Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اصغر سلیمان‌زاده، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل در مراسم افتتاح طرح دانش‌آموزی نجات آب(داناب) با اشاره به اینکه ۹۲ درصد آب‌های منطقه در بخش کشاورزی مصرف می‌شود ادامه داد: کمتر از ۸ درصد آب در حوزه شهری مصرف می‌شود که هر دو الگو نیازمند اصلاح شیوه‌های مصرف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دشت‌های منطقه ما به خاطر مصرف بی‌رویه در بخش کشاورزی آسیب جدی دیده است بطوریکه آب ۵ سال آینده را هم مصرف کرد‌ه‌ایم.

مدیر عامل شرکت آب‌ منطقه‌ای استان اردبیل افزود: باید مصرف آب در استان مدیریت شود تا نسل آینده با مشکل مواجه نشود و این وظیفه انسانی و اجتماعی ما است که باید به آن عمل کنیم.

سلیمان زاده تصریح کرد: برای آب‌های منطقه از قله سبلان تا رود ارس برنامه‌ریزی کرده‌ایم و با هرگونه استفاده غیرمجاز از منابع آبی در استان جلوگیری خواهد شد .

وی گفت: 100 درصد برای مقابله با کم‌آبی و مشکلات پیرامون این مساله راهکار وجود دارد که فرهنگ ‌سازی و اصلاح الگوی مصرف آب یکی از آنها است و تمامی این موارد نیازمند توجه مردم و درک اهمییت این مساله است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل بیان کرد: اگر مصرف آب در بین دانش‌آموزان فرهنگ‌سازی شود می‌‌توانیم با کمک آموزش‌ و‌ پرورش با کمبود آب در استان مقابله کنیم.

سلیمان‌زاده اضافه کرد: هر دانش‌آموز با اطلاع‌رسانی در بین خانواده خود می‌تواند در این وضعیت بحرانی برای جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب قدم‌های مثبت و تاثیرگذاری انجام دهد.

وی عنوان کرد: مشارکت آموزش و پرورش و اداره آب منطقه‌ای کمک شایانی برای جلوگیری از استفاده نادرست از آب در بین خانواده‌ها خواهد داشت

انتهای پیام/ح

آب ۵ سال آینده را در استان اردبیل مصرف کرده‌ایم

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۰۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک از فردا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمابه گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست طرح ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به صورت آزمایشی از ۳ اردیبهشت به مدت یک هفته در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اجرا می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


آقای سلاجقه همچنین با اشاره به ممنوعیت رهاسازی پلاستیک‌های مصرفی در اراضی کشاورزی، از وزارت جهاد کشاورزی خواست بر حسن اجرای این تکلیف قانونی نظارت کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



دیگر خبرها

  • مصوبه کاهش مصرف پلاستیک اجرایی شد
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد
  • طرح جامع گردشگری سردابه تدوین می‌شود
  • ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد
  • اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک از فردا
  • سهم ۲۵ درصدی بخش کشاورزی از مصرف نفت‌گاز استان کردستان