Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمد امینی ضمن انتقاد شدید از دفن غیر اصولی و غیر بهداشتی روزانه ۸۰۰ تن زباله در منطقه  رودخانه شور به عنوان مرکز دفن زباله این شهرستان   و شهرستان بهارستان گفت :متاسفانه دفن  زباله در این منطقه به صورت اصولی انجام نمی شود.
وی تاکید کرد: در آینده ای نزدیک از این ناحیه مسائل زیست محیطی بسیاری برای شهرستان ایجادمیشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری رباط کریم نامناسب بودن دسترسی به این محل برای تریلیهای حمل زباله را از دیگر مشکلات دفن زباله این شهرستان دانست و افزود:آتش زدن نیزارهای مسیر رودخانه شور و  ورود شیرابه های زباله در بستر رودخانه هم از دیگر معضلات عمده در این منطقه است.
 
امینی با اشاره به ساخت و ساز بیش از 106هزار واحد مسکن مهر در  سطح شهرستان رباط  کریم ،گفت :۶۲۰۰ واحد مسکن مهر در آبشناسان  و ۱۰۰ هزار واحد در پرند  متاسفانه منطقه را با جمعیت رو به رشدی مواجه کرده است .
وی ادامه داد :رشد جمعیت  در حالی است که بی توجهی به زیرساختها به ویژه از ناحیه  عدم بهره مندی اهالی از انشعابات آب / برق و انشعاب اصولی گاز شهری منطقه را دچار معضل و بحران کرده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۳۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان

ثریا قربانی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : پس از بررسی‌های لازم نتایج این نمونه برداری‌ها نشان داد با توجه به اینکه فصل کشاورزی در منطقه آغاز نشده است و هنوز کود و سمومی به اراضی کشاورزی حاشیه این رودخانه داده نشده است، کیفیت آب رودخانه و تالاب هشیلان بسیار نزدیک به هم است از این رو با موافقت سازمان حفاظت محیط زیست، آب این رودخانه تا پایان فروردین ماه به این تالاب انتقال پیدا کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳.۵ میلیون متر مکعب انتقال آب انجام گرفته است اضافه کرد: در همین راستا مقرر شده است پس از این مدت زمانی، دوباره از آب این رودخانه نمونه برداری انجام شود که اگر کیفیت آب آن تغییری نیافته بود مجددا عملیات انتقال آب تا زمانی که امکان انتقال وجود دارد، انجام شود.

قربانی، با بیان اینکه بارندگی‌های مناسب سال زراعی جاری در احیای این تالاب بی تاثیر نبوده است یادآور شد: به دلیل خشکسالی‌های متوالی سال‌های گذشته و برداشت‌های بی رویه آب توسط چاه‌های متعدد غیرمجاز اطراف تالاب، آب سفره‌های زیرزمینی منطقه کاهش شدیدی پیدا کرده بود که این امر موجب شده بود بارندگی‌ها به تنهایی قادر نباشد این تالاب را احیا کند.

وی گفت: از این رو انتقال آب از رودخانه رازآور باعث شد که الان شاهد پرآبی کامل تالاب بوده و علاوه بر این منابع آبی منطقه تا حد زیادی احیا شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد