Web Analytics Made Easy - Statcounter

"سید هادی موسوی"فعال انقلابی وفرهنگی، از حال وهوای روزهای مبارزه وپیروزی انقلاب در شهر میامی می گوید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میامی جوان، خاطرات مبارزان انقلابی از جمله راه های شناخت دقیق تر ابعاد دوران مبارزاتی علیه رژیم طاغوت است.

روزهای اوج انقلاب در بهمن 57 و قله آن در دهه فجر، برای تمامی افرادی که آن روزها را درک کرده اند سرشار از خاطرات شورانگیز است و کسانی که خود در بطن و عمق حوادث و جریانات حضور داشته به صورت طبیعی خاطرات بیشتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا در این دهه مبارک میامی جوان به سراغ یکی از مبارزین انقلابی و فعال فرهنگی شهرستان میامی رفته است.

سید هادی موسوی معلم بازنشسته، که اکثریت جوانان میامی با صحبت های این عزیز خاطرات شیرینی دارند همین خاطرات ما را بر آن داشت تا بیشتر با حوادث انقلاب اسلامی در ان دروان به خصوص در شهر میامی آشنا شویم.

*میامی جوان- ابتدا خودتان را معرفی کنید.

سید هادی موسوی متولد 1335فرهنگی بازنشسته و از نوزده سالگی وارد فعالیت های انقلابی ومبارزاتی شدم در آن سنین در مشهد تحصیل می کردم که با تعطیل شدن دانشگاه ها و مدارس به میامی بازگشتم و فعالیت های انقلابی را ادامه دادم.

*میامی جوان- چگونه وارد فعالیت های انقلابی شدید و تظاهرات در میامی چگونه شکل گرفت؟

به خاطر اینکه پدرو عموهای من روحانی و از بزرگان میامی بودند به طبع خیلی زود وارد فعالیت های انقلابی شدم. اولین باری که اسم امام خمینی(ره) را شنیدم بعد از حوادث سال 1342 مدرسه فیضیه قم بود که پدر مرحومم در داخل مدرسه فیضیه حال و هوای روز عاشورای 42 را برایم تعریف کرد و از امام خمینی(ره) برایم تعریف کرد بعد از آن با توجه به تحصیل بنده در مشهد در جریان امور قرار میگرفتم وعلاقه ام نسبت به این شخصیت بزرگوار بیشتر شدو از سال 1356 وقتی تظاهرات در کل کشور گسترده شد در شهرمیامی هم تظاهرات شکل گرفت، در آن دوران جوانان مومن و حزب الهی همه پای کار بودند و با برگزاری جلسات شبانه در مسجدجامع و خانه دانش راجع به اینکه کی واز کجا تظاهرات را شروع کنیم، اگر کسی دستگیر یا تیر اندازی شد چه تدبیری کنیم و... تصمیم می گرفتیم.

*میامی جوان- نوارها و اطلاعیه های امام را چگونه دریافت می کردید؟

از طریق همشهریان ما که در مشهد و تهران بودند اطلاعیه ها ونوارهای امام به دست ما می رسید چون در آن زمان دستگاه تکثیر در میامی نبود در شهر های دیگر تکثیر و به میامی انتقال می دادیم، به خاطردارم یک بارخودم از تهران اطلاعیه های حضرت امام را به میامی و به دوستانم رساندم.

*میامی جوان_از روزهای پایانی مبارزات بگویید؟

با توجه به اینکه در این تظاهرات اکثرا روحانیت جلودار جمعیت بودند در میامی نیز روحانیون آن زمان مرحوم میرزا آقا موسوی، مرحوم شیخ علی مومنی، مرحوم سید اسدالله موسوی، مرحوم آقا میرزا ابوالقاسم و در جلو جمعیت از مسجد جامع به سمت محله حاج قلی حرکت می کردند و در آنجا هم بیانیه می خواندند و گاهی هم با سخنرانی تظاهرات ختم می شد، همچنین این را هم اضافه کنم ببیشتر جوانان آن روزهای میامی در این راهپیمایی ها شرکت می کردند و همه مردم با هم همبستگی خاصی داشتند.

*میامی جوان- از سایر انقلابیون شهر میامی بگویید؟

در آن دوران مرحوم رمضانعلی عزیزی با صدای رسایی که داشت شعار ها را فریاد می زد ومردم هم تکرار می کردند.

افراد زیادی در آن دوران فعالیت می کردند  که از جمله آنها می توان به حسن صائمی(یدالله)، حسن صائمی(نصیر)، هوشنگ اصغری، شهید اصغر اصغریان، شهید ابراهیم سلیمی، حمید طاهری، باقر اصغری و... تقریبا همه مردم پای کار بودند و در تظاهرات شرکت می کردند البته تعدادی خواص بی خاصیت هم وجود داشتند که خیلی اندک بودند.

*میامی جوان- توصیه شما به جوانان نسل چهارم وپنجم انقلاب چیست؟

جوانان باید بدانند که این انقلاب ساده به دست نیامده و خون هزاران جوان برای به ثمر نشستن این انقلاب ریخته شده است پس گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشند، چون ایشان با بینشی که دارند مسائل را تحلیل و به مردم می گویند نمونه آن را در برجام دیدیم که حضرت آقا بارها گفت من به این مذاکرات خوش بین نیستم و امروز شما می بینید که در برجام به همه تعهداتمان عمل کردیم اما آمریکا و غرب هر روز تحریم جدیدی به بهانه های مختلف علیه ما وضع می کند، پس تا می توانند پشت سر رهبری و ولایت فقیه حرکت کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۳۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/حمایت مردم میامی از تنبیه اسرائیل توسط سپاه

مردم متدین و خداجوی میامی در حمایت از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل به خیابان آمدند.

دریافت 5 MB به گزارش مشرق، مردم ولایتمدار میامی با تجمعی خودجوش حمایت خودشان را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند.

دیگر خبرها

  • هنر انقلاب اسلامی ظرفیت بالایی برای تولید آثار درسطح فراملی دارد
  • فیلم/حمایت مردم میامی از تنبیه اسرائیل توسط سپاه
  • خروش مردم شیراز در حمایت از وعده صادق + فیلم
  • مراسم شکرانه تحقق وعده صادق امشب در مساجد سراسر کشور برگزار خواهد شد
  • اجرای مراسم شکرانه تحقق وعده صادق امشب در مساجد سراسر کشور
  • برگزاری مراسم شکرانه تحقق «وعده صادق» در مساجد سراسر کشور
  • تجمع شبانه تبریزی‌ها در حمایت از حملات سپاه علیه رژیم صهیونیستی
  • حمایت شبانه از عملیات تلافی‌جویانه علیه رژیم صهیونیستی/صدای اصابت سیلی ایران امشب شنیده می‌شود
  • اطلاعیه سپاه درباره حملات گسترده علیه رژیم صهیونیستی
  • عملیات گسترده پهپادی سپاه علیه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی