Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: احمد مشیریان، در پاسخ به این سوال که نتیجه نشست‌های شورای عالی کار چه شد، اظهار داشت: بعد از حضور بنده در معاونت روابط کار چندین جلسه شورای عالی کار با محوریت آئین‌نامه‌ها و کمیته دستمزد برگزار شده است و منتظر نتیجه گزارش کمیته تعیین دستمزد سال ۹۷ هستیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجو وی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما از میزان افزایش دستمزد در سال ۹۷ برای کارگران چیست، گفت: فعلاً روی درصد بحثی مطرح نشده است، اما سناریویی برای افزایش بیشتر حقوق حداقل‌بگیر‌های کارگری در شورای عالی کار مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سوال که چرا موضوع اعمال هزینه‌های سبد معیشت بر دستمزد کارگران همواره مورد بی‌مهری کارفرمایان و دولت به عنوان کارفرمای بزرگ قرار گرفته است، تصریح کرد: موضوع سبد معیشت اکنون در کمیته دستمزد سال ۹۷ مطرح شده است و برای جبران عقب‌ماندگی‌ها هر ساله عددی را به دستمزد اضافه می‌کنیم.

مشیریان در واکنش به این موضوع که پذیرفتن هزینه‌های سبد معیشت بین کارفرمایان و دولت پاس‌کاری می‌شود، گفت: کارفرمایان معتقدند که دولت باید هزینه‌های دستمزد اجتماعی را بپذیرد در حالی که اکنون بخش عظیمی از این هزینه‌ها در قالب بهداشت، درمان و آموزش و پرورش در حال پرداخت است؛ هر آنچه ک. برای بخش خصوصی افزایش دستمزد اتفاق بیفتد، دولت نیز باید برای بنگاه‌های خود که کارگر دارد پرداخت کند.

مشیریان درباره بودجه دولت گفت: دولت در ارتباط با دستمزد کارمندان خود باید طبق مصوبه مجلس عمل کند ظاهرا مجلس افزایش دستمزد‌ها که ۱۰ درصد از سوی دولت پیشنهاد شده بود را تغییر داده است.

وی درباره مزد منطقه‌ای کارگری نیز گفت: موضوع تعیین مزد به صورت منطقه‌ای برای سال ۹۷ منتفی شد و در حال جمع‌آوری پیشنهادات لازم برای بهبود فرآیند افزایش مزد سال آینده هستیم.

معاون روابط کار وزیر کار گفت:‌در طول ۴ سال گذشته میانگین افزایش دستمزد حدود ۷۵ درصد بوده است که از تورم پیشی می‌گیرد، اما در ۴ سال ماقبل آن با وجود تورم ۹۰ درصدی افزایش دستمزد تنها ۶۵ درصد بود که برای جبران بخشی از ان عقب‌ماندگی‌ها هم هستیم.

مشریان با اعلام این خبر که سناریویی برای افزایش بیشتر دستمزد حداقل‌بگیران مطرح شده است، گفت: در حال بررسی موضوعی هستیم که طی آن مزد حداقل‌بگیران کارگری نسبت به سایر سطوح افزایش بیشتری داشته باشد.

هم‌اکنون حداقل حقوق کارگران ۹۳۰ هزار تومان و سایر سطوح مزدی هم بیش از این میزان به تناسب سابقه، تجربه و تحصیلات در مشاغل مختلف مزد دریافتی دارند و طبق این سناریوی جدید، مزد حداقل‌بگیران بیش از سایر سطوح مزدی برای کاهش فاصله مزدی و ایجاد عدالت خواهد بود؛ بنابراین گزارش، سال گذشته هم حداقل‌بگیران ۲.۵ درصد بیش‌از سایر سطوح مزدی افزایش مزد داشتند.

اکنون بیش‌ترین دغدفه کارگران، اعمال تبصره دوم ماده ۴۱ قانون کار است که صراحتا بر موضوع تأثیر هزینه‌های سبد معیشت بر دستمزد کارگری اشاره دارد در حالیکه سال‌های گذشته اجرای این قانون مورد غفلت واقع شده است و دولت و کارفرمایان به عنوان اعضای اصلی شورای عالی کار از اجرای آن سرپیچی کرده‌اند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۲۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران در بانجول به تشریح برنامه‌های سفر و شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا و دیدارها و گفتگوها با مقامات و وزرای امور خارجه شرکت‌کننده در این اجلاس پرداخت.

بیشتر بخوانید: امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است

امیرعبداللهیان با اشاره به شعار این نشست کشورهای اسلامی گفت: پانزدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با شعار توسعه پایدار کشورهای اسلامی امروز در پایتخت گامبیا شروع شد علاوه بر مباحث مربوط به توسعه پایدار کشورهای اسلامی تبعاً مسئله توقف جنگ در غزه در دستور کار جدی این اجلاس قرار داشت در نشست کارشناسان ارشد و پیش از آن وزرای خارجه در این رابطه بحث‌های زیادی در سطح سران و وزرای خارجه مطرح شد.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه "این روزها احتمال توقف جنگ افزایش پیدا کرده است."، ادامه داد: ما در فضایی قرار داریم که احتمال توقف جنگ در غزه قدری افزایش پیدا کرده است و علتش رایزنی‌ها، تلاش‌ها و فشارهای افکار عمومی و مجموعه شرایطی است که رژیم اسرائیل در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی با آن مواجه شده است.

امیرعبداللهیان ادامه داد: ما امیدوار هستیم که حقوق ملت فلسطین مورد توجه قرار بگیرد و شرایطی فراهم بشود که بتوانیم شاهد توقف جنایت و نسل‌کشی در غزه باشیم و شرایط در غزه برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و جابه‌جایی ساکنان غزه به‌سمت مناطق و منازل خودشان به‌درستی فراهم بشود.

وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر موضوعات مورد توجه در نشست سازمان همکاری اسلامی، افزود:‌ در نشست امروز موضوع رژیم صهیونیستی، حمایت از ابتکار آفریقای جنوبی و دیوان بین‌المللی دادگستری برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی از جمله موضوعاتی بود که مورد توجه قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در پایان با اشاره به دیدارهای خود با برخی وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، گفت: ملاقات‌هایی در حاشیه با برخی از همتایان داشتم از جمله با وزرای خارجه عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر که ضمن پیگیری دیدارهای سران و نتایج توافقات سران در ماه‌های گذشته راجع به مسائل منطقه‌ای با تمرکز بر موضوع توقف جنگ در غزه با این وزرا گفتگو داشتیم و توافقاتی داشتیم که در یک حرکت جمعی و هماهنگ برای کمک به برون‌رفت از این وضعیت در منطقه بتوانیم حرکت کنیم.

انتهای پیام/+

کد خبر: 1229475 برچسب‌ها حسین امیرعبداللهیان

دیگر خبرها

  • حق مسکن افزایش پیدا کرد؟ | توضیحات مهم مدیرکل روابط کار وزارت تعاون
  • فیلم| حق مسکن افزایش پیدا کرد؟
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»
  • امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است
  • پزشکان زیرمیزی بگیر کمتر از ۵ درصد هستند
  • حداقل تولید مرغ در اردیبهشت ۳۰۰ هزار تن است
  • تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • خبر جدید درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳ / تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • فال حافظ امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر