Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24- پس از آنکه جمشید انصاری معاون رییس جمهوری و رییس سازمان امور اداری و استخدامی در توییتر خود نوشت: «امروز کمیسیون تلفیق مجلس به بهانه تصویب بودجه میدان دار به هم خوردن قواعد اداره امور شده‎اند»، بهروز نعمتی آن را برنتابید و جدای آنکه متن این توییت را به محمدباقر نوبخت نشان داد، تذکری هم در این خصوص ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهروز نعمتی عضو هیات رییسه مجلس در این تذکر یادآور شد: یکی از معاونان رییس جمهور توییت پراکنی کرده و شان مجلس را خدشه دار کرده است. ما ایرادات لایحه بودجه را در مجلس اصلاح کردیم این مساله پایین‌تر و بی ارزش تر از آن است که یک معاون رئیس‌جمهور چنین حرف‌هایی بزند.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به این تذکر گفت: این کار نادرست است مگر لایحه ‏ای که دولت به مجلس ارائه کرد خیلی منقح بود که توقع دارند ما همان را تصویب کنیم؟ لایحه‎ای که دولت به مجلس ارائه کرد مشخص است و مواردی که اصلاح شد نیز مشخص است مگر ما چه چیزی را تغییر دادیم. چرا برخی با این صحبت ها جامعه را به هم می‌ریزند؟
در ادامه این جلسه محمد باقر نوبخت در پاسخ به گلایه عضو هیات رییسه مجلس گفت: تمام نمایندگان ملت در راستای تقویت نظام گام بر می‌دارند و هر گونه تقویت مجلس، تقویت دولت و نظام است. سخنگوی دولت قول داد که حتما با معاون رییس جمهور که این توییت را نوشته، صحبت کند.

افزایش عوارض واردات لوازم آرایش
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی لایحه بودجه سال 97 در پیشنهاد الحاقی تصویب کردند که در سال آینده مجموعا 10 درصد به عنوان عوارض گمرکی، ورودی و سود بازرگانی واردات لوازم آرایشی اضافه شود و درآمدهای این بخش به کاشت حلزون برای ناشنوایان اختصاص یابد.

رسیدگی به تخلفات ۱۰۰ هزار خودروی وارداتی

در جلسه امروز مجلس نمایندگان به موضوع تخلف واردات 100 هزار خودرو هم پرداختند. رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا در واکنش به پرسشی درمورد میزان تخلفات صورت‌گرفته در جریان واردات خودور یادآور شد: این مسئله همچنان در حال بررسی است و هنوز نمی‌توان با قاطعیت اظهارنظر کرد. حال آن‌که در اظهارات نمایندگان نیز اعداد مختلفی از ۵۲ هزار تا بیش از ۱۰۰ هزار خودروی وارداتی مطرح شده است. بنابر این هم درمورد تعداد خودروهای وارداتی و هم میزان منافعی که از قِبَل واردات به جیب افراد رفته است، باید بیشتر بررسی شود.

او یادآور شد: باید بررسی کنیم تا به‌طور دقیق مشخص شود چه تعداد خودرو وارد شده، این واردات توسط چه کسانی انجام شده و میزان بهره‌مندی این افراد از واردات خودرو چقدر بوده است.
نماینده قزوین در مجلس در واکنش به تصویب مصوبه‌ای برای دریافت ۶۰ درصد از سود حاصل از این واردات به‌عنوان مالیات گفت: اکثر نمایندگان با رای قاطع این مصوبه را به تصویب رساندند تا بخشی از سود حاصل از این واردات به‌عنوان مالیات خزانه بازگردانده شود.

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۰۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت) در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول ۱۰- ج در خصوص اعتبارات استانی با ۱۵۴ رأی موافق، ۲۷ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در توضیح بخش درآمدی جدول ۱۰- ج لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: این جدول مربوط به اعتبارات استانی می‌باشد که ریالی در آن بالا و پایین نشده است، بخشی از آن به مناطق محروم اختصاص داده می‌شود، این جدول به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود، در بخشی از جدول حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان به بودجه‌های جهادی اختصاص داده شده که به طور مساوی به تمام استان‌ها تقسیم می‌شود. هیچ گونه تغییری در این جدول اعمال نشده است فقط ۴ ستون به آن اضافه شده، ۴ مورد آن نیز در مورد مباحث استانی می‌باشد.

داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در توضیح جدول ۱۰- ج، گفت: این جدول با نظر دولت تنظیم شده، تغییرات مختصری بر آن اعمال گردیده که مخالفتی با آن نداریم، مبالغ عنوان شده در این جدول به صورت یکجا برای حل مسائل مدارس نیمه تمام، راه‌های روستایی و آبرسانی به مناطق محروم اختصاص داده می‌شود و همگی در یک ستون آورده می‌شود، اما در ستون توازن یک سوءبرداشتی نشود، بودجه در اختیار نمایندگان است، قطعا توافق ما این نیست که بودجه را در اختیار نمایندگان بگذاریم بلکه این اعتبارات بودجه‌ای در اختیار شورای برنامه ریزی استان‌ها قرار می‌گیرد.

حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در ادامه، گفت: تمام بودجه با همکاری دولت و مجلس دنبال شده است، این جدول نیز براساس توافق دولت و مجلس به نتیجه رسیده است، تلاش می‌شود با رعایت انصاف و عدالت بودجه تقسیم شود.

قالیباف در توضیح جدول ۱۰- ج، گفت: بخشی که در توازن یک آمده و در زیرمجموعه نمایندگان قرار می‌گیرد توافق بر این شده است که در سازمان برنامه، شورای برنامه ریزی آن استان در حوزه مسائل عمرانی با برنامه قرار بگیرد، با نظر دوستان در همان سیستم نیز انجام پذیرد، حتی اولویت هم باید با کار‌های زیرساختی باشد، چون توافق صورت گرفته ابهامی نیز ایجاد نمی‌شود.

رئیس مجلس در ادامه یادآور شد: ۱.۵ همتی که برای موضوع فنی و حرفه‌ای اختصاص داده شده بود که در حوزه ملی باشد با پیشنهاد دولت در همان مبحث استانی تعلق می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است