Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا - وزیرکشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: باید تمام پژوهش‌ها و تحقیقات ستاد مبارزه با مواد مخدر کاربردی باشد چرا که پژوهش‌های نظری و تئوری را بارها و سال ها دیده و تجربه کرده‌ایم و به اندازه کافی هم وجود دارد لذا حرکت در مسیر تولید پژوهش‌های کاربردی بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز سه شنبه درمراسم معرفی آثار مکتوب دوازدهمین جشنواره سراسری مبارزه با ﺍﻋﺘﻴﺎد بر استفاده از روش های نوین ، خلاقانه و کابردی در پژوهش های مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رحمانی فضلی همچنین علم و اجتماعی شدن را دو گام مهم در مسیرهای اصلی مبارزه با اعتیاد قلمداد کرد و افزود: باید آگاهی مردم را در امر مقابله با اعتیاد ارتقا دهیم؛ در حال حاضر درمان اعتیاد با روش‌های سنتی و جاری قابل انجام است که در ایران و خارج از کشور همین شیوه‌های درمان موجود است، اما اثرگذاری زیادی ندارد تنها 10 تا 20 درصد اثرگذاری دارد و نمی توانیم انتطار معجزه داشته باشیم و این موضوع تنها با روش‌های جدید مبتنی بر ذات انسان، کامل می‌شود .
وزیر کشور گفت: باید نگاه به پژوهش و آسیب‌های اجتماعی در حوزه اعتیاد و مواد مخدر اینگونه باشد که فطرت الهی انسان و خصلت‌ها و ویژگی‌ها و رشد این ذات توجه و بر آن متمرکز باشیم و اگر کسی به این امر توجه کرد و خود را در مسیر سنت الهی و عالم هستی قرار داد، یقیناً موفق خواهد شد.
وی تصریح کرد: باید در پژوهش‌های اعتیاد و مواد مخدر به ذات انسان و شناخت دقیق و ویژگی‌های آن توجه شود.
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدرخاطرنشان کرد: باید با استفاده از 97 درصد جامعه پاک که متولی اصلی مقابله با اعتیاد هستند سه درصد معتادین جامعه را بهبودی بخشیم.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به پیشنهاد استفاده از روش درمان معتادان در خانه هم اشاره کرد و گفت: روش درمان در خانه به شرط محقق شدن شرایط و امکانات بسیار خوب است و می‌تواند در کنار اقدامات صورت‌گرفته در کمپ‌ها مؤثر باشد به شرط آنکه خانواده ها نیز این موضوع را بپذیرند.
رحمانی فضلی ، بهترین راه مقابله با اعتیاد را معتادنشدن بیان کرد و اینکه بهترین راه معتاد نشدن هم که در دستور کار ما قرار دارد پیشگیری و شناخت دقیق ذات انسان است که باید در خانواده و مدرسه به آن توجه لازم شود.
رحمانی فضلی در ادامه سخنانش اولویت اول مقابله با مواد مخدر را پیشگیری برشمرد و افزود: از مجموع آمار بهبود یافته ها، تنها 20درصد در مسیر پاکی قرار دارند.
وی ادامه داد: بهترین راه پیشگیری ،توجه و صیانت از خصلت های انسانی است. چرا که هر فرد باید قدرت صیانت و مراقبت از خود را در مقابل شکست ها داشته باشد.
وزیر کشور اظهار کرد:در زمینه آموزش هنوز باید کار زیادی در حوزه ﺍﻋﺘﻴﺎد انجام شود و سیستم آموزش باید بر این موضوع کار کند.
وی ادامه داد: همچنین باید با انجام کارهای پژوهشی واقدامات روانشناسی، روانکاوی و مشاوره به معتادان کمک کنیم، باید با اصول، اعتقادات و باورها نیازهای جوانان جامعه را بشناسیم و به آنها کمک کنیم .
