Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-16@16:33:27 GMT

دیپلماسی تجاری ایران در دنیا قدرت می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۵۲۰۰۴

دیپلماسی تجاری ایران در دنیا قدرت می‌گیرد

خبرگزاری میزان- مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های ایران گفت: عضویت ایران در UFI و ریاست بخش خاورمیانه و آفریقای این سازمان بین المللی دیپلماسی تجاری ایران در دنیا را بیشتر کرده است.

به گزارش  گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ج.ا.ایران، حسین اسفهبدی در حاشیه افتتاح دبیرخانه منطقه خاورمیانه و آفریقای انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی ( UFI ) اظهار کرد: يوفي، 4 زیر مجموعه در 4 منطقه جهان دارد که شامل پاسفیک با مرکزیت هنگ کنگ، آفریقا و خاورمیانه با مرکزیت دوبی، قاره آمریکا با مرکزیت مکزیک و اروپا با مرکزیت پاریس است و اگرچه سابقه عضویت ایران در این انجمن جهانی به سال 1355 برمی‌گردد اما تاکنون ایران به ریاست مناطق این سازمان نرسیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي اضافه کرد: رئيس هر منطقه بر اساس اکثریت آراء انتخاب می‌شود؛ به این صورت که کاندیداتوری در اين انتخابات آزاد است و اعضا بر حسب توانمندي و سوابق، نامزد مورد نظرشان را انتخاب مي كنند و انتخابات و شمارش آرا نيز تحت نظارت حسابرسان اروپایی است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران اظهار داشت: عضویت ایران در UFI و ریاست بخش خاورمیانه و آفریقای این سازمان بین المللی دیپلماسی تجاری ایران در دنیا را قوت داده و قدرت تغییر و اظهارنظر درباره عضوگیری، بودجه بندی و برنامه ریزی های این سازمان را به همراه داشته است به طوری که اگر مثلاً شرکت یا فردی از یک کشور اروپایی و یا آمریکایی بخواهد در این انجمن عضو شود ایران نیز در این فرایند اثرگذار است و یا در بودجه بندی و برگزاری همایش ها و سمینارها نقش كشورمان نیز قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه هنوز هم با وجود پیشرفت‌های فنی و تکنولوژیکی در زمینه بازاریابی برگزاری نمایشگاه به عنوان صنعت رکودناپذیر حرف اول را می زند، گفت: طبق آخرین آمار UFI هیچ قاره ای از صنعت نمایشگاه کاهش درآمد نداشته است به همین دلیل در مدت ریاست در منطقه خاورمیانه و آفریقا برآنیم كه با توسعه صنعت نمایشگاه در آفریقا حضور ایران در بازار کشورهای این منطقه را تحکیم ببخشیم چراکه آفریقا یکی از بازارهای هدف ماست و خدمات و محصولات کشور ما می تواند با قیمت‌های رقابتی در آنجا ارائه شود.

اسفهبدی خاطرنشان کرد: با برگزاری نخستین گردهمایی اعضای منطقه خاورمیانه و آفریقا در ماه مارس سال جاری میلادی که به پیشنهاد ایران در عمان برگزار خواهد شد این برنامه را نیز به پیش خواهیم برد.

وی همچنین سوق دادن شرکت‌های داخلی به رعایت استانداردهای UFI در برگزاری نمایشگاه‌ها را هدف دیگر مطرح کرد و گفت: تاکنون تعدادی از نمایشگاه‌های داخلی مانند مواد غذایی، مواد بهداشتی و آرایشی و متالورژی به عضویت UFI در آمده‌اند و استانداردهای آن را رعایت می‌کنند و امیدواریم با پر رنگ شدن نقش ایران در اين انجمن جهاني به تعداد این شرکت ها نيز اضافه شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۲۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دنیا، پیام قدرت ایران را دریافت کرد

حجت الاسلام شجاعی در حاشیه نشست شورای تامین شهرستان با تبریک عملیات موفقیت آمیز سپاه پاسداران در حمله به رژیم صهیونیستی و نابودی بخش‌های مهمی از تاسیسات نظامی به محضر رهبر فرزانه انقلاب و مردم ایران، آن را بخشی از نمایش قدرت نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و بویژه سپاه پاسداران عنوان کرد.

