Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بوشهر-ايرنا- مديرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: `مهدي قائدي` بازيکن بوشهري تيم استقلال تهران که در حادثه رانندگي مصدوم و هم اکنون تحت درمان است را تا لحظه پا به توپ شدن تنها نمي گذاريم.

به گزارش ايرنا، احمد بهروزيان فر روز سه شنبه پس از عيادت از اين بازيکن در جمع خبرنگاران افزود: با تلاش هاي شبانه روزي مديريت و کادر درماني بيمارستان شهداي خليج فارس بوشهر روند درماني قائدي از وضعيت مطلوبي برخوردار است که در اين راستا از کادر درماني بيمارستان تشکر ويژه داريم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با تقدير از حمايت هاي جامعه ورزشي استان بوشهر از فوتباليست بوشهري افزود: مديريت ورزش و جوانان استان تا لحظه پا به توپ شدن در کنار قائدي خواهد ماند.
بهروزيان فر اضافه کرد: اميدواريم اين بازيکن هر چه زودتر سلامت خود را بازيابد و بار ديگر در مستطيل سبز افتخار آفريني کند.
درحادثه واژگوني خودرو ام وي ام در بلوار امام علي (ع) شهر بوشهر که ساعت 1:30 بامداد نهم بهمن ماه جاري رخ داد پنج نفر مصدوم شدند که سه نفر از آنها بطور سرپايي مداوا مرخص و مهدي قائدي در بيمارستان بستري و جراحي شد و مرحوم احمدرضا شاکر که براثر ضربه به سر مرگ مغزي شده بود با موافقت والدين و خانواده نيک انديش شاکر اعضاي بدنش به هشت بيمار نيازمند پيوند اهدا شد.
قائدي هافبک بوشهري تيم استقلال براي پيگيري وضعيت تحصيلي اش در دانشگاه بوشهر به اين شهر سفر کرد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهرياري** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۲۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ تلخ زوج جوان کنار یک بیمارستان در تهران؛ ماجرا چه بود؟

آفتاب‌‌نیوز :

روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر این‌که یک زن و شوهر شهرستانی درون خودروی خود بر اثر گاز گرفتگی فوت کرده‌اند. این حادثه مقابل یکی از بیمارستان‌های معروف تهران اتفاق افتاده است. قاضی شهریاری، در فضای مجازی با انتشار این خبر، اعلام کرد که این زوج برای پیگیری روند درمانی کودک یک‌ساله‌شان به تهران مراجعه کرده بودند نوشت «اما بر اثر گازگرفتگی با گاز منواکسید کربن جان خود را ازدست دادند. چرا که آنان برای در امان ماندن از سرما، از گاز پیک‌نیک استفاده کرده‌اند. آراد، کودک یکساله این خانواده، همچنان در بیمارستان بستری است.»

خبرگزاری فارس نوشت: گرچه در سال‌های اخیر وزارت بهداشت اقدام به راه‌اندازی همراه‌سرا‌های رایگان در نزدیکی بیمارستان‌ها کرده است؛ اما ظرفیت پایین این مراکز، خانواده‌ها را به سمت چادر خوابی و خوابیدن درون خودرو سوق می‌دهد. پیش از این نیز برخی نمایندگان مجلس با انتقاد از کمبود امکانات درمانی در شهرستان‌ها، از خطرات و مشکلات سفر‌های درمانی گفته بودند. همراه سرای بیمار بیمارستانی امام خمینی (ره) نیز چند ماه قبل افتتاح شد، اما ظرفیت پایین آن جایی برای اقامت همه همراهان بیمار ندارد.

تاسیس همراه‌سرا فقط یک مُسکِّن به حساب می‌آید

کارشناسان معتقدند که با تداوم سفر‌های درمانی، تاسیس همراه‌سرا فقط یک مُسکِّن به حساب می‌آید. چرا که کمبود پزشک متخصص در شهرستان‌ها و نبود دسترسی عادلانه به خدمات پزشکی در شهرستان‌ها، روز به روز بر میزان سفر‌های درمانی خواهد افزود.

رییس مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی کودکان مفید تهران نوری پور می‌گوید «تقریبا ۶۰ درصد بیماران این مرکز از قشر محروم و نیازمند کمک هستند» و نیمی از بیماران از سایر استان‌ها به بیمارستان کودکان مفید تهران مراجعه می‌کنند که مشکلات تشخیصی یا درمانی دارند. «تعداد بسیاری از ارجاعات شهرستان‌ها به تهران، منطقی بنظر می‌رسد» چراکه برخی بیماری‌های کودکان، چالش‌های تشخیصی به همراه دارد و نیاز است که رشته‌های فوق تخصصی متعدد با همکاری همدیگر به تشخیص یا درمان بیماری بپردازند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران حسین قناعتی توضیح می‌دهد یکی از علت‌های این مراجعات، ارائه بهترین خدمات با قیمت پایین به بیماران است. به عنوان نمونه جراحی قلب کودکان برای بیماران حدود یک تا دو میلیون تومان هزینه دارد و با فشار اقتصادی سنگینی که روی مردم است، امکان استفاده از خدمات بخش خصوصی وجود ندارد.

به ازای هر بیمار ۲.۶ نفر همراه به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

یکی از دلایل اقبال گردشگران سلامت به درمان در تهران، کیفیت بالا و قیمت مناسب خدمات است. مثلا یک پیوند مغز استخوان در بیمارستان‌های دولتی تهران، حدود ۱۰ هزار دلار برای بیماران خارجی هزینه دارد که این عمل در خارج از کشور همانند ترکیه و هند، کمتر از ۵۰ هزار دلار نیست.

به ازای هر بیمار ۲.۶ نفر همراه به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند. گاهی اطراف بیمارستان‌های بزرگ مانند بیمارستان امام خمینی (ره) چادر‌های متعددی برقرار می‌شود، چون هزینه اقامت در هتل و مهمانسرا، بالاست و از سوی دیگر از نظر عاطفی، دوست دارند نزدیک بیماران شان باشند.

درحالی که معاون درمان وزارت بهداشت سعید کریمی می‌گوید «ساخت همراه‌سرا وظیفه وزارت بهداشت نیست و شهرداری باید نسبت به ساخت و توسعه همراه‌سرا‌ها اقدام کند.» و «بیماران به دلیل نداشتن اطلاع کافی به تهران مراجعه می‌کنند در صورتی که در اغلب شهر‌ها پزشک متخصص وجود دارد.» اسماعیلی، نماینده میانه در مجلس با اشاره به موضوع کمبود پزشک در برخی مناطق محروم می‌گوید «سفر‌های درمانی مشکلات خاص خودش را دارد؛ شرایط برخی از بیماران در مناطق محروم کاملاً اورژانسی است و تا به مراکز درمانی مجهز برسند، برخی از آنان جان خود را از دست می‌دهند.»

نماینده قزوین فاطمه محمد بیگی، با اشاره به قانون افزایش ظرفیت پزشکی می‌گوید در حال حاضر کشور به طور جدی با کمبود پزشک عمومی و متخصص روبرو است. اگر تعداد متخصص‌ها افزایش یابد همان خدمات درمانی بصورت ارزان تر، در دسترس‌تر و با عدالت بیشتری به مردم ارائه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بهترین گلزن استقلال در سال ۱۴۰۲؛ مهدی قائدی با ۶ گل!
  • لایحه بودجه ۱۹۰۰ میلیارد تومانی شهرداری بوشهر
  • عکس| عیادت وزیر ورزش از پیشکسوت بسکتبال
  • سند چشم انداز پیشرفت شهرستان دشتی تدوین شود
  • اختصاص دومین دستگاه سی.تی‌اسکن به گناوه
  • ورزشکاران جوانمرد مازندران تجلیل شدند
  • شورای فرهنگ عمومی به دنبال حفظ وحدت و همدلی در جامعه است
  • بوشهری‌ها مصرف آب در نوروز را مدیریت کنند
  • مرگ تلخ زوج جوان کنار یک بیمارستان در تهران؛ ماجرا چه بود؟
  • وزیر ورزش و جوانان: دولت مصمم است ورزشگاه آزادی را باز سازی کند