Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشنواره غذای سالم ، محلی و نان سنتی به مناسبت دهه فجر در نهبندان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به  نقل از نهبندان خبر، جشنواره غذای سالم،محلی و نان سنتی  به همت کمیته امور بانوان و خانواده فرمانداری با حضور بانوان شهرستان نهبندان  در محل هنرستان حرفه ای فدک برگزار شد.

نظامی مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری در حاشیه برگزاری این جشنواره گفت: ترغیب و تشویق خانواده ها به استفاده از غذای سالم و بهداشتی و بومی،پرهیز از غذاهای آماده و فست فود،روی آوردن به استفاده از محصولات کشاورزی و ارگانیک در سفره و طبخ غذا از اهداف برگزاری این جشنواره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه جشنواره ها،سبب ترویج فرهنگ استفاده از غذای سالم و جلوگیری از شیوع انواع بیماری ها مانند سرطان در بین افراد جامعه می شود افزود: جشنواره غذای بومی و محلی،فرصتی برای آشنائی خانواده ها با غذای سالم و برچیده شدن غذاهای فست فودی است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۳۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر روستا یک خانه ورزش روستایی

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی گفت: با احداث و بازسازی خانه‌های ورزش روستایی تلاش می‌کنیم تا هیچ روستایی بدون خانه ورزش فعال و پویا نباشد.

مهدی اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته در ۶ ماهه نخست امسال قرار بر این است که به ۶۲۰ خانه ورزش روستایی استان اصفهان سرکشی شده و خانه‌های ورزشی که عمداً بسته شده مجدد بازگشایی شود همچنین امکانات خانه‌های ورزشی که تحلیل رفته را تأمین و به‌روز رسانی کنیم؛ در برنامه سال ۱۴۰۳ افتتاح حداقل ۵۰ خانه ورزش روستایی را در دستور کار قرار دارد، با افتتاح و بازگشایی مجدد خانه‌های ورزش روستایی در سال ۱۴۰۴ همه روستاهای استان اصفهان دارای خانه ورزش روستایی خواهند بود، خانه‌های ورزش روستایی پاتوق خوبی برای ساکنین روستاها است و هزینه جانبی بجز افتتاح برای دولت ندارد، این خانه‌های ورزشی زیر نظر دهیار و شورای روستا اداره می‌شوند.

وی افزود: در حدود ۴۰ رشته ورزشی ازجمله ورزش‌های رزمی، اکروباتیک، بدنسازی و هوازی که در بخشی با حدود ۵۰ تاتمی به مساحت تقریباً ۷۰ متر مربع اجرا می‌شود، در خانه‌های ورزش روستایی فعال هستند؛ در بیشتر خانه‌ها میز پینگ‌پنگ، میز فوتبال دستی، میز شطرنج و تخته دارت وجود دارد و اگر خانه ورزش روستایی در مدارس قدیمی احداث شده باشد محوطه حیاط مدرسه نیز در اختیار استفاده کنندگان است که در آن والیبال و گل کوچک بازی می‌شود؛ هر خانه ورزش روستایی را می‌توان یک مجموعه کامل از انواع ورزش‌ها دانست که از ساعت ۷ صبح تا ۱۴ در اختیار بانوان و از ساعت ۱۴ تا ۲۴ در اختیار آقایان قرار دارد.

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی گفت: با فعال بودن خانه‌های ورزش روستایی، تا حدودی نیاز به سالن‌های ورزشی بزرگ و مجهز در روستاها کم می‌شود؛ در صورت وجود فضا و تأمین هزینه‌ها در کنار این خانه‌های روستایی زمین چمن مصنوعی نیز احداث می‌شود تا بتوان برای ورزشی‌هایی چون مینی فوتبال استفاده شود؛ تعداد اندکی از خانه‌های روستایی دارای چمن مصنوعی هستند اما در تقویم سال جدید برنامه‌ای برای افزایش تعداد آن در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سال ۱۴۰۳ از نظر بودجه و اجرا، تقویت مسابقات جام پرچم با برگزاری مسابقات ورزشی رزمی، محلی و برون محلی و مینی فوتبال است؛ استان اصفهان در بین پنج استان برتر استقبال و شرکت در جام پرچم قرار دارد و سال گذشته از استان اصفهان در رشته مینی فوتبال آقایان و بانوان نزدیک به هزار تیم ورزشی شرکت کردند و تیم عشایر عرب شرق استان رتبه سوم کشوری را به دست آورد که دو نفر از آنان به تیم ملی مینی فوتبال برای مسابقات جهانی در ترکیه دعوت شد.

اسدی بیان کرد: استان اصفهان در سال ۱۴۰۳ میزبان چهار جشنواره ملی خواهد بود بر این اساس شهرستان سمیرم میزبان جشنواره ملی عشایر ایران در اواخر اردیبهشت ماه است؛ جشنواره ملی حرکت و برکت که تلفیقی از پوشش لباس محلی، موسیقی سنتی، پخت غذای محلی و بازی‌های بومی و محلی همراه با نمایش صنایع دستی است که در شهرستان کاشان با حضور ۳۱ استان برگزار می‌شود همچنین جشنواره دا معروف به جشنواره مادر و فرزند که مخصوص بانوان است به میزبانی شهرستان خوانسار پیگیری خواهد شد، آخرین جشنواره ملی نیز قرار است به میزبانی شهرستان نائین یا شهرضا برگذار شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های درون استانی و شهرستانی نظیر برنامه‌های ویژه شب‌های عید نوروز و ماه مبارک رمضان که در چهار ایستگاه درون شهر اصفهان و تمام شهرستان‌ها با اجرای موسیقی حماسی و محلی در همراه با بازی‌های بومی و محلی که جزئی از فرهنگ و سنت ایران اسلامی اجرا می‌شود.

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی در پایان تاکید کرد: تلاش و هدف ما این است تا در سال ۱۴۰۵ هیچ روستایی بدون خانه ورزش فعال و پویا در استان اصفهان نداشته باشیم.

کد خبر 736845

دیگر خبرها

  • دفتر امور بانوان در دانشگاه صنعتی شریف تشکیل می شود
  • مردمی برگزار کردن جشنواره شهر رمضان ما را به پارک لاله رساند/برای همه اعضای خانواده برنامه داریم
  • ۳ میلیارد نفر جمعیت جهان توانایی تامین غذای سالم را ندارند
  • ۷۵ کارگاه آموزشی پیش از ازدواج در استان مرکزی تشکیل شد
  • قدردانی از اعضای جدید خانواده فونیکس NEV
  • پخت نان به طبخ یک غذای محلی با گوشت بره و سیب زمینی (فیلم)
  • برپایی سومین جشنواره ملی الگوهای برتر حجاب و عفاف در ورزش بانوان استان سمنان
  • ماه رمضان در کهگیلویه و بویراحمد از کاسه بهره تا نذری غذای محلی
  • ماه رمضان در کهگیلویه و بویراحمد از «کاسه بهره» تا نذری غذای محلی
  • هر روستا یک خانه ورزش روستایی