Web Analytics Made Easy - Statcounter

بغداد - ایرنا - حافظ البشارة تحلیلگر سیاسی و امنیتی عرب گفت خروج تدریجی یک حربه تبلیغاتی از جانب آمریکا است و آنها در حال برنامه ریزی برای حضور طولانی مدت در عراق از طریق ایجاد 20 پایگاه نظامی می باشند .

به گزارش روز دوشنبه ایرنا وی در یک گفت و گوی رسانه ای افزود: خبرهایی که از طریق رسانه های بین المللی مبنی بر خروج تدریجی نیروهای آمریکایی از عراق منتشر می شود صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت واشنگتن با این تبلیغات می خواهدچهره ای برخلاف چهره واقعی خود در عراق را به ما نشان دهد.
این تحلیلگر عرب افزود واشنگتن در حال برنامه ریزی برای حضور طولانی مدت در عراق از طریق ایجاد بیش از 20 پایگاه نظامی در ای کشور می باشد که برخی از این پایگاه ها در مناطق بیابانی غربی و برخی در فرودگاه ها بصورت مشترک با نیروهای عراقی خواهد بود.
وی گفت در حال حاضر برخی پایگاه های اطلاعاتی آمریکایی در شهرهای عراق در قالب شرکت های امنیتی و یا در هتل های بزرگ دولتی فعالیت دارد .
وی افزود نیروهای آمریکا حاضر در عراق متنوع است که از جمله آن بخش اطلاعاتی و تیم های واکنش سریع می باشد.
گفتنی است اسوشیتدپرس روز گذشته به نقل از یک مقام عراقی اعلام کرد که واشنگتن بر اساس توافق با بغداد بعد از نابودی داعش شروع به کاهش نیروهایش در عراق کرده است.
خبر کاهش نیروهای آمریکا در عراق چند ساعت بعد از سوی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تکذیب شد.
آمریکایی ها که در سال 2011 بدلیل شکست ها و ناکامی های مکرر، مجبور به ترک خاک عراق شدند در سال 2014 به بهانه مبارزه با داعش و در راس یک ائتلاف بین المللی بار دیگر وارد این کشور شدند.
با اعلام پایان نظام داعش در عراق در اوایل آذرماه جاری بسیاری از احزاب، شخصیت ها و رسانه های عراقی با اشاره به منتفی شدن بهانه حضور آمریکا تحت پوشش ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش در کشورشان، بیش از پیش خواستار خروج نیروهای آمریکایی از عراق شده اند.
آمار واقعی از تعداد سربازان آمریکایی مستقر در عراق منتشر نشده است.
تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق تاکنون بارها خواستار اعلام آمار رسمی تعداد نیروهای آمریکایی حاضر در خاک این کشور و پایگاه هایی که در اختیار دارند شده اند.
خاورم**380**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۴۹۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات داعش در عراق شروع شد

همزمان با تهاجم آمریکا به خاک عراق ، تروریست‌های داعشی به مواضع ارتش و الحشد الشعبی در غرب استان الانبار حمله کردند. ناطقان: به نقل از شبکه المیادین، درگیری‌های ارتش و الحشد الشعبی با تروریستهای داعشی در بزرگراهی در منطقه الصکار در غرب استان الانبار ادامه دارد.

این یورش ساعاتی پس از حمله آمریکا به منطقه القائم و عکاشات در غرب عراق صورت می‌گیرد.

جمعه شب آمریکا مناطقی در شرق سوریه و غرب عراق را هدف حملات هوایی قرار داد.

در جریان حمله آمریکا به منطقه القائم وعکاشات در غرب عراق سه تن کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند.

همچنین حمله آمریکا به شرق سوریه و شهرهای المیادین و البوکمال نیز ۱۰ کشته و ۱۸ زخمی برجای گذاشته است.

آمریکا مدعی است که این حملات در اقدامی تلافی جویانه نسبت به کشته شدن ۳ نظامی این کشور در پایگاهی در شمال شرق اردن صورت گرفته است.

یحیی رسول سخنگوی نیروهای مسلح عراق بامداد شنبه با تأیید حمله آمریکا به غرب کشورش گفت که این حملات نقض حاکمیت و تضعیف تلاش دولت بغداد برای برقراری ثبات در کشور است. منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • حملات داعش در عراق شروع شد