Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-09@00:25:57 GMT

تعداد تلفات غیرنظامیان در حمله‌ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۴۹۹۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، ارتش ترکیه به همراه عناصر تروریستی موسوم به «ارتش آزاد سوریه» عملیاتی را علیه شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه در منطقه عفرین واقع در استان حلب سوریه آغاز کرده است.

امروز سه شنبه هجدهمین روزی است که این عملیات آغاز شده و منابع خبری از تداوم حملات ترکیه به مواضع شبه نظامیان خبر می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که در پی حملات هجده روز گذشته ترکیه به عفرین 142 نفر از کُردها کشته و 345 نفر نیز زخمی شده‌اند.

سانا اعلام کرد که این تعداد کشته و زخمی به بیمارستان عفرین رسیده بودند و همه این افراد غیر نظامی هستند.

به گزارش سانا، نیروهای ترکیه، مرکز هلال احمر منطقه «راجو» را هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار دادند و در جریان این حملات چندین نفر زخمی شدند.

منابع محلی نیز خبر دادند، به خاطر اینکه نظامیان ترکیه و نیروهای تحت امر آنان هیچ گونه پیشروی در حمله به عفرین نداشته‌اند، به «بمباران مناطق حیاتی و خدماتی منطقه روی آورده‌اند».

در همین راستا، ستادکل نیروهای مسلح ترکیه روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که تعداد تلفات شبه‌نظامیان کُرد درپی عملیات عفرین، به حدود 950 نفر افزایش یافت.

در بیانیه ارتش ترکیه آمده است که با کشته شدن 12 عضو یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) در حملات هوایی شب گذشته، تعداد عناصر مسلحی که از ابتدای عملیات «شاخه زیتون» از پای درآمده‌اند به 947 نفر رسید.

منابع خبری تُرک اعلام کردند  تا کنون 33 منطقه شامل 21 روستا و 10 ارتفاع راهبردی، به تصرف نیروهای ترکیه و همپیمانان  آنها درآمده است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۴۹۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه

خبرنگار RT به نقل از منابع ارتش سوریه از شنیده شدن صدای حملات توپخانه اشغالگران به مناطقی در حومه درعا خبر داد.

به گزارش ایسنا، منابع ارتش سوریه حاضر در تل الحاره در درعا در جنوب سوریه، بامداد روز دوشنبه تاکید کردند که صدای حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی را شنیده‌اند نه حملات هوایی را.

خبرنگار RT به نقل از این منبع نظامی گزارش داد که سلاح توپخانه مناطق اطراف آنها را هدف قرار داده است.

این منابع اشاره کردند که هیچ اطلاعات تایید شده‌ای در مورد مواضع و اهدافی که مورد حمله قرار گرفته‌اند، وجود ندارد.

به گفته این منابع، اگر گلوله موشکی از مرز جنوبی سوریه شلیک شود یا اسرائیل مشکوک به حرکتی گردد، حملات مکرر و اغلب به مناطق باز انجام می‌شود.

این در حالی است که رسانه‌ها گزارش داده بودند که توپخانه رژیم صهیونیستی نزدیکی تل الجابیه و تل الجموع در حومه غربی درعا را هدف قرار داد.

در مورد تلفات انسانی یا سایر خسارات در حملات از هر ۲ طرف اطلاعاتی در دست نیست.

بر اساس آنچه کانال ۱۴ عبری زبان گزارش داد گلوله باران توپخانه اشغالگران در پاسخ به پرتاب موشک از سوریه به سمت جولان جنوبی اشغالی انجام شد.

همچنین الجزیره به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که نیروی هوایی یک پهپاد را که از شرق به سمت اراضی اشغالی می‌آمد، با موفقیت رهگیری کرد و تلفات یا خسارتی در پی نداشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تظاهرات دانشجویان دانشگاه طرابلس لیبی در حمایت از غزه
  • تلفات سیل در برزیل به ۹۵ نفر رسید
  • ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری با حمله نظامیان صهیونیست
  • آنروا: حمله به رفح تبعات ویرانگری دارد/ تا حد امکان می‌مانیم
  • نبرد مسلحانه نیروهای مقاومت فلسطین با متجاوزان در «طولکرم»
  • استقبال از نظامیان صهیونیست با نارنجک و بارانی از گلوله در«طوباس»
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه
  • برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در موج حملات هوایی علیه رفح
  • رژیم صهیونیستی مجددا گذرگاه کرم ابوسالم در غزه را بست
  • لحظه اصابت موشک به پایگاه نظامیان صهیونیست در کرم ابوسالم