Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:14:19 GMT

پلیس مالدیو قاضی القضات این کشور را بازداشت کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۵۱۴۱۱

پلیس مالدیو قاضی القضات این کشور را بازداشت کرد

تهران- ایرنا- نیروهای امنیتی مالدیو، 'عبدالله سعید'، قاضی القضات و 'علی حمید'، از قضات دیوانعالی این کشور را امروز(سه شنبه) بازداشت کردند.

به گزارش شبکه الجزیره، در بحبوحه مشاجره دیوانعالی و 'عبدالله یمین'، رئیس جمهوری مالدیو، بر سر آزادی چند سیاستمدار زندانی مخالف و ساعاتی پس از اعلام حالت فوق العاده 15 روزه از سوی یمین در این کشور، نیروهای امنیتی کشور عبدالله سعید و علی حمید و یکی از رهبران اپوزیسیون را بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پلیس مالدیو توضیحی درباره اتهامات بازداشت شدگان نداد.
یمین دوشنبه حالت فوق العاده در کشور اعلام کرد و گفت، رای دیوانعالی در ابطال محکومیت 9 نفر از مخالفان دولت به مشارکت در اقدام تروریستی، غیرقانونی است.
رئیس جمهوری مالدیو پس از غیرقانونی خواندن رای دیوانعالی به نیروهای امنیتی دستور داد به ساختمان این دیوان حمله و 'مامون عبدالقیوم'، رئیس جمهوری سابق را به خاطر حمایت از مخالفان یاد شده، بازداشت کنند.
مخالفان یمین او را به فساد، سوء حاکمیت و نقض حقوق بشر متهم می کنند. یامین، مجلس مالدیو را که مخالفان در آن اکثریت دارند، بطور موقت تعطیل کرده است.
رهبران اپوزیسیون مالدیو اعلام حالت فوق العاده در کشور را اقدامی غیرقانونی خواندند که رعایت آن برای هیچ کس الزامی نیست.
احزاب مخالف دولت مالدیو هفته پیش از دیوانعالی کشور خواستند یمین را برکنار و تحقیقات درباره فساد تشکیلات زیرمجموعه او را شروع کنند.
محمد نشید رئیس جمهوری قبلی مالدیو که به خاطر اتهامات وارده از سوی دولت این کشور در تبعید به سر می برد نیز خواستار برکناری یمین شد.
کشور مالدیو پس از برکناری اجباری محمد نشید در سال 2012 با بحران سیاسی دست و پنجه نرم می کند. متهم شدن نشید به شرکت در اقدامات تروریستی از سوی دولت مالدیو، نوک پیکان انتقاد جهانی را متوجه یمین کرد.
آساق**10881663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۱۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان

آفتاب‌‌نیوز :

به دنبال تصمیم دولت ارمنستان به واگذاری چهار روستا به جمهوری آذربایجان، رسانه‌ها روز پنجشنبه از ناآرامی‌ها در پایتخت این کشور خبر دادند.

 به گزارش منابع خبری، خیابان «چارنتس» در شهر ایروان، پایتخت ارمنستان بسته است. استادان دانشگاه دولتی ایروان به تظاهرات اعتراضی علیه تسلیم روستا‌های ارامنستان در «تاووش» پیوستند. پلیس تاکنون ۱۷ معترض را بازداشت کرده است.

این جاده به طور متناوب توسط معترضان بسته شده و توسط پلیس بازگشایی شده است.

منابع خبری از ادامه اعتراضات متعدد در سراسر ارمنستان در اعتراض واگذاری این با باکو خبر داده‌اند. 

بر اساس این گزارش، در مقابل ساختمان نخست وزیری ارمنستان در ایروان تظاهراتی جریان دارد.

پیش از این نیز دولت ارمنستان از قصد خود برای بازگرداندن این روستا‌ها خبر داده بود؛ در تاریخ ۲۹ اسفند سال گذشته نیز «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در دیدار با اهالی روستا‌های مرزی منطقه تاووش اعلام کرد که قرار است ۴ روستای مرزی از این منطقه را به باکو واگذار کند.

پاشینیان به اهالی ارمنی این روستا‌ها گفته بود که اگر ایروان این کار را نکند، به معنای آغاز جنگ دیگر است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • قاضی‌القضات جدید قزوین منصوب شد
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ارمستان با جمهوری آذربایجان
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت
  • (ویدیو) کنایه واعظی به آمار‌های غلط دولت رئیسی؛ مردم بهترین قاضی هستند