 وی گفت: این عملیات از جنبه‌های متعددی قابل تجزیه و بررسی است و علاوه بر خسارت‌های ویرانگری که به این رژیم کودک کش تحمیل شد، قطعا پیامی آشکار به تمام دشمنان این انقلاب و نظام و نیز مهره‌های سوخته آنان در داخل کشور است و یقین دارم که کشور‌های متخاصم به خصوص آمریکا و هم‌پیمانانش در سراسر جهان، پیام قدرت و توانمندی ایران اسلامی را دریافتند؛ البته این عملیات، تنها یک ضرب شصت بود؛ اما‌دنیا پیام قدرت ایران را دریافت کرد.

امام جمعه زرند به خوشحالی مردم در داخل کشور و در بسیاری از کشور‌های منطقه پس از عملیات صادق الوعد اشاره کرد و آن را بزرگ‌ترین پشتوانه نظام دانست و افزود: مردم بیدار و هوشیار ایران که سوابق ایستادگی در تمام جنگ‌های نظامی، اقتصادی، فرهنگی و... را در طول دوران انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در کارنامه دارند از این عملیات، احساس قدرت کردند و آن را غرورملی می‌دانند؛ چرا که ایرانیان نسبت به خاک کشور و ارزش‌های انقلاب اسلامی همواره دغدغه و حساسیت دارند و نشان داده اند که همواره آماده به کار هستند.

وی افزود: در داخل کشور از مدت‌ها قبل برخی جریانات سعی کردند تا خوراک مسمومی به ذهن مردم مبنی بر ضعف ایران تزریق کنند و به لطف خدا، بساط این عناصر خودفروخته و وطن فروش هم متزلزل شده و به یاری خدا به کلی از جامعه ایران جمع خواهد شد.

حجت الاسلام شجاعی با قدردانی از مجاهدت‌های سپاهیان اسلام افزود: برادران ما در دفاع از کشور و جان شهروندان ایرانی، همیشه مهیای فداکاری بوده و هستند و اکنون که مظهر عینی آن را در سطح میدان نظامی دیدیم، جا دارد که در عرصه فرهنگی نیز، شاهد مشارکت مردم برای مقابله با جلوه‌های ضد انقلابی و ضد ایرانی باشیم.  

حجت الاسلام شجاعی در ادامه به جنگ نرم دشمنان نیز اشاره کرد و افزود: کار دشمنان این است که حتی در مرحله نابودی شان، با ابزار رسانه خود را قدرتمند نشان دهند و با اخبار دروغ و منفی نسبت به ایجاد مانع برای حرکت رو به رشد انقلاب اسلامی اقدام  کنند و می‌طلبد که هم مردم و هم رسانه‌ها با هوشیاری، دست دشمن را در میدان فرهنگی و رسانه‌ای بخوانند و همچون سربازان جان برکف سپاه، با صلابت به میدان بیایند و نسبت به جهاد تبیین بیش از پیش گام بردارند.

وی از موضوع حجاب و عفاف به عنوان سپر پولادین مردم در مواجه با جنگ فرهنگی نام برد و تصریح کرد: در این نبرد فرهنگی نیز پیروزی از آن ملت مسلمان مومن و انقلابی ایران است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • خداباوری وجه تمایز نیروهای مسلح ایران است
  • کنفدراسیون صادرات: جمعه و شنبه باید تعطیل شود
  • جمعه و شنبه باید تعطیل شود
  • خط قرمز ایران روی رویای خاورمیانه جدید و کریدور IMEC
  • امروز آمریکا از پس یمنی‌ها برنمی‌آید
  • خاورمیانه در وضعیت جدید و هشداردهنده قرار دارد/ تنها راه توسل به دیپلماسی از طریق میانجی گران دو طرف است
  • «اکستریم VX» انتخاب برتر برای سفرهای تجاری
  • واکاوی تاثیرات حمله ترکیبی ایران به رژیم اسرائیل و بازتاب آن بر معادلات منطقه / تثبیت موازنه قدرت در غرب آسیا
  • دنیا، پیام قدرت ایران را دریافت کرد
  • قدرت نظامی ایران به جهانیان اثبات شد