلاين كه از طريق شبكه‌هاي مجازي برگزار مي‌شود مي‌توانند در اين هتل اقامت داشته و فناوري‌هاي مختلف آن را تجربه كنند.
دمپايي‌هاي خود جفت شوندهاقامت در مهمان‌پذير سنتي ژاپني‌ها تجربه‌اي ويژه‌است. اين مهمان‌پذيرها خانه‌هاي سنتي چوبي ژاپني هستند كه ميزبانان آن كيمونو به تن دارند، فضاي خارجي آنها با باغ‌هاي سنگي تزئين شده‌است و تشك‌هاي تاتامي در اتاق‌هاي آنها ديده مي‌شود و معمولا در اين خانه‌هاي سنتي خبري ازتوالت‌هاي هوشمند، روبات‌ها يا حسگرها نيست.

اما مهمان‌پذير ProPILOT Park كه در شهر هاكن در جنوب غرب توكيو واقع شده،‌ بيش از چند فناوري هوشمند دارد. دمپايي‌ها و مبلمان اين مهمان‌پذير كاملا خودكار بوده و به صورت كاملا مستقل به اطراف حركت مي‌كنند.
در آغاز ورود مهمانان، مجموعه‌اي از دمپايي‌ها به سمت در ورودي حركت مي‌كنند، در اين مهمان‌پذيرها مهمان بايد به نشانه احترام كفش‌هاي خود را خارج كرده و اين دمپايي‌ها را به پا كند. همچنين مبلمان اين مهمان‌پذير،‌تشك‌هاي كوچك و تجهيزات هتل به صورت خودكار جا‌به‌جا مي‌شوند.

حركت اين اجسام شايد در نگاه اول جادويي به نظر بيايد،‌اما فناوري پارك خودكار نيسان است كه آنها را به حركت در مي‌آورد. به گفته نيسان،‌اين فناوري در خودروها به پردازشگرهاي قوي، دوربين‌هاي قدرتمند با توانايي تصويربرداري در زمان حقيقي نياز دارد و پس از ارزيابي تمامي اطلاعات گرد‌آوري شده توسط اين تجهيزات سيستم مي‌تواند خودرو را در نهايت ايمني و با كنترل ترمز و دنده پارك كند.
گنجاندن اين فناوري درون دمپايي و مبلمان كار بسيار ساده‌تري است. هريك از اين وسايل به يك كليد آغاز و خانه مجهزند كه با فشردن آن فعال مي‌شوند. همچنين فضايي كه محدوده حركت اين اجسام است،‌به دوربين‌هايي مجهز است كه فضاي حركت اجسام را بررسي كرده و اطلاعات آن را به سيستم حركت دهنده اصلي منتقل مي‌كند.
دمپايي‌ها به دو چرخ كوچك مجهزند كه تنها در زمان حركت خودكار ديده مي‌شوند و زماني كه فرد آنها را به پا مي‌كند، كاملا ناپديد مي‌شوند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۴۷۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان سال آینده درصدد است اتفاقی را رقم بزنند باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد و با ایده‌پردازان و ایده‌نگاران ارتباط بگیرند تا در نهایت در کنار هم تامین‌کننده مدیریت شهری باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد در جلسه انعقاد قرارداد مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای بین سازمان مشارکت‌ها و سرمایه گذاری شهرداری اصفهان و شرکت صنایع شهر فرین به عنوان یکی از برنامه‌های ویژه دومین رویداد ملی حمل و نقل دانش بنیان ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این رویداد مهم در حوزه حمل‌ونقل اظهار کرد: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان برای دومین بار نسبت به برگزاری GoingEvent در این رویداد اقدام کرده‌اند که امیدواریم ادامه پیدا کند.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش ارائه شده ۷۰ درصد محتوای نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان نسبت به سال گذشته تغییر کرده است و این نشان دهنده شاخص بهبود در این موضوع است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد اگر کل مجموعه خدماتی و امکاناتی مدیریت شهری اصفهان و کل شهر اصفهان را مورد توجه قرار دهید و آن‌ها را در آینده در این ره‌آورد فناورانه درگیر کنید، بسیار مؤثرتر است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری اصفهان ۸ درصد سهام بانک شهر را دارد، ادامه داد: همچنین مدیریت شهری اصفهان بخشی از سهام اولین VC یا سرمایه‌گذاری خطرپذیر اصفهان را دارد که اسم این VC شرکت هدهد است؛ در این برنامه باید تعدادی از وی‌سی‌های کشور دعوت می‌شدند، می‌دیدند، می‌خریدند و با همدیگر شراکت داشتند.

نباتی‌نژاد گفت: اگر معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان سال آینده درصدد است اتفاقی را رقم بزنند باید فصل وصل سرمایه گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد و با ایده‌پردازان و ایده‌نگاران ارتباط بگیرند تا در نهایت در کنار هم قرار بگیرند و تأمین کننده حرفه‌ای مدیریت شهری باشند.

کد خبر 749916

دیگر خبرها

  • دستگاه ذخیره انرژی انعطاف‌پذیر برای گجت‌های پوشیدنی ساخته شد
  • دستگاه ذخیره انرژی انعطاف پذیر برای گجت‌های پوشیدنی ابداع شد
  • شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد
  • نقش سامانه مودیان در شناسایی خودکار معاملات مشکوک و کاهش فرار مالیاتی مشاغل خاص
  • حمایت ۲۷.۵ میلیاردی ستاد اتصال‌پذیری از ۲۵ طرح فناورانه
  • توسعه همکاری‌های فناورانه ایران و ترکیه نتایج خوبی را برجای می‌گذارد
  • سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟
  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • در نمایشگاه امسال خودروی پکن خبری از خودروهای بنزینی نیست
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر