Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: در حال حاضر اقدامات عمرانی خوبی در روستاها انجام می‌شود اما به دلیل اینکه زندگی روستائیان پایدار نیست این افراد به شهرها مهاجرت می‌کنند، بنابراین باید زمینه اشتغال جوانان و اقتصاد روستایی فراهم شود. ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶ استانها تهران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، سیدابوالفضل رضوی در جلسه شورای اداری شهرستان ورامین که صبح امروز در سالن اجتماعات بخشداری جوادآباد برگزار شد اظهار داشت: رمز پیروزی و همچنین ماندگاری این انقلاب خداخواهی مردم است و اگر همین انگیزه را داشته باشیم و از طرفی به جای قوم‌گرایی، گروه‌گرایی و حزب‌گرایی وحدت داشته باشیم و همه به دنبال یک هدف یعنی عزت اسلام باشیم پیروزی نهایی نیز نصیب ما می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: هدف از حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی این است که مردم بیش از پیش به خدا نزدیک شوند و اگر انبیاء هم به دنبال تشکیل حکوکت بودند به همین منظور بوده است اما برخی به اشتباه می‌گویند که اسلام نمی‌تواند دین دنیا باشد و تنها به آخرت توجه کرده در صورتی که اسلام هم مصلحت دنیا و هم آخرت افراد و جامعه را در نظر گرفته است تا افراد در دنیا بکارند و در آخرت برداشت کنند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌ جمهور با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر گزارش‌دهی قوا در رابطه با اقدامات اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: باید به عنوان قوه مجریه پاسخگو باشیم، باید به مردم بگوییم که چه اقداماتی انجام داده‌ایم و یکی از علل محرومیت ما این است که مردم را تنها در مسائل سیاسی شرکت می‌دهیم اما در مسائل فرهنگی و اقتصادی آنها را شریک نمی‌کنیم؛ در صورتی‌که اگر جامعه‌ای پیشرفته می‌خواهیم باید مردم در همه زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و غیره با ما شریک باشند و همه اینها با هم پیش بروند.

رضوی همچنین عنوان کرد: امام خمینی(ره) با افزایش نرخ مشارکت سیاسی مردم توانست انقلاب را به پیروزی برساند و با افزایش نرخ مشارکت اجتماعی توانستند جنگ تحمیلی را به پیروزی برسانند، بعد از جنگ تحمیلی هم فرمودند که مستضعفین را در امور اقتصادی دخالت دهید و از طرفی مسئولان را موظف کردند که در چارچوب قوانین و مقررات عمل کنند، اگر غیر از این باشد نظام ما از بین می‌رود؛ از اینرو مسئولان باید در حوزه کاری خود به بهترین شکل وظایف خود را انجام دهند و در امور دیگران دخالت نکنند.

وی با بیان اینکه همچنان شاهد کاهش جمعیت روستاها هستیم تصریح کرد: در حال حاضر اقدامات عمرانی خوبی در روستاها انجام می‌شود اما به دلیل اینکه زندگی روستائیان پایدار نیست این افراد به شهرها مهاجرت می‌کنند، بنابراین باید علاوه بر خدمات عمرانی در زمینه اشتغال جوانان و اقتصاد روستایی نیز اقدامات قابل توجهی انجام شود تا از مهاجرت روستائیان جلوگیری شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور اظهار داشت: مسئولان باید مزرعه‌گردی را به کشاورزان آموزش دهند به این صورت که به مصرف‌کننده اطلاع دهیم که قیمت ارائه محصولات درب منزل، در مغازه به چه شکلی است و در صورت مزرعه‌گردی این قیمت‌ها پایین‌تر است و این به نفع کشاورز است.

رضوی با اشاره به مشکلات دامداری سنتی عنوان کرد: دامداری سنتی هم چیزی جز ضرر ندارد و عشایر ما می‌توانند گوسفندانی را پرورش دهند که 4 قلوزا هستند و یا دام‌هایی که 3 بار در طول 2 سال زایمان می‌کنند، در بحث کشاورزی هم باید به سمتی برویم که بیشترین محصول را داشته باشیم، امروز در یکی از روستاهای قزوین از بذرهایی استفاده می‌کنند که در هر هکتار زمین 150 تن گوجه فرنگی برداشت می‌شود و میزان استفاده آب را نیز به یک سوم کاهش یافته است.

وی در پایان با بیان اینکه ورامین به بزرگ‌ترین بازار پوشاک متصل شده است خاطرنشان کرد: چهار استان پرمصرف کشور در اطراف این شهرستان وجود دارد و مردم این منطقه می‌توانند با افزایش تولیدات خود درآمد خوبی داشته باشند، همچنین اگر مردم بدانند که درآمد کارهایی مانند زالوپروری یا کار بر روی سنگ‌های قیمتی چه میزان است مطمئناً به دنبال آن می‌روند.

انتهای پیام/ح

R7840/P1357/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۳۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمجتبی حسینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در مراسم افتتاحیه رویداد صدرا با شعار«صنعت، دانشگاه، راه اشتغال» در دانشگاه آزاد اسلامی همدان اظهار کرد: با توجه به برگزاری این رویداد‌ها باید ابتدا رویداد«عارضه‌یابی عدم حضور دانشجویان در این همایش‌ها و برنامه‌ها» را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شاید بخشی از استقبال کمرنگ دانشجویان به خاطر عدم عمل‌گرایی مسئولان در تحقق وعده‌ها بوده، افزود: یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ‌التحصیلان است که در استان همدان نیز روی این موضوع متمرکز شده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با طرح این سؤال که با وجود ایجاد اشتغال در استان و رشد در این زمینه چرا این اتفاق در جامعه محسوس نیست، گفت: یکی از دلایل این موضوع عمده ایجاد اشتغال برای جامعه غیردانشگاهی بوده و انتظار بیشتر نیز از سوی این قشر است.در سال جاری ۴۲ درصد تسهیلات و تعهد اشتغالزایی در استان را به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص خواهیم داد در همین راستا از ۱۷ هزار و ۶۹۹ مورد تعهد اشتغال برای قریب به ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان استان اشتغال پایدار ایجاد می‌کنیم.

حسینی روح رویداد صدرا را نقطه اتصال دانشگاه و صنعت عنوان کرد و با طرح این سؤال که دفاتر ارتباط با صنعت در دانشگاه‌ها چقدر کارایی داشته، تأکید کرد: باید چگونه مهارت‌آموزی را به دانشجو آموزش دهیم و بعد از او انتظار داشته باشیم. آموزش؛ کارآفرینی و اشتغال سه مؤلفه رشد جامعه بوده و دنیای امروز عصر دانش است و گذار به سمت هوش مصنوعی و دنیای پیچیده دیجیتال. نمی‌توان مفاهیم سال‌های پیش را به دانشجو آموزش داد و انتظار تحول داشت.

وی با بیان اینکه باید به‌روز بود و رویکرد آینده‌پژوهی داشت، اضافه کرد: توسعه فعالیت‌های فناورانه؛ برخورداری از خلاقیت، تکنیک حل مسئله و تفکر خارج از چارچوب اداری برای تحول باید مدنظر باشد امروز دیگر وقت آزمون‌وخطا نیست. تحقیقات و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد به‌واسطه سونامی فناوری برخی مشاغل از دست خواهد رفت؛ بنابراین حتماً باید نوآور و به‌روز باشیم؛ البته به لطف دانشگاه در بسیاری از علوم فناورانه پیشرو هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان مطرح کرد: پیشنهاد می‌کنم دانشگاه آزاد اسلامی رویدادی را برگزار کند و از ابتدا و تا انتها یک شغل مولد را آموزش دهد، خلق ایده و ایجاد مشاغل پیگیری را کند و آموزش‌ها کاملاً عملیاتی شود.
حسینی بر لزوم برگزاری«ایده بازار» در دانشگاه تأکید کرد و توضیح داد: برای مشارکت مردم در اقتصاد ایده‌ها به جد پیگیری می‌شود؛ در استانداری نیز فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای نحوه واگذاری به مردم را احصا کرده‌ایم ضمن اینکه اقناع‌سازی مردم برای مشارکت با تضمین سود لحاظ خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قدرت رسانه‌ای اسرائیل نتوانست مانع دریافت حقیقت در جهان شود
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • مشکلات پایان‌ناپذیر کادر درمان؛ مدل جدید از مهاجرت شکل گرفته!
  • فیلم| رئیسی: فعال شدن اقتصاد در روستاها مانع مهاجرت جوانان به حاشیۀ شهرها می‌شود
  • انتقادات عجیب روحانی معروف از سبک زندگی مردم | همه‌تان باید کار کنید | حق ندارید همه چیز را گردن دولت بیاندازید!
  • صهیونیست ها این گونه مانع رسیدن آرد به مردم غزه می شوند (فیلم)
  • بلینکن مدعی شد: حماس مانع بین مردم غزه و آتش‌بس است | اصلی‌ترین اختلاف میان اسرائیل و حماس در حال حاضر
  • شمارش معکوس برای تقسیم تهران /استان های غربی و شرقی با محوریت کدام شهرها تشکیل می شود؟
  • مافیا از هر اتوبوس داخلی چند هزار یورو به جیب می‌زند!  | «یک فرد خاص مانع ورود اتوبوس برقی به ایران شده ...»
  • منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ طلا باشیم؟