Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده اسکی ایران در سه دوره المپیک می گوید از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۴ همیشه اسکی بازان آلپاینی پرچم دار بودند اما دیگر وقت پرچم‌داری نمایندگان صحرانوردی رسیده است.

ستار صید نماینده ایران در المپیک ۲۰۱۸ کره جنوبی در گفتگو با خبرنگار مهر،  در خصوص روند آماده سازی خود در این چهار سال عنوان کرد: بعد از بازگشت از المپیک ۲۰۱۴ سوچی به مسابقه جهانی در سوئد و فنلاند رفتم و در سوئد بین ۱۰ نفر اول مسابقات و در فنلاند میان ۴ نفر اول رقابتها بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال با توجه به شرایط بد برف به ترکیه رفتم و در ۵ مسابقه فیز شرکت کردم. برای اولین بار بود که در آن رقابتها امتیاز جهانی من زیر ۵۰ آمد و باعث شد سال بعد سهمیه مسابقات جهانی را کسب کنم.

وی افزود: سعی کردیم در ارمنستان سهمیه دوم مردان صحرانوردی را کسب کنیم که البته موفق نشدیم و سپس نزدیک دو هفته با سرمربیگری حسین ساوه شمشکی از مربیان به نام، باتجربه ، دلسوز و صبور صحرانوردی در حال تمرین در دیزین هستیم.

صید با اشاره به رکوردداری خود برای حضور در المپیک زمستانی گفت: بعد از انقلاب اسلامی من تنها ورزشکاری هستم که ۳ دوره در المپیک زمستانی حضور دارم. در سال ۲۰۱۰ ونکور، در سال ۲۰۱۴ سوچی و حالا در سال ۲۰۱۸ کره جنوبی که با تمام توانم می جنگم و امیدوارم نتیجه بگیرم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از المپیک سوچی آماده تر هستید کفت: برای المپیک سوچی یک ماه به اردوی نروژ رفتم ولی امسال فقط در مسابقات ترکیه و ارمنستان شرکت کردم و اردویی نداشتم .اسکی بازان دنیا بین ۸ تا ۱۲ ماه در سال تمرین می کنند اما ما این شرایط را نداریم. با این وجود ناامید نیستم.

ملی پوش اسکی صحرانوردی در خصوص ادامه فعالیت خود در اسکی عنوان کرد: تا ۱۰ روز پیش هیچ حامی مالی نداشتم و با این وضع باید از اسکی خداحافظی می کردم اما چند روز است که یک شرکت حامی من شده و اگر این حمایتها تداوم داشته باشد با انگیزه، بعد از المپیک برای رقابتهای جهانی خواهم جنگید.

صید در خصوص پرچم داری کاروان ایران در المپیک زمستانی اظهار کرد: ۱۵ سال در رشته اسکی فعالیت می کنم و ۱۲ سال است جزو سه نفر برتر کشور بودم. ۱۲ سال بیمه نداشتم و ۸ سال حقوق نگرفتم. همیشه بین ورزشکاران آلپاین و صحرانوردی فرق گذاشتند. رسم است که سوابق نشان می دهد چه کسی باید پرچم المپیک را حمل کند. از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۴ فقط آلپاینی ها پرچم دار کاروان ایران بودند و حالا نوبت آن رسیده ورزشکاران  صحرانوردی حامل پرچم عزیز کشورمان باشند. من در سه بازی آسیایی حضور داشتم و در سال ۲۰۱۱ مدال نقره این بازی ها را کسب کردم.در ۶ مسابقه جهانی شرکت کردم که در سه دوره آن جزو نفرات برتر بودم، در سه دوره المپیک هم افتخار همراهی تیم ملی را داشتم. آیا اینها برای پرچم داری کاروان ایران کافی نیست؟

وی در پایان ضمن تشکر از خانواده خود و مسئولان و کارکنان پیست های اسکی دیزین، شمشک و دربندسر گفت: از رئیس فدراسیون اسکی هم که امسال تجهیزات خوب اسکی را در اختیار ما قرار داد تشکر می کنم و امیدوارم بتوانیم نتیجه خوبی در المپیک زمستانی کسب کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۲۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر آمارهای منتشرشده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست ۲۰۲۴ به یک میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۶ درصدی داشته است. در سه ماهه نخست سال میلادی گذشته یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته، ۹۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ این رقم با افت ۴۱ درصدی در سه‌ماهه نخست امسال به ۵۴۷ میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال با رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۸۱۷ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل، ۷۰۱ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

براساس این گزارش، مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۵ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار رسیده بود. ترکیه در این سال ۳ میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر و ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

کد خبر 6093986 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • کشتی‌گیر ۳۲ ساله آذربایجانی؛ آزادکار ماه UWW
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • با 11 مدال طلای کشتی، توقع یک طلا از تیم ملی، واقعا بی‌انصافی است
  • نرخ جدید ارزها در مرکز مبادله ایران
  • رحیم‌پور ازغدی: یهودی‌ها اصلا تمام شدند | در آمریکا می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل» +فیلم
  • اعتماد دوباره به‌ یوشیدا و بازگشت چامیزو
  • رمزگشایی از محرومیت ورزشی روسیه/ نوبت اسرائیل هم می رسد؟
  • تشکیل کمپین علیه آنتونیو؛ احتمال کودتا در استانبول!
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • استقبال خانواده از سرمربی قهرمان آسیا با پرچم متبرک