Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شرکت مادر تخصصي(هلدينگ) توسعه معادن و صنايع معدني خاورميانه (ميدکو) از شرکت‌هاي گروه مالي پاسارگاد، در راستاي تحقق مؤلفه‌هاي دهگانه اقتصاد مقاومتي اقدامات و فعاليت‌هاي تأثيرگذاري انجام داده‌است.
به گزارش خبرگزاري آريا، خسرو رفيعي مشاور مديرعامل و مدير روابط‌عمومي بانک‌پاسارگاد ضمن بيان اين مطلب گفت: شرکت ميدکو در سال 1386 با سرمايه اوليه يک‌هزار ميليارد ريال با هدف بهره‌گيري و فعال‌سازي ظرفيت‌هاي عظيم مستتر در بخش معدني کشور تأسيس شد و شعار محوري "معدن به جاي نفت" را سرلوحه فعاليت‌هاي خود قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: بر اساس طرح توجيهي تهيه شده، مقرر بود که تعداد 20 کارخانه، 3 پروژه اطلاعاتي و زيست‌محيطي و 12 طرح معدني و اکتشافي در نقاط مختلف استان کرمان و يک کارخانه در استان همدان، که بعضاً جزو نقاط محروم هم منظور مي‌شوند، تأسيس و راه‌اندازي شود و با احداث کارخانه‌هاي مختلف، ظرفيت عظيمي به بخش فرآوري مواد معدني و توليد محصولات فولادي کشور اضافه شود و از خام‌فروشي در اين بخش تا حد مناسبي جلوگيري شود. وي افزود: پس از طي مراحل مقدماتي تأسيس و انتخاب محل اجراي پروژه‌ها و اخذ مجوزهاي لازم، مراحل اجرايي پروژه‌ها از سال 1389 آغاز شد و ظرف مدت کوتاهي (با توجه به استانداردهاي صنعت) بخش عمده‌اي از کارخانجات مزبور به مرحله بهره‌برداري رسيد و بخش‌هاي باقي‌مانده در سال جاري و سال آينده به بهره‌برداري خواهند رسيد.
وي با برشمردن برخي از اين پروژه‌ها و طرح‌ها ادامه داد: توليد 8 ميليون تن کنسانتره سنگ‌آهن (4 کارخانه)، توليد 7.5 ميليون تن گندله سنگ آهن (3 کارخانه)، توليد 24 هزار تن فروسيليس (2 کارخانه)، توليد 800 هزار تن کک متالوژي، توليد 1100 هزار تن کنسانتره ذغال سنگ (2 کارخانه)، توليد 50 هزار تن کاتد مسي، توليد 12 هزار تن لوله‌هاي مسي، توليد 4.2 ميليون تن فولاد (5 کارخانه)، نيروگاه 500 مگاواتي برق و توليد 500 هزار تن آهک و دولوميت نمونه‌اي از اين طرح‌ها هستند که يا به بهره‌برداري رسيده‌اند و يا در حال تکميل هستند.
مدير روابط‌عمومي بانک‌پاسارگاد در ادامه با اشاره به عملکرد ميدکو در ارتباط با مولفه‌هاي دهگانه اقتصاد مقاومتي افزود: شرکت ميدکو در مؤلفه‌هاي ايجاد تحرک و پويايي در اقتصاد کشور و بهبود شاخص‌هاي کلان اقتصادي، توانايي مقاومت در برابر عوامل تهديدزا، تکيه بر ظرفيت‌هاي داخلي، رويکرد جهادي، مردم‌محوري، تأمين امنيت اقلام راهبردي و اساسي به‌ويژه غذا، دارو و خودکفايي در اين اقلام، کاهش وابستگي به درآمد فروش نفت، اصلاح الگوي مصرف، فساد ستيزي و دانش‌محوري عملکرد بسيار خوبي از خود برجاي گذاشته‌است.
وي در پايان تأکيد کرد: از زمان شروع مراحل اجرايي پروژه‌هاي شرکت ميدکو، در شهرهاي نسبتأ محروم استان کرمان، به تدريج جغرافياي اقتصادي منطقه به ميزان قابل توجهي تحت تأثير قرار گرفته است و با افزايش رونق کسب و کار و ايجاد اشتغال در سطح منطقه و حتي استان‌هاي همجوار، خوشبختانه نشانه‌هاي رشد و شکوفايي اقتصادي، به طور عمده در اين مناطق قابل مشاهده است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۳۵ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان وصول شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقانی صبح امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای درباره موضوع پیگیری وصول معوقات پرداخت حق آلایندگی شرکت‌های صنعتی در استان گفت: با توجه به تاکید رئیس قوه قضائیه در خصوص وصول حق آلایندگی استان‌ها، در راستای عدالت اجتماعی و تحقق حقوق عامه مردم خوزستان، مطالبات معوق چهار شرکت نفت و گاز استان به حیطه وصول درآمده که پس از واریز به حساب خزانه داری کل کشور به منظور مصالح استان و بهبود محیط زیست و تأمین منابع شهرداری‌های استان از سوی مدیران مربوطه هزینه می‌شود.

وی افزود: با توجه به صدور احکام نمایندگی از سوی این دادگستری برای نماینده تعرفه شده از سازمان امور مالیاتی کشور، جمع وصولی عوارض آلایندگی با احتساب ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ و فروردین سال جاری، به مبلغ هشت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس کل دادگستری استان ضمن تقدیر از پیگیری‌های رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در جهت پیگیری وصول عوارض آلایندگی در سال گذشته و فروردین ماه سال جاری، گفت: این دادگستری همکاری‌های لازم را در راستای تحقق درآمدهای عمومی کشور به ویژه وصول عوارض آلایندگی و پیگیری حقوق مردم، کما فی سابق پیگیری و معمول خواهد داشت.

کد خبر 6086041

دیگر خبرها

  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود
  • دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید
  • ۹۳۵ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان وصول شد
  • حیرت بلینگام از درخشش وازکز مقابل بارسلونا؛ اسطوره لعنتی رئال مادرید! / عکس
  • بودجه شهرداری شیراز رشد ۵۰۰ درصدی داشت/عملکرد مطلوب تیم اقتصادی