Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@05:55:23 GMT

مؤسسات قرآنی نگین درخشان مشارکت های مردمی است

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۵۳۷۹۴

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: محمد فوقی معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: موسسات فرهنگی  قرآن و عترت دارای  ماهیت مستقل حقوقی بوده و هدف از ایجاد آن شناخت و ارتباط انس با قرآن، تعمیم و تعمیق ایمان و تحقق آموزه های قرآنی در رفتارهای فردی و اجتماعی و توسعه فرهنگ معارف و آموزه های قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) در زمینه های آموزشی ،پژوهشی، تبلیغی و ترویجی و مدیریتی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: موسسات فرهنگی قرآن و عترت از جهت توزیع منافع مالی به صورت موسسات غیرانتفاعی و انتفاعی فعالیت می نمایند که موسسات غیر انتفاعی هیچ سودی به اعضاء موسسه تعلق نگرفته  و هرگونه سود و ارزش افزوده اموال صرفا در مسیر تحقق اهداف قرآنی صرف خواهد شد و موسسات انتفاعی می توانند نسبت به تقسیم منافع حاصل از فعالیت های موسسه بین اعضاء خود یا غیر، اقدام نمایند.
فوقی بیان کرد: برخورداری از حسن معاشرت و سعه صدر در ارتباط با مردم و برخورداری از اخلاق اسلامی و اداری و تعامل با مخاطبان و تلاش در نیکوکاری های اجتماعی و اشتهار به امانت داری و درستی و صداقت و حسن نیت و خیرخواهی و کمک به دیگران از شاخص های مهم متقاضیان و مدیران موسسات فرهنگی و قرآنی و عترت به شمار می آیند.
وی ابراز کرد: موسسین موسسات فرهنگی قرآن و عترت برای تاسیس و تامین هزینه های جاری موسسه نباید متکی به حمایت های مالی دولت و حاکمیت باشند و متقاضیان تاسیس موسسات قرآنی باید توان تامین مکان و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری را برای موسسه قرآنی داشته باشند.
فوقی گفت: دانش قرآنی، مدیریتی و واقع نگری و دوراندیشی و داشتن ظاهر موجه اسلامی و متناسب با یک شخصیت قرآنی و سابقه فعالیت های آموزشی و پژوهشی و اجرایی در مراکز رسمی قرآنی، سابقه مفید و موثر درمراکز قرآنی ازشاخص های مهم متقاضیان در ارزیابی و احراز صلاحیت مدیران موسسات قرآنی به شمارمی آید.
وی اظهار کرد: موسسات قرآنی از محورهای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی هستند و نگین درخشان مشارکت های مردمی محسوب می شوند  و این موسسات از ظرفیت خوبی برای برون سپاری فعالیت های قرآنی دستگاه های اجرایی برخوردار هستند  و کارنامه افتخار آمیزی را نیز این موسسات دارند.
فوقی بیان کرد: داشتن تحصیلات حداقل کارشناسی و آشنایی کافی به فصحیح خوانی و سابقه و اشراف نسبی به فعالیت های آموزشی پژوهشی تبلیغی و ترویجی قرآنی از شرائط اختصاصی متقاضیان و مدیران موسسات فرهنگی قرآن و عترت به شمار می آید.
وی ابراز کرد: معاون قرآن وعترت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان و مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان و یک کارشناس خبره حقوقی از فعالان قرآنی استان، اعضای تیم مصاحبه با متقاضیان تاسیس موسسات فرهنگی قرآن و عترت هستند.
فوقی ادامه داد: مجوز موسسات قرآن و عترت با امضاء معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی کشور دارای اعتبار است که تا پایان سال 96 به صورت یکساله صادر شده و در صورت تایید عملکرد و فعالیت موسسات و ارائه مستندات و دارای سرایط لازم از سال 97 به صورت پنج ساله صادر خواهد شد.
وی یادآور شد: متقاضیان راه اندازی موسسات فرهنگی قرآن و عترت جهت آشنایی با دستورالعمل ها و طی مراحل ثبت نام می توانند به سامانه اینترنتی هیئت دبیرخانه رسیدگی به امور موسسات فرهنگی قرآن و عترت مراجعه نمایند.
وی، مهم ترین فعالیت موسسات قرآنی را  آموزش سبک زندگی دینی، اهتمام و جدیت و تلاش و برنامه ریزی در خصوص کاهش ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی، آموزش حفظ و ترجمه و مفاهیم قرآن، مفاهیم نهج البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، معارف اهل بیت(علیهم السلام) و انس با قرآن برشمرد.  

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۳۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مویدی معاون پرورشی، سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بیضا گفت: این دوره از مسابقات با حضور بیش از ۲۰۰ دانش آموز در رشته‌های حفظ، قرائت، احکام، اذان و مداحی برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند