Web Analytics Made Easy - Statcounter

یدالله جوادپور مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزددرگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛   گفت: سالیانه ۹۰۰ تن گیاه دارویی در سطح ۹۳۰ هکتار از اراضی زراعی استان یزد تولید می‌شود.

یدالله جوادپور افزود:الگوی کشت در این استان به سمت کاشت گیاهان کم آبخواه و مقاوم به شرایط سخت اقلیمی تغییر یافته که در این راستا طی برنامه ۱۰ ساله ضمن کاهش سطح زیرکشت بسیاری از گیاهان پرآبخواه در اغلب عرصه‌های تولیدی انواع گیاهان دارویی که دارای ارزش تولیدی و سودآوری بالاتر و مصرف آب کمتری می‌باشند جایگزین خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: زعفران، گل محمدی، زیره سبز، مرزنگوش، نعنا فلفلی، گل گاوزبان، آنغوزه و شیرین بیان از جمله گیاهان دارویی کشت شده در استان یزد هستند.

جوادپور خاطر نشان کرد: استان یزد دارای ۱۱۶ هزار هکتار سطح زیرکشت می‌باشد که از این میزان ۶۷ درصد را اراضی باغی و ۳۳ درصد را اراضی زراعی تشکیل می‌دهند و سالانه بالغ بر یک میلیون و پانصد هزار تن از انواع محصولات کشاورزی در این اراضی برداشت می‌شود.

 

انتهای پیام / ا

 سالانه  900 تن گیاه دارویی در استان یزد تولید می شود .

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۱۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از مزارع کاشت گیاهان دارویی به خصوص مزارع زیر کشت گل محمدی در رستاق بازدید کرد.
 
 حاج حسینی ضمن بازدید و پیگیری مشکلات کشاورزان و باغداران گیاهان دارویی بخش رستاق گفت: موضوع بهره برداری آب یکی از موضوعات مهمی است که در سیاست‌های بخش کشاورزی بسیار به آن توجه شده است در این راستا موضوع کشت گیاهان دارویی به عنوان گیاهان کم آب خواه یکی از برنامه‌های اساسی بخش کشاورزی استان و یزد نوین است.


وی ادامه داد: توسعه کشت گل محمدی به عنوان گیاهی با ارزش افزوده بالا و اقتصادی بودن در برنامه توسعه کشت استان قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • تعریف کمپوست
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • وجود بیش از دو هزار گونه گیاهی در گنجینه گیاه شناسی کردستان
  • تولید ماهانه ۲۵ هزار گیاه زینتی در سرای نوآوری کشت‌بافت رفسنجان/ رشد ۵ برابری درآمدها در دو سال