رحمانی فضلی یاد آور شد: اعتیاد به عنوان یک عادت در انسان توقف ایجاد می‌کند، در حالی که انسان عظمت بالایی به عنوان اشرف مخلوقات دارد، اما برخی انسان‌ها با اعتیادشان با دست خود بشریت را نابود می‌کنند.

**حداقل اشکالات در جمهوری اسلامی هم زیاد است
رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بسیاری از کشورهای درحال توسعه با موضوع حاشیه‌نشینی به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی و همچنین ناپایداری خانواده و طلاق و افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی مواجه هستند، اما در جمهوری اسلامی ایران با توجه به اعتقادات و باورهایمان معتقدیم که این حداقل اشکالات برای کشور ما هم زیاد است.
وزیر کشور در ادامه در بخش دیگر سخنانش به فرایند 38 سال گذشته کشورمان اشاره کرد و گفت: با وجود همه ناملایمات و سختی ها، جنگ تحمیل، تحریم ها و فشارها توانسته‌ایم استقلال خود را حفظ کنیم و به موفقیت های بزرگی دست یابیم اما باید بدانیم که قطعا شرایط امروز کشور با سال 57 قابل مقایسه نیست.
رحمانی فضلی گفت: امروز با سه تغییر نسل، تغییر تکنولوژی و تغییر سبک زندگی مواجه ایم که در صورت عدم پاسخگویی مناسب در این سه حوزه و انجام ندادن اقدامات مورد انتظار مردم، نمی‌توانیم رسالت خود را به انجام برسانیم.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: امروز پیچیدگی‌های امنیتی، اجتماعی و اقتصادی کشور سخت‌تر از زمان جنگ است وهر لحظه با شرایط مقابله و رقابت مواجه هستیم و برای فائق آمدن بر مشکلات باید از ظرافت‌های فرهنگی، علمی، تکنولوژی برخوردار باشیم چرا که ما ادعا کردیم می‌خواهیم حکومتی مبتنی بر اراده ملت‌ها، باورهای دینی و استقلال را برقرار کنیم و این موضوعی مهم و بزرگ است.
وزیر کشور در جشنواره مبارزه با اعتیاد از کتابخانه دیجیتالی اعتیاد رونمایی کرد.
در ادامه حمید صرامی مدیرکل دفتر تحقیقات و آموش ستاد مبارزه با مواد مخدر با ارایه گزارشی از دوازدهمین جشنواره مبارزه با اعتیاد افزود: در این دوره از جشنواره 921 اثر ارسال شدکه 166 اثر در عرصه پژوهش، 270 اثر در عرصه پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری، 110 اثر در عرصه کتاب و 375 اثر در عرصه مقالات بوده است و توسط 65 نفر از اساتید دانشگاه ها و مراکز علمی داوری شد و سه نفر از منتخبان در هر بخش معرفی شدند.
وی در ادامه همچنین از ایجاد رشته پیشگیری از اعتیاد در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه جامع علمی کاربردی و مقطع دکترا در دانشگاه شهید بهشتی خبرداد.
اجتمام ٩١٣٦ ** 1776
خبرنگار: فرزانه جلالیان ** انتشار: لیلا خطیب زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۱۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، احمد وحیدی وزیر کشور طی سخنانی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه 21 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، بیان کرد: آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در وزارت کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید
مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی

وی افزود: در 8 حوزه انتخابیه که دو نماینده یا بیشتر باید انتخاب شوند، انتخابات را تمام الکترونیکی برگزار می‌کنیم که بزرگ‌ترین حوزه در تهران است که باید 16 نماینده انتخاب شوند.
وزیر کشور عنوان کرد: شعب اخذ رای و سامانه های اخذ رأی مشخص شده است. در دور اول انتخابات در چهار حوزه انتخابیه، انتخابات تمام الکترونیکی برگزار شد، اما برای اولین‌بار این انتخابات در این گستردگی اجرا می‌شود و تحول مهمی در حوزه اخذ رأی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229321 برچسب‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی
  • وزیر کشور: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود