Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: کشف دستمال‌های آغشته به موادمخدر به صورت موردی بوده و توسط مسافران وارد کشور شده است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار علی مویدی قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشیه مراسم اختتامیه مبارزه با موادمخدر که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره میزان ورود دستمال کاغذی‌های آغشته به مواد مخدر، اظهار کرد: گونه‌هایی از دستمال‌های مرطوب آغشته به موادمخدر توسط پلیس در سطح کشور کشف شده است و این موضوع حاکی از گسترش آن در جامعه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه کشف این دستمال‌ها موردی بوده و توسط مسافران وارد کشور شده است، افزود: خانواده‌ها در مواجهه با این نوع از موادمخدر باید هوشمندانه عمل کنند و مراقب فرزندان خود باشند.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در رابطه با کشت گل در کشور گفت: در خصوص کشت گل چه در حجم کم و حجم زیاد ورود پیدا می‌کنیم و هر فردی که از کشت مواد مخدر اطلاع داشته باشد، می‌تواند به پلیس اطلاع دهد.

سردار مویدی تصریح کرد: همچنین اگر کشت موادمخدر در خانه‌ها انجام شود، می‌توانیم با مجوز قضایی وارد محل شویم.

وی درباره گلایه رهبری از ستاد مبارزه با موادمخدر در آخرین جلسه آسیب‌های اجتماعی گفت: این موضوع به اینگونه که برخی مطرح می‌کنند نیست، چرا که حضرت آقا فرمودند انتظار این است که تمام دستگاه‌ها به وظایف خودشان عمل کنند و ستاد مبارزه با موادمخدر نیز کوتاهی‌ها و سهل‌انگاری‌ها را منعکس کند.

سردار مویدی بیان کرد:در 4 دهه گذشته توفیقاتی را در این بخش داشته‌ایم،اما باید پذیرفت مساله موادمخدر و اعتیاد یک موضوع جهانی است و در نشست اخیر روسیه هم اعلام شد که دنیا در این مبارزه توفیق چندانی ندارد.

وی گفت: کشور طی 3-4 دهه گذشته توانسته در عرصه مقابله با عرضه موادمخدر توفیقات خوبی کسب کند و اخیرا نیز در حوزه درمان و پیشگیری اتفاقات خوبی رقم خورده است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مابرزه با مواد مخدر افزود: متاسفانه ما در کشور با جهل نسبت به دانش اعتیاد مواجه هستیم و باید با اجتماعی کردن مبارزه، این جهل را از بین ببریم، لذا امروز رویکرد نظام در این بخش پیشگیری از اعتیاد است.

سردار مویدی در خصوص خلأهای قانونی در مواجهه با موادمخدر جدید از جمله گل گفت: متاسفانه ما در برابر مواد جدید خلأهای قانونی داریم و انتظار داریم مجلس شورای اسلامی به این موضوع رسیدگی کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۴۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  در چند روز گذشته چند شهرستان استان بدخشان افغانستان شاهد تجمع و اعتراضات مردمی بود اعتراضاتی که به دنبال تخریب مزارع کشت شده خشخاش آغاز شد نا آرامی‌ها تا جایی پیش رفت که حکومت سرپرست افغانستان هیاتی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل داد و گفت: از تصمیم خود برای مقابله با کشت خشخاش کوتاه نخواهد آمد در همین حال مبارزه طالبان با کشف مواد مخدر و انهدام آن نیز در افغانستان ادامه دارد مسئولان حکومت سرپرست افغانستان می‌گویند: هیچ همکاری از ناحیه جامعه جهانی و کشور‌های منطقه و همسایه برای کشت جایگزین خشخاش در افغانستان انجام نشده است از سویی دیگر به نظر می‌رسد هنوز برخی کشور‌ها به جدیت طالبان برای مقابله با خشخاش با دیده شک و تردید نگاه می‌کنند آمار‌ها از افزایش کشفیات مواد مخدر به ویژه صنعتی از مبدا افغانستان در کشور‌های همسایه و منطقه حکایت دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 


شات لیست
-مولوی حمدالله (معاون فرماندهی پلیس شهرستان غورک استان قندهار)
- عبدالمتین قانع (سخنگوی وزارت کشور افغانستان)
-----

دیگر خبرها

  • چرا بعد از دستشویی، شستشو با آب بهتر از پاک کردن با دستمال است؟
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • کشف مواد افیونی در مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان
  • ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر