Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@10:55:26 GMT

عضویت ۱۵۳ نخبه در بنیاد نخبگان/ تجاری سازی ۶ اختراع

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۵۳۴۲۲

عضویت ۱۵۳ نخبه در بنیاد نخبگان/ تجاری سازی ۶ اختراع

خبرگزاری شبستان: رئیس بنیاد نخبگان خراسان شمالی گفت: ۱۵۳ نخبه از نخبگان و مستعدان برتر استان عضو بنیاد هستند که از این تعداد ۱۹ نفر مخترع و نوآور و ۲۷ نفر دانش‌آموختگانی هستند که توانسته اند طبق آئین ‌نامه عضو بنیاد ملی نخبگان شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ دکتر مهدی قاسمی فرد، رئیس بنیاد نخبگان خراسان شمالی امروز سه شنبه (۱۷ بهمن) در جمع خبرنگاران گفت: تهیه بانک اطلاعاتی جامع و کامل از مخترعین و استعدادهای برتر استان از اهداف این اداره بوده به طوری که بتوانیم بر مبنای شناخت و فعالیت افراد طرح‌های پژوهشی را به این افراد معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی 70 درصد از 153 نفر مستعد که عضو بنیاد نخبگان هستند را دانشجو، 20 درصد را فارغ‌التحصیل و 10 درصد را با تحصیلات دیپلم اعلام کرد.

 

رئیس بنیاد نخبگان خراسان شمالی ادامه داد: از تعداد 19 اختراع، 6 مورد به مرحله تجاری ‌سازی رسیده و به پارک علم و فنآوری معرفی شده و از این تعداد سه مخترع دانش ‌بنیان شدند.

 

قاسمی فرد، بنیاد نخبگان را یک دستگاه نظارتی و فکری عنوان کرد که بعد از شناسایی استعدادهای برتر و نخبگان، این افراد را به نهادهای مربوط اعم از پارک علم و فنآوری، مراکز رشد و مراکز نوآوری و پژوهشی معرفی می ‌کند و با حمایت این نهادها، ایده‌ها تبدیل به محصول می‌شود.

 

وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های نوپا بر پایه فنآوری یا همان استارت آپ ها، افزود: واقعیت این است که در استان تاکنون استارت آپ نداشته ایم و تحقق این مهم از برنامه‌ها و اولویت‌های بنیاد نخبگان استان برای سال 97 خواهد بود.

 

قاسمی فرد همچنین برگزاری جشنواره ایده ها را از برنامه‌های دهه فجر امسال عنوان کرد و توضیح داد: در این جشنواره ایده‌ها در تمام زمینه‌ها و در همه رده‌های سنی پذیرفته می‌شود تا بر اساس این طرح‌ها و ایده‌ها بتوانیم یک بانک اطلاعاتی از استعدادهای استان داشته باشیم و ضمن اینکه بررسی شود آیا مستعدان استان به چالش‌های پژوهشی استان می‌اندیشند یا خیر که با توجه به این اطلاعات و همکاری مراکز اجرایی استان بتوانیم برخی از این ایده‌ها را به سمت تجاری‌سازی سوق دهیم.

 

وی با بیان اینکه جشنواره ایده تا 25 بهمن‌ماه تمدید شده گفت: تاکنون 88 طرح و ایده جدید در زمینه های مختلف به دست ما رسیده است.

 

رئیس بنیاد نخبگان خراسان شمالی دیگر برنامه بنیاد نخبگان استان تا پایان سال را طرح تکریم نخبگان عنوان کرد که در تاریخ 9 اسفند از «دکتر خاکشور» فوق تخصص چشم ‌پزشکی استان در زادگاه خود، اسفراین تکریم می شود.

 

 

پایان پیام/510

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۳۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ارتباط هنرمندان صنایع‌دستی با پلتفرم‌های معروف چین

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و بازاریابی صنایع‌دستی گفت: درصدد هستیم ارتباط هنرمندان و تولیدکنندگان خود را با پلتفرم‌های معروف چین تقویت کنیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، فرزاد اوجانی؛ مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و بازاریابی صنایع‌دستی، با بیان اینکه برای اولین بار شاهد حضور فعالان تجارت الکترونیک و پلتفرم‌های صنایع‌دستی در همایش «معرفی فرصت‌های تجارت الکترونیک از طریق سرمایه‌گذاری در ایران و چین» بودیم، اظهار کرد: در این همایش مسئولان تجارت الکترونیک در خصوص ضرورت‌ها و آمار و اطلاعات مربوط به فرآیندهای الکترونیک در دنیا پرداختند و دو شرکت از پلتفرم‌های معروف چین مانند دوئین اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و بازاریابی صنایع‌دستی افزود: بعضی از شرکت‌های مرتبط با شیرینی‌ها و سوغات نیز در خصوص این همراهی پیشگام شدند اما از نگاه این پلتفرم‌های چینی، صنایع‌دستی جزو آن دسته از اقداماتی است که ظرفیت قابل توجهی در حوزه الکترونیک دارد.

حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران

او با بیان اینکه از این ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد، گفت: درصدد هستیم که هنرمندان و تولیدکنندگان خود را به این پلتفرم‌های ارتباط دهیم و نقطه‌ امیدی برای صنایع‌دستی کشور با وجود محدودیت‌های بین‌المللی باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا به شناسایی ایده‌های فناورانه منجر می‌شود
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • برگزیده بنیاد نخبگان کرمان، کارگر نمونه کشور
  • تقویت ارتباط هنرمندان صنایع‌دستی با پلتفرم‌های معروف چین
  • انشعاب برق ۱۶۰ مرکز تجاری در محدوده بازار تهران ایمن سازی شدند
  • داوری ۱۱۵ ایده در رویداد آموزشی «بوت کمپ» دانشگاه آزاد قم
  • بنیاد دانشگاهی فردوسی؛ حامی دانشجویان صاحب ایده