Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مسئول برگزاری جشنواره غذای سفیران سلامت دانش آموزی شهرستان سمنان،از حضور ۲۰مدرسه منتخب این شهرستان در درجشنواره شهرستانی سفیران سلامت دانش آموزی خبرداد.

محمدرضا پروری نژاد در حاشیه برگزاری این جشنواره درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،گفت: جشنواره غذای سفیران سلامت دانش آموزی در سمنان با مشارکت معلمان و اولیا دانش آموزان در تمام مدارس شهرستان برگزار شده و منتخبان آن که 20 مدرسه بوده به این جشنواره راه پیدا کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی توانمند سازی معلمان ضمن خدمت و همچنین اولیا دانش آموزان  را مهمترین هدف برگزاری این جشنواره عنوان کردوگفت: ترویج فرهنگ تغذیه صحیح و سالم ، بدون چربی و مواد نگهدارنده و نیز استفاده صحیح از مواد لبنی و خشکبار،اهمیت غذای سالم در سلامتی ،حفظ خودمراقبتی ،بهداشت فردی و پیشگیری از بیماری های واگیر و غیر واگیر داراز محورهای مورد بحث دراین جشنواره است.

 

پروری نژاد با اشاره به اهمیت سلامت دانش‌آموزان در روند رشد و یادگیری، گفت: همه باید متخصص سلامت خود باشیم و به این منظور، یکی از بهترین راهکارها، آموزش اصولی و بنیادین به دانش‌‌آموزان، به ویژه با استفاده از سلایق مادران خودشان است.

 

مسئول برگزاری جشنواره غذای سفیران سلامت دانش آموزی شهرستان سمنان، بیان کرد: برگزاری این جشنواره با توجه به افزایش مصرف فست فودها و غذاهای ناسالم که عامل اصلی انواع بیماری‌هاست، می‌تواند گامی موثر درراستای ترغیب و تشویق دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان به سمت مصرف غذاهای سالم و اصلاح عادات نامناسب غذایی باشد.

 

به گفته وی این جشنواره پرشور وبانشاط ترویج تغذیه سالم و اسلامی با محوریت غذاهای سنتی و محلی، ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان در خصوص خواص غذا‌های محلی و ترویج فرهنگ استفاده از این غذاها به جای فست فودها و تقویت فرهنگ خود مراقبتی در مجتمع دامغانیان سمنان برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیر دبستان پسرانه حبیب ابن مظاهر سمنان،که تنها راه یافته مدارس پسرانه شهرستان سمنان به این مرحله جشنواره بود  نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان، با اشاره به اهمیت تغذیه سالم به ویژه در بین دانش آموزان گفت: با اجرای چنین برنامه هایی، دانش آموزان در فضایی بسیار صمیمی و با نشاط  با فواید صبحانه سالم که شامل پنیر، خرما و شیر و سایر مواد غذایی مفید است بیشتر آشنا می شوند.

 

مصطفی مغنیان بحث تغذیه در کودکان مدرسه‌ای را بسیار مهم عنوان کردوگفت: این موضوع به تامین انرژی و رشد متعادل برای انجام فعالیت‌های جسمی، فکری و حفظ مقاومت بدنی آنها در برابر بیماری ‌ها کمک می‌کند و در نگاهی جامع نگر؛ حفظ سلامت دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور تضمین کننده سلامت جامعه و زیربنای عرصه تعلیم و تربیت محسوب می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه تأثیر تغذیه در رشد ، سلامت و هم چنین قدرت یادگیری در کودکان برکسی پوشیده نیست ادامه داد: کمبود مواد مغذّی باعث کاهش قدرت فراگیری کودکان می شود.

 

مغنیان با اشاره به اینکه جشنواره غذای سالم با رویکرد فرهنگ سازی استفاده از غذاهای سالم و سنتی  برگزار شده است گفت: بالا بردن سطح آگاهی و فرهنگسازی مردم، سبب بهبود وضعیت تغذیه ای از جمله کاهش مصرف نمک، قند و روغن می شود و در نتیجه کاهش میزان ابتلا به بیماری های غیرواگیر و بالابردن سطح سلامتی افراد جامعه را به دنبال دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اجرای سرود توسط دانش آموزان،  دکوراسیون زیبا و خلاقانه دست‌اندرکاران برگزاری و بازدید مسئولان اداره آموزش وپرورش شهرستان سمنان ازبرنامه های این جشنواره بود.

 

طراحی جذاب و زیبا با استفاده از رنگ‌ها و اِلمان‌های شاد که متناسب با روحیه پر شور دانش‌آموزان مقطع ابتدایی باشد از مهمترین حاشیه های این جشنواره بود.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۰۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فدوی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد با اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس و مشارکت خیران بازسازی شدند اظهار کرد: در همین مدت علاوه بر ساماندهی ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، شش چمن مصنوعی هم نصب شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد با بیان اینکه از آغاز سال تحصیلی تا کنون ۳۸ کلاس درس با صرف اعتبار ۱۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال در شهرستان گناباد هوشمندسازی شد، افزود: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به طور متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی کلاس‌های هوشمند را در ارتقا بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری دانش آموزان مؤثر دانست و تصریح کرد: این کلاس‌ها فرصت‌های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می‌کند فناوری‌های جدید را بهتر فرا بگیرند.

فدوی با اشاره به تحصیل ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش‌آموز در مدارس مناطق شهری و روستایی گناباد خاطرنشان کرد: از این تعداد ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 6088736

دیگر خبرها

  • طرح نوآورانه و متفاوت در یک مرکز آموزشی قم
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • رقابت دانش آموزان شاهرودی در جشنواره خوارزمی
  • تجلیل از فعالان و سفیران سلامت دانش آموزی آذربایجان غربی
  • همایش دانش آموزی سفیران سلامت در گرمسار برگزار شد
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان